Baza pytań będzie jawna!

W piątek Instytut transportu Samochodowego, wydawnictwa Liwona i e-kierowca podpisały list intencyjny o współpracy w zakresie tworzenia, utrzymania, rozwoju i dystrybucji pytań egzaminacyjnych.

W piątek Instytut transportu Samochodowego, wydawnictwa Liwona i e-kierowca podpisały list intencyjny o współpracy w zakresie tworzenia, utrzymania, rozwoju i dystrybucji pytań egzaminacyjnych.

Z porozumienia wynika, że wszystkie podmioty będą miały swój wkład w utworzeniu jednolitej bazy, która ma liczyć co najmniej 4 tys. pytań. Powołany zostanie również zespół ekspertów, który będzie m.in. weryfikował przygotowane pytania i materiały multimedialne. – Jesteśmy przekonani, że jest to pierwszy krok do stanu, w którym problematyka poruszana w pytaniach będzie elastycznie i na bieżąco weryfikowana w zestawieniu z badaniami przyczyn wypadków – mówią przedstawiciele firmy e-kierowca. – Największą wagę należy przykładać do tych zagadnień, które wpływają na wysoki wskaźnik wypadkowości. Przyczyni się to do lepszego wyszkolenia młodych kierowców a w konsekwencji – do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach.

Pierwszym krokiem utworzenia jednolitej bazy jest przekazanie przez wydawnictwa e-kierowca i Liwona 1 tys. pytań egzaminacyjnych (każda z firm po 500), które już wkrótce będą rozwiązywać kandydaci na kierowców na egzaminach państwowych w WORD-ach obsługiwanych przez ITS.

Jak usłyszeliśmy o sygnatariuszy, głównym celem całego przedsięwzięcia jest upublicznienie powstałej we współpracy bazy pytań, i to w jak najkrótszym czasie. Nawet jednak, gdy treści będą już publicznie dostępne, to wydawnictwa będą mogły korzystać z nich tylko na zasadzie licencji. – Czujemy satysfakcję, że nasze pytania znajdą się w oficjalnej bazie egzaminacyjnej, świadczy to bowiem ich wysokiej jakości – mówi Maciej Matuszak z e-kierowcy. – Najważniejsze, że nasi klienci będą mieli jeszcze większą pewność, że standardy naszych pytań są dopasowane do standardów oficjalnej bazy w WORD-ach.

red

 

42 komentarze do “Baza pytań będzie jawna!”

  1. No super ! jednak winfor nie dał się tak do końca ograć credo które jest w jakimś układzie z PWPW. Problem jednak tylko teraz, że jak PWPW dalej będzie blokować wszystkim dostęp do Starostw to ITSu do końca roku w żadnym WORD nie będzie…

    1. Was juz porabalo na amen, jak pwpw i credo to uklad, jak its z winforem i liwona – swietna inicjatywa! To dodajcie moze ze zwyklej uczciwosci, ze wszyscy do pwpw pukacie, tyle ze pwpw w przeciwienstwie do its, nie daje kazdemu, kto sie zglosi. zabawni jestescie

      1. co za brak wyobraźni ! To nie widzisz różnicy między ITS który dał dostęp do pytań wszystkim wydawnictwom: (Winfor, IMAGE i nawet tej pożal się Boże Liwonie) a PWPW które na niejasnych zasadach udostępnie pytania tylko credo.
        Chodzą słuchy że szef credo i ludzie z PWPW są z jednej Platformy…

        1. Drogi Waldku, dal po dlugotrwalych analizach prawnych. Pisal o tym zdaje sie l-instruktor. Dal, bo przychody ITS gwaltownie sie kurcza. Gdyby PWPW nie udostepnilo, zapewne ITS tez by tego nie zrobi, przynajmniej oficjalnie (kazdy tu wie o czym mowie). A najistotniejsze – ITS to instytut BADAWCZO-NAUKOWY a nie spolka prawa handlowego. Widzisz roznice? Moze niech ItS wyjasni sprawe pewnego symulatora, ktory UE juz dawno wycofala, a u nich to szczyt mozlliwosci technicznych? Zrobili pozal sie Boze pytania, w ktorych pelno bledow. L-instruktor nigdy slowa dobrego o pwpw nie napisal, e-costam do uokik pozwalo. Zawsze trzymali strone ITS, no sorry.

      2. To nie PWPW blokuje dostęp do starostw dla ITS, tylko po pierwsze za ten dostęp trzeba dodatkowo zapłacić, a po drugie ITS nie potrafi się podłączyć do kupionego przez WORD interfejsu PKK (Bielsko-Biała, Szczecin, Toruń przez to przeszły na PWPW, kolejne WORD’y wkrótce). W konsekwencji przewiduję, że do końca roku (pewnie nawet szybciej) jedynym dostawcą systemu teleinformatycznego dla WORD’ów będzie PWPW. ITS co najwyżej zostanie dostawcą pytań szkoleniowych 🙂

        1. oj Darek naiwny jesteś. Jakby taki Microsoft (producent Windowsa) chciał to na komputerach można by instalować tylko oprogramowanie Microsoft i żadne inne.
          Czy nie na tej zasadzie działa PWPW ?

          1. Waldek, czy Ty znasz historie, skad sie wziela obecna sytuacja, czy gadales z AW tylko? ITS stal sie ofiara wlasnej zachlannosci. A chytry dwa razy traci. Probowali PWPW z baza pytan do wiatru wystawic, gdy juz prace nad softem byly zaawansowane. W 2011 PWPW i ITS zawarli umowy o wspolpracy i podzial rol byl jasny, taki sam zreszta jak obecnie ITS-Sygnity. To samo teraz zrobili Sygnity. No zal. Biedny ITSik? Nie, po prostu niezle prosperujacy interesik sie rozlecial i goscie w szoku.

            1. Nieżle prosperujący interesik? Sięgnijmy zatem do faktów: 360 tys. rocznie miał ITS od wszystkich WORD, w stosunku do pierowtnej propozycji PWPW 10-14 zł za egzamin x co najmniej 500 tys. kandydatów podchodzacych do egzaminów rocznie (teoria i praktyka, rzadko za pierwszym razem). W takim razie, komu tu rzeczywiście chodzi o „interesik”? a jeszcze OSK są przecież i egzamin wewnętrzny…

              1. ITS – 360 tysięcy rocznie jedynie za wystawianie faktur – też bym tak chciał. PWPW 10-14 zł od egzaminu – w tej kwocie mieścił się też zysk dla ITS. Całość rozliczać miał ITS, a płacić miała UE. WORD’y miały zapłacić tylko w trybie awaryjnym. A tak teraz dzięki ITS wiele WORD’ów pracuje w trybie awaryjnym, ale z nieco innego powodu.

                1. DarkuB, z tego co wiem, to ITS przyszedl do PWPW. z tematem i rozliczenie 5-6 pln brutto od egzaminu zaproponowal (w tym byla czesc dla ITS). Potem WORDY wymyslily (06.2011) zeby sprzet im wymienic podczas wdrozenia i kwota poszla do gory. ITS wiedzial o tym skladajac wniosek po pieniadze z UE.

                  1. Wygląda na to, że była to chrapka na zasługi i pieniądze UE (dla wszystkich stron). Wszystko się zmieniło ( czytaj – nie udało się). Pozostaje aktualnie jedynie informacja, że ITS brał kaskę od WORD, ale niewiele robił. Tak naprawdę, to co zostało zaproponowane przez ITS/SIGNITY dla WORD zostało zrealizowane za te wcześniejsze pieniądze.

                2. To że konkurencja jest potrzebna to będziemy nieli testy jawne, tak naprawdę teraz rozpoczoł się bój ITS a PWPW gdyby na placu boju pozostało PWPW to długo trzeba byłoby jeszcze czekać

                3. Ta inicjatywa świadczy raczej o marnej jakości pytań ITS!!!
                  Kto i na jakich zasadach zapłaci firmom za urzycie ich pytań w Wordach?
                  Czy też nic a ważny jest tlko marketing bo inaczej te pytania się nie sprzedają?
                  Nie mieszajmy do tego BRD 😉

                4. skoro ITS nie byl w stanie zrobic przez 2 lata porzadnej bazy pytan, a teraz chce sklejac przy pomocy sznurka i gwozdzi bazy prywatnych dostawcow zeby miec 4 tysiace, to slow juz brak. Panowie, sorry, Wam chodzi o wlasna kase, a nie o jakosc egzaminow, czy tez BRD. To gwozdz do trumny ITS. Widac komtakty AW w Duzym Palacu na niewiele sie zdaly. Poslowie tez juz z dystansem sluchaja.

                  1. i jeszcze cos – czy ITS zaplacil WORDOM za przeslane przez nich filmiki i zdjecia? Bo ja sobie nie przypominam. Oto baza pytan ITS – na filmach zrobionych przez egzaminatorow WORDow. Pogadajmy o prawach autorskich, zanim te 4000 pytan powstanie

                    1. Zdjęcia i filmy z wordów zostały zwrócone właścicielom z dwóch powodów: bo domagał się tego poprzedni prezes ksd word, a po drugie, bo były marnej jakości. A poza tym obrzucanie błotem its to dobry sygnał, bo oznacza, że działanie jest słuszne. Komu to nie na rękę i krytykuje? – zadajcie sobie pytanie i będziecie wiedzieć, kto kryje się pod różnymi nickami próbując dyskredytować pomysł… 😉

                      1. faja wrote „Komu to nie na rękę i krytykuje? – zadajcie sobie pytanie i będziecie wiedzieć, kto kryje się pod różnymi nickami próbując dyskredytować pomysł… ;-)”
                        wychodzi, ze Kasia Cichopek. ZGADLEM?!?

                      1. tam gdzie są urzędnicze struktury jak w WORDach czy Starostwach to każda prosta z pozoru czynność jest bardzo mozolna.
                        Przez ile biurek ta baza musi przejść aby trafić do systemu ? Nie wiadomo.

                    2. moze zadam dziwne pytanie, ale gdzie w przepisach jest „BAZA PYTAN EGZAMINACYJNYCH”? od 19.01.2013 takie cos nie istnieje – pytania sa generowane w czasie rzeczywistym. wiec jak udostepnic cos czego nie ma?

                    3. Steruje się ręcznie zdawalność z jazdy tak aby nie była większa niż 35% ,teraz będzie sterowana teoria aby utrzymać na podobnym poziomie, po to wprowadzono zmiany i utajniono pytania aby interes się kręcił a nie dla bezpieczeństwa na drogach ,to jest tak proste do zrozumienia jak 2 X2 , walka idzie o konfitury

                    4. Panie Merlon za tym stoi prywata i chęć ogrania wszystkich zyskując dużą kasę bez wysiłku przy okazji kreując się na wielkiego eksperta i Polaka dbającego o bezpieczeństwo na drogach, to przecież widać gołym okiem, jak to wytłumaczyć mając 2000 pytań cwaniacy boją się aby kursanci nie nauczuli się na pamięć Polska to dziwny kraj bo ma ludzi co mają dobrą pamięć , ja też to zapamiętam i czekam na CBA

                    5. Tu mamy do czynienia z walką 2 kogutów jeden drugiego chce przechytrzyć a spąsorzy są sprytnie schowani .W tej walce bezwzgłędu na jej wynik przegrywa społeczeństwo w imię dobra dla ludu i jego bezpieczeństwa za co powinniśmy być wdzięczni i łaskawców cołować po rękach

                    6. Baza pytań powinna być ogólno dostępna ponieważ została zakupiona przez byłych kursantów za pośrednictwem WORD i to powinno być dostępne bez łaski i manipulacjii autorskich, krętacze

                      1. dobrze gada, w ten sam sposób powinny być darmowe koleje, bo pociągi są kupowane za bilety. i kible na dworcu, bo są opłacane przez sikaczy. Na co Wam baza pytań? Bo łatwiej dać kursantom płytkę i mieć problem z głowy. Od czasu, gdy starostwa maja obowiązek publikowania rankingów bez płytek przynajmniej z rynku znikną naciągacze.

                    7. totu widzę że z ciebie niezły filozof spójrz tylko za miedzę jak robią to inni czego niechcesz dostrzec, jak rozwiązują ten problem, nasi sąsiedzi My chcemy udowodnić światu że jesteśmy niemądrym narodem , nieumiemy postawić właściwej djagnozy takiej aby leczenie przyniosło pożądany skutek ,bo prywata jest na pierwszym miejscu i czy ty tego niewidzisz?

                      1. obserwatorze, prywata jest w kursach za 850 przy zerowej wiedzy instruktura. Mi pomysl z niejawnoscia pytan podoba sie, dobry kierunek. Dzis o maly wlos jakies młotki z rejestracją WE zabiłyby mnie i moje dziecko, bo wiesniakom nikt na kursie nie powiedzial – nie wyprzedzaj na podwójnej ciaglej pod górę. Nie domagam sie juz szkolen z poslizgow, itp., na to przyjdzie czas, gdy msw ten swoj cepik zrobi. moze. kiedys. Wiec Twoje wywody o prywacie mnie nie przekonuja.

                    8. Znam szkoły które biorą po 1750 zł i też nie gwarantują bezpieczeństwa Pani Marto te szkoły egzystują bo mają rozwinięty prawie do perekcji marketing ,a więc nie cena jest ważna ąle ETYKA zawodu to jest tak jak z lekarzami, mówią że biorą łapówki bo mało zarabiają ja znam to środowisko i wiem że niewiem ile byśmy im dali to i tak łapówkę wezną. Kursantów nie należy traktować jak półgłówków oni wiedzą co robią i wiedzą jaką wybrać szkołę

                    9. tak jak juz ktos napisał za kilka miesięcy we wszystkich wordach bedzie pwpw i te jawne testy its-u mozne będzie sobie o kant d… potłuc. Tyle w temacie. Jak się sprzedaje cos czego się nie ejst właścicielem to potem nie powinno byc sie w szoku.

                    10. Co za durne komentarze ! ITS i PWPW – TO JEDNA SITWA- a zagrywki są takie same jak między OSK ( bo to biznes…) .5yq6Cały system szkolenia i egzaminowania kierowców i kandydatów w Polsce od 1992 roku nie ma podobnego w świecie, a rezultaty na drogach i w sądach ( o korupcji )- mówią za siebie. Piszcie do rzeczy o głupim systemie .Systemie, którym kieruje beznadziejna polityka. Z resztą mamy ten bałagan w całym państwie „i nic się nie stało”.

                    11. Pingback: Mahachoke99

                    12. Pingback: เว็บแทงบอลที่ดีที่สุด เว็บพนันออนไลน์ เว็บบอลที่ดีที่สุด อันดับ 1

                    13. Pingback: บับเบิ้ล

Dodaj komentarz