
Egzaminator nie zmienił swojej decyzji, kandydat na kierowcę ma kłopoty
20-letni mężczyzna próbował przekupić egzaminatora. Po niezdanym egzaminie nakłaniał go do zmiany decyzji, oferując 200 zł.
20-letni mężczyzna próbował przekupić egzaminatora. Po niezdanym egzaminie nakłaniał go do zmiany decyzji, oferując 200 zł.
Z jakich działalności WORD-y czerpią profity? M.in. z wynajmu pomieszczenia na bar (Krosno), dla banku (Chełm), sprzedaży artykułów z automatów, wynajmu symulatora dachowania (Legnica), usług związanych z kserowaniem, sprzedaży wydawnictw i pomocy dydaktycznych (Włocławek). Prowadzą także myjnie i stacje kontroli pojazdów.
Patrząc na średnie zarobki egzaminatorów w WORD-ach, można stwierdzić, że nie mają oni na co narzekać. W 2017 roku najlepiej zarabiali pilanie.
W 2017 roku przychody 49 wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego z tytułu przeprowadzania egzaminów wyniosły prawie 268 mln zł. Najwięcej pieniędzy zainkasował ośrodek egzaminacyjny w Katowicach (ponad 20,5 mln zł). Ale w ciągu dwóch lat najwięcej środków na cele związane z BRD przeznaczył jednak WORD w Radomiu.
Najciekawszym punktem XX zjazdu delegatów PFSSK nie były wcale wybory mające wyłonić prezesa organizacji. Bo to, co najważniejsze, powiedział zaproszony gość, czyli Bogdan Oleksiak, dyrektor departamentu transportu drogowego Ministerstwa Infrastruktury. Otóż jeszcze w tym tygodniu ma zostać opublikowany projekt zmiany ustawy o kierujących pojazdami!
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Gorzowie Wielkopolskim zdecydował się pójść w ślady WORD-u w Zielonej Górze. Od marca, w trakcie egzaminu teoretycznego, istnieje tam możliwość skorzystania z pomocy lektora-egzaminatora.
Instruktor nauki jazdy, biorący udział w tragicznym wypadku, który miał miejsce w styczniu w okolicach Świecia, nie żyje – donosi „Tygodnik Tucholski”.
Tuż przed świętami, bo 30 marca, prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o kierujących pojazdami, przewidującą całkowite zniesienie opłaty za praktyczną część egzaminu na prawo jazdy w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Ile w 2017 r. wyniosły przychody wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego z egzaminów na prawo jazdy? Jakie kwoty w ostatnich latach były wydawane na cele związane z BRD? Ile kosztuje utrzymanie infrastruktury? – odpowiedzi na te pytania znajdziecie w specjalnym raporcie, który możecie przeczytać w kwietniowym numerze magazynu.
Wesołych, rodzinnych i spokojnych świat wielkanocnych życzy redakcja „Szkoły Jazdy”.