Maj Nr 05/2009 (41)

KOREKTA PO TRZECH LATACH. Mało jest aktów prawnych wzbudzających takie emocje, jak rozporządzenie w sprawie szkolenia i egzaminowania kierowców. Ostatnie, które weszło w życie 10 stycznia 2006, opatrzone nr 217, zostało niemal natychmiast po urodzeniu poddane krytyce. Skutek taki, że dziś, po trzech latach mamy nową ministerialną instrukcję. Zmiany wchodzą w życie w maju br.

INSTRUKTOR TECHNIKI JAZDY
Przedsiębiorcy prowadzący ośrodki doskonalenia techniki jazdy, by móc wykonywać swoją działalność, muszą zatrudniać instruktorów techniki jazdy, którzy przeprowadzają ćwiczenia praktyczne w zakresie doskonalenia techniki jazdy.
ZMIANY W MOTOCYKLOWYM PRAWIE JAZDY
Dla osób, które chcą uzyskać uprawnienia w kierowaniu motocyklami, dostępne są dwie kategorie: A i A1. Pierwsza z nich upoważnia jej posiadacza do prowadzenia każdego motocykla, ale aby się o nią ubiegać, trzeba mieć skończone 18 lat. Kategoria A1 jest dostępna od momentu ukończenia 16. roku życia. Tu jednak dodatkowo wymaga się zgody rodziców lub opiekunów prawnych nastolatka.
NIE MUSI BYĆ NERWOWO
Coraz częściej podnoszą się głosy o destrukcyjnym wpływie stresu na wykazanie umiejętności podczas egzaminu. Psychologowie transportu uważają, że nadmierny stres nie tylko rujnuje nerwy, lecz także fałszuje prawdziwy obraz umiejętności kandydata na kierowcę. W szkołach jazdy zbyt pobieżnie traktuje się ten temat.

1 komentarz do “Maj Nr 05/2009 (41)”

  1. Pingback: bonanza178

Dodaj komentarz