Pytanie do dyrektora
O tym, co zmienić w egzaminowaniu kierowców mówi Zbigniew Józefowski, dyrektor WORD-u w Gorzowie Wielkopolskim.
O tym, co zmienić w egzaminowaniu kierowców mówi Zbigniew Józefowski, dyrektor WORD-u w Gorzowie Wielkopolskim.
Ośrodki egzaminacyjne pozbywają się używanych samochodów i motocykli, organizując wyprzedaże. Kuszą niewielkim przebiegiem i ceną pojazdów znacznie niższą niż na wolnym rynku oraz udokumentowaną obsługą serwisową. Czy zakup samochodu, na którym jeszcze niedawno kandydaci na kierowców zdawali egzaminy, to okazja?
Od początku roku policja zatrzymała kilkadziesiąt osób w związku z korupcją przy egzaminach na prawo jazdy. W nielegalnym procederze udział brali instruktorzy OSK, egzaminatorzy oraz pracownicy WORD-ów z Mazowsza, Pomorza i Śląska. Zatrzymani zostali także kursanci, którzy płacili za dokumenty zdobyte „na lewo”.
Od stycznia zdający egzamin w legnickim WORD-zie mogą liczyć się z przerwaniem egzaminu z teorii w chwili, gdy zakupione urządzenia wykażą korzystanie z niedozwolonej pomocy mogącej mieć wpływ na przebieg i wynik egzaminu. Chodzi tu głównie o telefony komórkowe i wszelkiego typu urządzenia bezprzewodowe.
Tylko w bieżącym roku WORD w Pile został uhonorowany aż dwoma prestiżowymi wyróżnieniami. Pierwszym z nich jest tytuł honorowy i statuetka Lidera Sukcesu, którą Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego otrzymał 29 stycznia br. Wyróżnienie to otrzymują firmy, przedsiębiorstwa, instytucje oraz osoby indywidualne, które w sposób szczególny przyczyniły się do promocji i rozwoju powiatu pilskiego.
W dniu 27 marca w hotelu Palatium w Hucie Żabiowolskiej pod Warszawą odbył się 12. Zjazd Sprawozdawczo-Wyborczy Delegatów Stowarzyszeń Polskiej Federacji Stowarzyszeń Szkół Kierowców.
To już 15 lat Stowarzyszenia Ośrodków Szkolenia Kierowców w Warszawie. Obchody jubileuszu odbyły się 26 marca.
Większość OSK prowadzi zajęcia reedukacyjne dla osób, które posiadają uprawnienia, ale przez długi czas nie prowadziły pojazdu – według opinii Ministerstwa Infrastruktury jest to niezgodne z obowiązującymi przepisami.
Trzy wykroczenia i młody kierowca straci prawo jazdy. Ministerstwo Infrastruktury liczy na to, że surowe przepisy spowodują zmniejszenie liczby wypadków z udziałem niedoświadczonych kierowców nawet o 20-50 proc.
Kontrolerzy Najwyższej Izby Kontroli nie zostawili suchej nitki na administracji rządowej odpowiedzialnej za podnoszenie umiejętności kierowców zawodowych.