WORD w Łodzi chce budować ODTJ, Olsztyn się waha

Już nie tylko WORD-y w Zielonej Górze i Lublinie posiadają swoje ośrodki doskonalenia techniki jazdy. W lipcu dołączył do nich Gdańsk. Swój ODTJ zamierza także budować WORD w Łodzi. Z kolei Olsztyn jeszcze się waha.

Najnowsza inwestycja Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Gdańsku nazywa się Autodrom Pomorze. ODTJ został wybudowany w Pszczółkach kosztem 12,5 mln zł. Prace trwały krótko, bo niecały rok.

Cały kompleks został rozlokowany na 8 ha. Na tym terenie znajdują się mi.in.: ponadkilometrowy tor kartingowy, półkilometrowy tor quadowy, płyty( poślizgowa prostokątna i w formie pierścienia), plac manewrowy, wzniesienia z łukiem i nawodnione, budynki biurowe wraz z halą garażową oraz sala wykładowa przeznaczona dla 20 osób.

Okazuje się, że liczba ODTJ-ów, których właścicielami są wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego wkrótce się powiększy. Inwestycję planuje WORD w Łodzi.  Ośrodek doskonalenia techniki jazdy ma powstać na Olechowie.

– Na razie prowadzone są badania geologiczne gruntu – mówi Łukasz Kucharski, szef łódzkiego WORD-u.  – Następnie będziemy zastanawiali się nad wielkością planowanej inwestycji. Budowa ODTJ-u musi nam się spiąć finansowo, nie możemy pozwolić sobie na przeinwestowanie. Zakładamy kilka wariantów inwestycji. W zależności od tego, który przyjmiemy, zależą koszty budowy ODTJ-u. Wstępnie liczyliśmy, że chodzi o kwotę w granicach 12-25 mln zł.

Decyzji co do budowy swojego ośrodka doskonalenia techniki jazdy nie podjął jeszcze WORD w Olsztynie. Ma się to stać w ciągu najbliższych miesięcy.

– Taka inwestycja była już planowana wcześniej, przez mojego poprzednika – wyjaśnia Stanisław Szatkowski, dyrektor olsztyńskiego WORD-u. – Ale ze względu na przesunięcie wejścia w życie przepisów dotyczących młodych kierowców do budowy kompleksu nie doszło. Teraz musimy na spokojnie zastanowić się czy gotowy już projekt jest racjonalny (szacowany koszt to 30 mln zł), a miejsce wystarczająco atrakcyjne. 

jaz

17 komentarzy do “WORD w Łodzi chce budować ODTJ, Olsztyn się waha”

  1. WORD-y zainwestowały w ODTJ-ty, ciekawe jaka będzie zdawalność w samych WORD-ach, jeśli taka jak do tej pory to i 500zł nie pomoże by utrzymać kolosa na glinianych nogach, to ogromny koszt. Brak zainteresowania P.J. i spadek demograficzny pogłębią straty, trzeba być analfabetą ekonomicznym by iść w taki interes. czekam na pierwszego bankruta, chyba że poprawi się zdawalność w WORD-ach i przyjmie cywilizowany system egzaminowania. całe to przedsięwzięcie to klasyczny przykład i sposób na nie patrzenie na sprawę w dłuższej perspektywie i głupoty urzędniczej.

    1. Wszystkie WORDy ODTJ nie będą posiadały, są województwa gdzie nie ma żadnego.. Kwestia policzenia. Budowa najprostszego toru spełniającego warunki nie jest tak duża jak w artykule. Pieniądze z tego będą a jak duże zależne będzie od wielu czynników. WORDy mogą przegrać walkę o klienta z „wypisywaczam”i kwitów za połowę ceny
      Ryzyko za to spore, bo gdy wybrańcy narodu na wiejskiej będą mieli gorszy dzień postanowią że takie szkolenie nie ma sensu i miliardy zainwestowane w ODTJ pójdą w piz…

  2. A kilka artykułów wstecz Szkoła Jazdy podaję info że WORD Łódź przynosi straty. Coś tu jest nie halo wybudowanie ODTJ-tu w Gdańsku kosztowało z oficjalnych informacji 12 mln złotych a z tego co pamiętam są to instytucje samofinansujace się więc kto za to płaci a Wien Ja płacę Pan płaci i Pani też płaci

        1. WORDY to jedna z zorganizowanych grup ….wyciągających kasę od ludzi i z Unii Europejskiej. Budują ODTJ, później okazuje się że trzeba te ODTJ utrzymać: płacić podatki (np. nieruchomości). Likwidują konkurencje donosząc do prokuratury na konkurencyjne OS. Unikają płacenia podatków od nieruchomości robiąc z siebie jednostki niepubliczne. WORDY mają mnóstwo „instrumentów” do pozbywania się konkurencji ze strony OS i ODTJ prowadzonych przez normalnych przedsiębiorców.

          1. Dlatego aby wróciła normalność należało by WORD-y zlikwidować bo są to instytucje, a-społeczne nie służące obywatelom swojego kraju lecz przeciwko nim

            1. Masz rację, tylko co Ci emerytowani policjanci, milicjanci i wojskowi pozatrudniani w WORD będą robić? Część z nich ma dopiero niecałe 50 lat.

          2. Trzeba pamiętać, że już nie długo bo 06.01. 2016 roku wchodzi w życie zapis o obowiązkowym szkoleniu w ramach okresu próbnego -artykuł 91.Dotyczy to około od 300 do 400 tysięcy kierowców rocznie i będzie generowało przychody na poziomie ca 100 milionów PLN! Pozostaje znana i bardzo kontrowersyjna sprawa dotycząca pożytku i spodziewanych korzyści dla poprawy BRD.

          3. HMM ja myślę że w Wordach posiadającychi ODTJ-y może nastąpić wzrost zdawalności :-). Stracić nie stracą przecież klient i tak do nich przyjdzie na szkolenie i zapłaci więc nie stracą. Bardziej się skupią na marketingu aby im ten przysłowiowy Kowalski nie uciekł do wypisywacza kwitów 🙂

          4. Szanowni Państwo może warto pochylić się nad pomysłem powołania Stowarzyszenia pt.”STOP WORD-om, które wyzyskują Swoich Obywateli”. Bo niestety raczej na organizacje branżowe to raczej nie ma co liczyć

          5. budowanie przez WORDy ODTJtow to dla mnie naturalna naturalnosc. Dziwi mnie to, ze 10 lat temu jak ustawa wchodzila nikt nie zapisal w niej ze to wlasnie WORDy powinny wziac na sobie ta odpowiedzialnosc i kazdy z nich powinien miec taki osrodek. Zatrudnienie w WORDZie, instytucji panstwowej, to gwarancja umowy o prace, stalych godzin pracy itp itd. Zatrudnienie u prywaciarza to wyzysk i kombinatorstwo. Szkolenie zorganizowane przez WORD to dla mnie wieksza gwarancja dobrego szkolenia – bo jest to instytucja panstwowa ktora musi dzialac zgodnie z prawem. Przeprowadzenie szkolenia przez prywaciarza nie bedzie tak dobre jak w WORD

            1. Panie Pudel. Prywatny przedsiębiorca w trosce o swoją przyszłość i markę stara prowadzić swój biznes rzetelnie. WORD jak coś „przeskrobie” to zmieni się tylko dyrektora i instytucja dalej przechowuje emerytów mundurowych. Wszystkie te kontrole WORDów przeprowadzane przez NIK to fikcja. „Gołym okiem” widać numery jakie WORDy wyrabiają, których NIK nie zauważył przeprowadzając rzetelną kontrolę. WORDY są instytucjami do przechowywanie emerytowanych policjantów i wojskowych w związku z tym nie można od nich wymagać rzetelności i jakości szkoleń -bo niby skąd mają mieć doświadczenie w szkoleniu?

            2. Szanowny Panie Pudel rozumiem że tymi szkoleniami też powinni się zająć egzaminatorzy tak, którzy czasami o technice jazdy wiedzą tyle co nic, widzi Pan kierowcą rajdowym się jest cale życie, gigantyczne doświadczenie, fizyka ruchu pojazdu itd. a Pan egzaminator znajomości i układy które pozwoliły dostać taką ciepłą posadę i on ma znów bajeczki. Oczywiście wśród egzaminatorów są wybitni specjaliści ale są też partacze ponieważ kryterium objęcia stanowiska stanowią układy i koleżenśtwo

          6. Panie PUDELKU piszesz tak bo chcesz wydać o sobie świadectwo i je wydałeś, uczciwi nie mają tego problemu a nawet nie myślą tak jak TY Państwu też nie wieżę ponieważ mam dowodów aż nadto na kombinowanie prawem i nie dotrzymywaniem obietnic.

            1. to podajcie mi ile zarabia u was , wlascicieli ODTJ, instruktor techniki jazdy ? bo ja nie wyobrazam siebie pracowac za mniej niz 4000 – 5000 brutto. Prawda niestety bedzie brutalna i zapewne bedziecie placic 2000 brutto . Moze na poczatku troche wiecej ale jak stosunkowo duzo emerytow zrobi sobie papier na instruktora techniki jazdy to place beda wlasnie takie

Dodaj komentarz