WORD-y chcą kontrolować OSK

Ta kontrowersyjna propozycja została przedstawiona przez środowisko WORD-ów podczas ostatniego w maju posiedzenia podkomisji pracującej nad ustawą o kierujących.

Według pomysłu starosta, w celu przeprowadzenia kontroli w OSK, miałby powoływać niezależnych ekspertów. Dzięki temu kontrola przestałaby mieć jedynie charakter urzędowy i stałaby się bardziej merytoryczna. W rolę kontrolerów wcielić by się mieli przedstawiciele Instytutu Transportu Drogowego, a także WORD-ów. Przedstawiciele ITD z miejsca podkreślili jednak, że funkcjonariuszy jest za mało, więc zostaliby tylko przedstawiciele WORD-ów. Pomysł budzi ogromne kontrowersje. – Nie może tak być, żeby dwa podmioty, które w pewnym stopniu są względem siebie konkurencyjne, miałyby sprawować nad sobą kontrolę – krytykuje pomysł Roman Stencel z Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Ośrodków Szkolenia Kierowców w Koszalinie. – Chodzi tu o szkolenia dla kierowców zawodowych, które przeprowadzać także WORD-y.

Szkoleniowcy podkreślają, że WORD-y zgłaszają tego typu propozycje jedynie po to, aby zapewnić sobie dodatkowe źródła finansowania, natomiast odżegnują się od tych, które mogłyby te finanse uszczuplić. Przykładem jest tu sprzeciw WORD-ów wobec art. 40 ust. 2 projektu ustawy, który mówi, że dyrektor szkoły może zawrzeć z WORD-em oraz OSK spełniającym dodatkowe wymagania porozumienie o nieodpłatnym uczestnictwie uczniów w zajęciach dla ubiegających się o kartę rowerową. Dyskusje nad tymi pomysłami zostały odroczone do czasu przedstawienia konkretnych rozwiązań.

OIGOSK zgłosiła ponadto wniosek, aby zwiększone zostały wymagania w stosunku do instruktora chcącego szkolić na wyższe kategorie. Według zgłoszonego wniosku instruktorem będzie osoba, która posiada prawo jazdy kategorii B co najmniej przez okres 3 lat w odniesieniu do uprawnień kat. B1 i B oraz prawo jazdy kategorii odpowiedniej do zakresu prowadzonych zajęć co najmniej przez okres roku i udokumentowane, co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe instruktora kat. B w odniesieniu do uprawnień na pozostałe kategorie prawa jazdy.

red.

 

Wasze komentarze (18)

  1. Dyrektorowie WORD-ów bardzo często mają takie extra pomysły. No to w drugą stronę komisja złożona z kierowników OSK będzie kontrolować WORD-y. Komisja będzie zmieniać swój skład po każdych dokonanych czynnościach, oczywiście wszystko po to żeby nie było korupcji i kolesiostwa
    • Prawo kontroli OSK ma Starosta i nikt mu tego nie zabiera. Ma też prawo poprosić o pomoc i upoważnić kogo chce (w tym pracownika WORD). Prawo kontroli WORD ma Marszałek i też może upoważnić osobę z OSK. Skąd te krzyki ?
  2. Dobrzy instruktorzy mają pojęcie o szkoleniu i egzaminowaniu. Jeżeli egzaminator ma praktykę instruktorską / a mieć powinien,nie będzie sfrustrowanych magistrów od wszytskiego/ to czemu nie.
    • Egzaminator powinien mieć dodatkowo udokumentowany 3 letni staż instruktora lub wszystkie kat prawa jazdy takie zmiany niech wprowadzą to nie będzie tyle chorych pomysłów z ich strony.
      • Dobrzy instruktorzy mają pojęcie o szkoleniu i egzaminowaniu,tak to się zgadza tylko gdzie oni są??Powinni zrobić zmiany odnośnie szkoleń na kandydatów na instruktorów czyli conajmniej 3 kategorie prawa jazdy,a nie jak dotychczas tylko 1 i staż 5 lat na każdą z kategori.
        • Nie było by tyle firm z instruktorami bez stażu w szkoleniu którzy zakładają własne OSK i ogłaszają się za najlepsze w okolicy.
          • zapraszam wszystkich instruktorów na kontrolę mojej pracy, macie taka możliwość, czemu prawie nikt nie korzysta?? To wasze środowisko wywalczyło prawo do udziału instruktora w egzaminie i co? Po pierwszym egzaminie mit prysł ?
          • tak mamy prawo tylko mądralo zapomniałeś napisać że będąc na takim egzaminie praktycznym nie mamy prawa nawet odezwać się bo egzamin zostanie natychmiast przerwany z wynikiem negatywnym czyli morda w kubeł bo pan i władca wie najlepiej, dlatego nas nie ma, zrozumiałeś czy to za trudne dla ciebie z wyższym wykształceniem ?
  3. No pewnie.. Najlepiej niech zatrudnia jeszcze z tysiac egzaminatorow zeby kazdy mogl siedziec w L-ce przez caly proces szkolenia..!! Kabaret i parodia!
  4. Jeśli do tej pory WORDy i OSK są zantagonizowane to w opisanej sytuacji momentalnie by się zintegrowały. "Jeśli nie pokonasz swego wroga to przystań do niego". A może i dobrze. Zapewne WORDy lepiej się na tym znają niż Starostwa (które nie znają się w ogóle)
  5. ovCgyL pisiighriwja, [url=http://gijpihxiaxav.com/]gijpihxiaxav[/url], [link=http://guchujchatob.com/]guchujchatob[/link], http://tvznqozifzvj.com/
  6. Panie egzaminatorze hola. Jako instruktor posiadajacy wszystkie kategorie prawa jazdy a takze inne uprawnienia na pojazdy w ktorych pan nigdy nie siedzial ( M-RAP, MAX-PRO SPECJALISTYCZNE POJAZDY WOJSKOWE ARMII AMERYKANSKIEJ ) musze Panu wyznac ze znam takich egzaminatorow ktorzy po wyksztalceniu wyzszym chemicznym zostali egzaminatorami. Powodem takim nie bylo zamilowanie do motoryzacji lecz utrata pracy i brak pomyslow na zycie. Nie chcac Panu ujmowac nic z profesjonalizmu z uwagi na to iz Pana nie znam niech Pan z laski swojej nie wypisuje glopot. Z wyrazami szacunku instruktor z powolania i zamilowania a nie z przypadku. 9

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Brak produktów w koszyku.