„Szkoła Jazdy” nr 7/8 2018 (151-152)

miesięcznik " Szkoła jazdy "

Zapoznaj się z zawartością wakacyjnego numeru miesięcznika “Szkoła Jazdy”! To jedyne w Polsce branżowe pismo zajmujące się tematyką szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców oraz kierowców zawodowych. Nie ma co do tego wątpliwości, warto je mieć!

Temat numeru: Łódzcy szkoleniowcy chcą zmian w prawie

Niepotrzebny plac

Stowarzyszenie Właścicieli Ośrodków Szkolenia Kierowców w Łodzi „Autos” proponuje, żeby z polskiego systemu szkolenia i egzaminowania na kategorię B zniknął plac manewrowy. Postulat jest taki: z zadań egzaminacyjnych wycofana zostałaby jazda po łuku, natomiast ruszanie na wzniesieniu mogłoby być wykonywane na mieście.

 

Rodzinne przejażdżki

Będzie można jeździć bez prawka! Nawet dwa lata! Byle tylko na prawym fotelu siedział doświadczony kierowca. Taką rewolucyjną zmianę rozważa Ministerstwo Infrastruktury. To dobry kierunek czy jazda bez trzymanki?

Czy branża potrzebuje rzecznika?

Do Ministerstwa Infrastruktury trafiła petycja w sprawie powołania rzecznika kierowców i kandydatów na kierowców. Adresat nie chce się ujawnić, a resort rozpatrzył ją negatywnie.

Tytuł pojechał na Śląsk

Zwycięzcą 19. edycji ogólnopolskiego konkursu Instruktor Roku został Jarosław Kliś z Katowic. Impreza, w której wystartowało 30 osób z całej Polski, odbyła się 22 i 23 czerwca w Pile.

Kraj 300 milionów pojazdów

W Chinach kursy na prawo jazdy organizują państwowe i prywatne szkoły. Nauka trwa właściwie do skutku. Póki instruktor nie stwierdzi, że kursant jest już gotowy. Szkolenie kosztuje 5–6 tys. juanów, czyli ok. 3 tys. zł. Jako elki wykorzystywane są nieduże autka, jednak muszą być zarejestrowane jako pięcioosobowe.

Strajk, którego nie było

Nie milkną echa konfliktu pomiędzy dyrekcją a związkiem zawodowym w łódzkim WORD-zie. Obie strony zachowują rezerwę wobec poczynań swoich oponentów. Okazuje się, że podpisanie porozumienia nie gwarantuje spokoju.

Ekstremalnie tani wynajem

Rozstrzygnięty niedawno w lubelskim WORD-zie przetarg na wynajem piętnastu aut przeznaczonych do egzaminowania na kategorię B zakończył się zwycięstwem firmy Auto Broker. Dostarczy ona samochody za… 885,6 zł. Część właścicieli OSK jest oburzona, przewiduje, że diler zrekompensuje sobie tę niską cenę ich kosztem.

Uszkodzili ci elkę? należy ci się pojazd zastępczy!

– Za auto zastępcze z OC sprawcy klient nic nie płaci. Zgodnie z obowiązującym prawem te koszty pokrywa towarzystwo ubezpieczeń, w którym ubezpieczony jest sprawca zdarzenia. My nie nakładamy limitu kilometrów oraz nie pobieramy żadnej kaucji gwarancyjnej. Uznaliśmy, że pojazd będzie wynajmowany na takich samych zasadach, na jakich poszkodowany użytkuje swój własny samochód – mówi Piotr Markiewicz, właściciel firmy Lex Auto, zajmującej się likwidacją szkód i wypożyczaniem samochodów, m.in. szkołom jazdy.

Poślizg motocyklem

Szwedzi słyną z troski o bezpieczeństwo. Wymyślili trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, boczne poduszki powietrzne czy drogi w układzie 2+1 z barierami linowymi. Ze Skandynawii pochodzą też zestawy symulujące zachowanie pojazdów w poślizgu.

Mam pierwszeństwo,  guzik obchodzi mnie bezpieczeństwo

Moim celem nie jest napiętnowanie żadnej grupy uczestników ruchu drogowego, ale to, co czasami robią rowerzyści, może przerażać. Jeżdżą wedle zasady „mam pierwszeństwo, guzik obchodzi mnie bezpieczeństwo”. Chciałbym ich ostrzec. Nie idźcie tą drogą, szanujcie swoje życie! – pisze Albin Sieczkowski.

Nawet najlepszym zdarzają się wpadki

W ubiegłym miesiącu omówiliśmy usterki, które zdarzają się w autach producentów azjatyckich. Tym razem sprawdzimy, jak w kontekście przywoławczych akcji serwisowych, prowadzonych przez producentów na przestrzeni ostatnich trzech lat, wypadają samochody europejskie. A konkretnie wykorzystywane przez OSK.

Niekończąca się historia

Znowelizowano ustawę Prawo o ruchu drogowym, zbudowano ODTJ-oty, a młodzi kierowcy wciąż nie biorą udziału w kursach doskonalenia techniki jazdy. Temat jest zawieszony od 2012 roku. Powodem mają być trudności ze wdrożeniem systemu CEPiK 2.0

Rozważna i towarzyska

– Myślę, że stan, kiedy na drodze będę się czuła pewnie, nigdy nie nastąpi. Uważam, że tak powinien myśleć każdy kierowca. Nawet jeśli ma masę doświadczenia i potrafić bezpiecznie prowadzić auto. Bo istnieją jeszcze niezależne od nas czynniki lub ludzie mogący spowodować zagrożenie – mówi w rozmowie ze „Szkołą Jazdy” wokalistka Jula.

Chłodzenie atmosfery

Utrzymywanie w pojeździe zbyt niskiej temperatury prowadzi do przeziębień. Pamiętajmy, że najbardziej optymalna wynosi od ok. 20 do 21 st. C. Szczególnie ważne jest to dla instruktora, który spędza w samochodzie wiele godzin – pisze Marcin Kukawka.

Udany efekt kompromisu

Czy wyrafinowanie techniczne, mocne silniki i elektroniczne gadżety można zastąpić niepowtarzanym stylem, funkcjonalnością i rozsądną ceną? Jak najbardziej, co udowodnił citroen C4 cactus.

Polska myśl motoryzacyjna

Dwudziestolecie międzywojenne. Polacy przygotowują się do rozpoczęcia produkcji samochodów osobowych i… udaje im się! Jeśli macie ochotę wybrać się w podróż w tamte czasy i poczytać o autach CWS, sięgnijcie po książkę Jana Tarczyńskiego.

Instruktorze, ucz odpowiedzialnie

Jest coś, co możemy zrobić, żeby pozytywnie wpłynąć na mentalność przyszłych pokoleń. Uświadamiajmy kursantów, żeby już po uzyskaniu uprawnień pamiętali o tym, jak to jest być kandydatem na kierowcę – przekonuje Marek Kasprzyk.

Coraz bliżej otwarcia trzech nowych filii

Wszystko wskazuje na to, że już niedługo w Polsce przybędą kolejne trzy miejsca egzaminowania. Powstaną w Miliczu (województwo dolnośląskie), Kraśniku (województwo lubelskie) i Olkuszu (województwo małopolskie). Ponadto do nowej siedziby przeniesie się istniejąca już filia. Chodzi o inowrocławski oddział terenowy WORD-u w Bydgoszczy.

Ośrodki świętują jubileusz

Od momentu, gdy zaczęły funkcjonować, minęło już dwadzieścia lat. Spora część wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego ma już za sobą jubileuszowe obchody.

Jest plan. Co dalej?

Polski rząd zatwierdził ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Jakie ma to znaczenie dla statystycznego Kowalskiego.

Dialog w sieci

Każda opinia, dobra lub zła, jest cenna i może pomóc w zdobyciu nowych klientów. Trzeba jedynie nauczyć się odpowiednio reagować na krytykę. Również na Facebooku – pisze Anna Duda.

Transport w kryzysie

Polskie firmy z branży transportowej narzekają na brak pracowników. Jeśli nie zmienimy przepisów, sytuacja się nie poprawi. A pole do popisu jest wyjątkowo duże – uważa Marek Rupental.

Elektrycznego nissana podróże po świecie

Wyprawa polskiego podróżnika Arkadego Pawła Fiedlera po Afryce, którą przemierzał elektrycznym nissanem leaf, zakończyła się powodzeniem. Teraz takie auto prowadzi Marek Kamiński. Zamierza dotrzeć nim do Japonii.

RODO. pytania i odpowiedzi

Po wejściu w życie RODO pojawiło się wiele pytań o praktyczne stosowanie przepisów rozporządzenia i nowej ustawy o ochronie danych osobowych. Żeby rozwiać część wątpliwości, postanowiliśmy odpowiedzieć na te, które branżowcy zadają najczęściej.

Na polskich drogach królują lwy

Jakimi typami zwierząt są polscy kierowcy? Na polskich drogach najczęściej można spotkać lwy i słonie, ale zdarzają się też gepardy. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie firmy Shell.

Uczmy młodych!

Jeśli chcemy zwiększyć bezpieczeństwo na polskich drogach, trzeba postawić na edukację dzieci i młodzieży. W tę ideę świetnie wpisują się dwa projekty, które finał miały niedawno w Przelewicach i Białymstoku.

Zmiany zamiast likwidacji

Moim zdaniem plac manewrowy na kategorię B powinien zostać, ale należy wprowadzić pewne zmiany. Jakie? Jestem za likwidacją tyczek i rezygnacją z konieczności „płynnego wykonania zadania”. Dajmy na nie kursantowi np. 5 minut i pozwólmy na jedną korektę toru jazdy. Będzie bardziej życiowo – uważa Piotr Rucki.

Przegląd legislacyjny

Sądne daty za nami. O ile 25 maja (wejście w życie RODO) sporo namieszał, to już 4 czerwca przeszedł niemal bez echa. Niemal, bowiem odwleczenie po raz kolejny uruchomienie CEPiK-u 2.0 miało jednak pewne konsekwencje. Poza tym pojawił się ważny projekt dotyczący drogowych kontroli technicznych.

1 komentarz do “„Szkoła Jazdy” nr 7/8 2018 (151-152)”

  1. Pingback: deepnudes

Dodaj komentarz