Hamowanie awaryjne. Na czym polega?
Tym razem chciałbym zająć się tematem hamowania awaryjnego, a przy okazji odpowiedzieć na list czytelnika, który prosi o wywołanie dyskusji na ten temat – pisze Adam Knietowski.
Tym razem chciałbym zająć się tematem hamowania awaryjnego, a przy okazji odpowiedzieć na list czytelnika, który prosi o wywołanie dyskusji na ten temat – pisze Adam Knietowski.
Na sygnalizatorze zmienia się światło z zielonego na pomarańczowe. Kierowca, zamiast hamować, dodaje gazu i wjeżdża na skrzyżowanie na czerwonym. Ile razy robi tak każdy z nas? Olsztyńska policja rozpoczęła wojnę z piratami drogowymi.
Zdrowych i rodzinnych świąt Bożego Narodzenia oraz samych szczęśliwych chwil w nadchodzącym 2014 roku życzy zespół redakcyjny miesięcznika „Szkoła Jazdy”!
Na przestrzeni kilku miesięcy bydgoscy funkcjonariusze policji kilkakrotnie skontrolowali pojazd szkoleniowy Michała Jóźwiaka i stwierdzili, że jedzie w nim za dużo osób. Dwa razy sąd nie przyznał im racji, ostatnia sprawa jeszcze nie znalazła swojego finału.
Podczas debaty, która odbyła się przy okazji wręczenia milionowego prawa jazdy Andrzej Szklarski, dyrektor WORD-u w Warszawie zapytał, czy nie warto byłoby zlikwidować obowiązkowego szkolenia kursantów. Na sali zawrzało. Wszyscy jednak zgodzili się, że warto pracować nad wprowadzeniem do szkół wychowania komunikacyjnego.
We wtorek 17 grudnia w Sejmie odbyła się uroczystość wręczenia milionowego prawa jazdy nowego wzoru.
Uroczystość wręczenia blankietu według nowego wzoru 22-letniej warszawiance odbyła się 17 grudnia w sejmowej Sali Kolumnowej. Wydarzeniu towarzyszył wernisaż wystawy wiceprezesa stowarzyszenia KIEROWCA.PL Jerzego Kociszewskiego „Prawo jazdy na ziemiach polskich”.
Następni właściciele ośrodków szkolenia kierowców przygotowują się do podpisania z WORD-em Zielona Góra umowy na podstawianie samochodów szkoleniowych na egzamin kat. B.
Projekt nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami przeszedł pierwsze czytanie w Sejmie i został skierowany do specjalnie utworzonej ośmioosobowej podkomisji. – To nie czas na rewolucję. Trzeba poprawić w ustawie to, co się da – mówił Zbigniew Rynasiewicz, wiceszef Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.
Na samym szczycie przygotowanej przez nas listy znajduje się Aleksander Kowalewicz, szef Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Poznaniu. Miesięcznie zarabia 15,5 tys. zł brutto. Najniższą pensję pobiera dyrektor WORD Tarnobrzeg Lucjusz Nadbereżny. Jego miesięczny dochód to 8 tys. zł brutto.