Wyższe opłaty za egzamin? Tego chcą WORD-y

pusty portfel

Szefowie Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego z lubelskiego tłumaczą, że ledwo wiążą koniec z końcem. Wszystko przed podwyżki cen paliw. Ośrodek z Zamościa zastanawia się nawet, czy nie wejść na rynek z nową usługą, czyli malowaniem na ulicach pasów poziomych – donosi lubelski oddział Gazety Wyborczej.

W zeszłym roku działalność egzaminacyjna przyniosła WORD-owi z Białej Podlaskiej stratę w wysokości 5 tys. zł. Dlatego też ośrodek musi wynajmować swoje pomieszczenia i prowadzić kursy dla kierowców. W lubelskim WORD-zie sytuacja finansowa jest trochę lepsza. Dlaczego? Ośrodek zrezygnował m.in. z modernizacji placu manewrowego.

Swoją słabą kondycję finansową WORD-y tłumaczą drastyczną podwyżką cen paliw. Z kolei ostatni wzrost opłat egzaminacyjnych miał miejsce sześć lat temu.  Dlatego też szefowie WORD-ów w lubelskiem chcą podnieść stawki za egzamin.

Ile teraz trzeba za niego zapłacić? Koszt egzaminu na najpopularniejszą kategorię B to 134 zł. Z kolei za zdobycie uprawnień na kierowanie np. autobusami z przyczepą trzeba zapłacić już 195 zł. Stawki opłat egzaminacyjnych są we wszystkich województwach takie same, bo reguluje je prawo.

9 komentarzy do “Wyższe opłaty za egzamin? Tego chcą WORD-y”

  1. Instruktorom uczącym jazdy , właściciele OSK również nie podnoszą pensum i płacą 10 zł na rękę za godzinę bardzo trudnej i odpowiedzialnej pracy. Tłumaczą to dużą konkurencją na rynku, wzrostem kosztów paliw i ogółem wszystkich kosztów związanych z działalnością. Bardzo często słyszy się: ” jak ci mało, przyjdzie młody i będzie jeździł za mniej”. Przykro się robi mając kilkadziesiąt lat życia i wieloletnie doświadczenie.

  2. Ilość przstęp[ujących do egzaminu spada, a zatrudnienie egzaminatów?
    Instruktorzy od lat mają te same pensum. Koszta rosną. Co dzień bliżej do emerytury. Będzie państwowy dodatek, a instruktor dalej będzie jeździł. Tylko z kim?

      1. obecne ceny kursuow obowiazuja od kilku lat: a gaz kosztowal wtedy polowe tego co teraz. Tym samym tylko majac juz kiedys pojazd na gaz obecnie placi sie za paliwo 200 zl wiecej. A to tylko ksozt paliwa

    1. 134 zeta razy 30 godzin jazd = 4200 hmmm i wordowi się nie opłaca ….
      w osk 30 godzin jazdy od ok 1000 do 1400 zł w tym 30 godzin teorii i sie „opłaca ”
      ile kosztuje 1 godzina jazdy taxi ? za mniej jak 100 taryfa nie ruszy z miejsca !

    2. naszym ( a juz raczej waszym )problemem jest bratobójcza walka cenowa i godzenie sie przez instruktorów na tak niskie stawki za swoją odpowiedzialna i ryzykowną pracę ! Sprzątaczka na godzine zarabia więcej ! prawo jazdy nie musi być dobrem dla kazdego , nie stać na prawko za normalne pieniądze ? – jedzisz autobusem, albo rowerem . Prawko stało sie zbyt łatwo dostepne ( za tanie ).
      Porównań można podać jeszcze wiele np ; istruktor narciarski 50 zł 1 godz + dodatkowe opłaty za wyciągi da sumę ok 70 zł , jaka odpowiedzialność ? jaki wkład własny w działalność? żaden !!!
      kursy żeglarskie , kitowe , nurkowe – średnio godzina zajec kosztuje ok 100 zł + wynajecie sprzetu …
      ceny minimalne ? po co … wystaczy zacząc szanować siebie panowie instruktorzy ! a nie godzić sie tyrać za psie pieniądze !
      pozdrawiam wszystkich

    3. Pingback: เรียนรู้เกี่ยวกับ Slotxo คืออะไร

    4. Pingback: Bau14c

    5. Pingback: Browning A5

Dodaj komentarz