Marzec Nr 03/2008 (27)

Realna nauka jazdy. W Polsce nie ma jeszcze zbyt wielu miejsc, gdzie w profesjonalny sposób można by doskonalić umiejętności kierowców. Jednym z niewielu jest autodrom na lotnisku Bielicach, niedaleko Sochaczewa, zawiadywany m.in. przez Polski Związek Automobilowy. Poniżej zamieszczamy refleksje Jerzego Szymłowskiego, prezesa PZA, doświadczonego organizatora techniki doskonalenia jazdy.

REALNA NAUKA JAZDY
W Polsce nie ma jeszcze zbyt wielu miejsc, gdzie w profesjonalny sposób można by doskonalić umiejętności kierowców. Jednym z niewielu jest autodrom na lotnisku Bielicach, niedaleko Sochaczewa, zawiadywany m.in. przez Polski Związek Automobilowy. Poniżej zamieszczamy refleksje Jerzego Szymłowskiego, prezesa PZA, doświadczonego organizatora techniki doskonalenia jazdy.
JAK ZATRUDNIAĆ INSTRUKTORA?
Temat wraca jak bumerang: w dobie wysokich kosztów osobowych właściciele OSK chętnie korzystają z usług instruktorów, którzy prowadzą własną działalność gospodarczą. Dysponują własnym autem, wiedzą praktyczną i co ważne – fakturą VAT. Bywa jednak, że urzędnicy kwestionują taki sposób rozliczania.
WORD W POWIATACH?
Żeby zdobyć prawo jazdy, nie trzeba będzie jeździć na egzaminy do byłych miast wojewódzkich. Egzaminy będzie można zdawać w swoim powiecie. Taką zmianę przepisów złożyli w lutym br. do laski marszałkowskiej posłowie Prawa i Sprawiedliwości. Pomysł wywołał falę dyskusji – nie tylko w środowiskach branżowych.
JAK UNIKNĄĆ KOLIZJI?
Profesjonalne szkolenie kierowców wymaga nie tylko umiejętności technicznych i pedagogicznych, lecz także – praktycznej wiedzy z zakresu inżynierii ruchu drogowego. Jak bowiem wytłumaczyć kursantowi sprzeczne nieraz informacje zawarte w miejskim oznakowaniu? Problemem tym od lat zajmuje się Tadeusz Szewczyk, znany krakowski szkoleniowiec, prezes Małopolskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Kształcących Kierowców.

Dodaj komentarz