Sensacja! Wrocław i Wałbrzych wybrały ITS, Legnica PWPW

Dyrektor wrocławskiego WORD-u Grzegorz Kajca uzasadnia, że ITS spełnił wszystkie wymogi zapisane w postępowaniu ofertowym oraz zaproponował najniższą cenę. Z kolei legnicki ośrodek informuje tylko: „po przeanalizowaniu złożonych ofert oraz wniosków i spostrzeżeń z uczestnictwa w pokazach i testach produktów obu oferentów, postanowiła jako dostawcę systemu teleinformatycznego wybrać Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych S.A. wraz ze spółką Hewlett-Packard Polska”.

To sensacyjna wiadomość, ponieważ w zapytaniu ofertowym na wdrożenie i obsługę sytemu informatycznego dla WORD-ów była mowa o tym, że musi on być jednolity i obowiązywać na terenie całego kraju. Czyżby okazało się jednak, że będzie inaczej?

– A co to znaczy, że system ma być jednolity? – mówi Jan Gurazda, zastępca dyrektora WORD-u w Wałbrzychu. – Przecież systemy obydwu oferentów spełniają określone ustawą i rozporządzeniami wymogi.

Będą dwa systemy?

Wszystko wskazuje na to, że na terenie kraju będą obowiązywały dwa systemy przygotowane przez konkurencyjne firmy, a nie jeden wybrany wspólnie przy pośrednictwie Krajowego Stowarzyszenia Dyrektorów WORD.

– Mieliśmy spotkanie z marszałkiem, gdzie dyrektorzy poszczególnych WORD-ów w województwie przedstawiali swoje argumenty – opowiada Gurazda. – Marszałek na końcu powiedział, że do nas należy decyzja.

WORD Wałbrzych po zapoznaniu się z ofertą obydwu firm, zdecydował się na system ITS/Sygnity, bo – jak przyznaje dyrekcja – jest on intuicyjny i podobny w obsłudze do wersji, którą aktualnie posługuje się WORD. Nie bez znaczenia pozostaje tu również cena. Jak się dowiedzieliśmy, ITS/Sygnity wycenił swój system na około 20 tys. zł rocznie, natomiast PWPW/HP chce około 40 tys. zł, czyli dwa razy więcej.

Turystyka egzaminacyjna

WORD-y ciągle czekają na jakiekolwiek decyzje z ministerstwa odnośnie bazy pytań. Boją się, że przy dwóch bazach pytań dojdzie do sytuacji, że w jednym WORD-zie będzie łatwiej zdać egzamin teoretycznym, niż w innym, co doprowadzi do wzrostu turystyki egzaminacyjnej. Skąd ten niepokój? Przypomnijmy, że pytania będą punktowane: 3 punkty za pytanie mające duże znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, 2 – za średnie i 1 za niskie znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Kto zapewni, że w bazach obydwu oferentów sprawa ta zostanie ujednolicona? – pytają egzaminatorzy? WORD-y nie mają w tej sprawie ze strony resortu żadnych deklaracji.

Przypomnijmy, że wartość umowy dla każdego WORD-u nie przekroczy 14 tys. euro. Wynika z tego, że nie trzeba będzie organizować czasochłonnego przetargu, który uniemożliwiłby wprowadzenie systemu do 19 stycznia. Dodatkowo kryterium doboru najkorzystniejszej oferty jest jedno. Wygra firma, która zaoferuje najniższą cenę. Jest to rozwiązanie tymczasowe. Będzie obowiązywało do momentu rozpisania przetargu, czyli najwyżej rok.

 

jaz, mp

19 komentarzy do “Sensacja! Wrocław i Wałbrzych wybrały ITS, Legnica PWPW”

    1. Jestem ciekawy kiedy to w Polsce wróci normalność i kiedy przestaniemy być wreszcie najlepsi w EUROPIE albo liderami z czego cały świat się śmieje. Innowacje jakie wprowadzamy są nieralistyczne i daleko odbiegają od człowieka ,któremu mają służyć. Ja osobiście stawiam na normalność i nie chciałbym aby ktoś się na nas wzorował

      1. Panie Ministrze czy Word-y wreszcie pokazały Panu kto tu rządzi? Niech Pan podniesie opłaty za egzaminy, wynagrodzenia dla Word , przekazuje publiczne potężne pieniądze na ich rozbudowę to zobaczymy i przekonamy się czy ministerstwo będzie potrzebne a jeśli będzie to dla kogo będzie pracowało?

      2. Ludzie, bijecie piane, jakby bylo o co. Obowiazek posiadania jednolitego oprogramowania w word jest od 2005 (!!) roku, dziwnym trafem ITS jako monopolista nigdy nie zadbal, zeby ten soft byl jednolity. Co word – praktycznie inne rozwiazanie. Nalezy cieszyc sie, ze jest konkurencja i ITS wzial sie do roboty. Z pozytkiem dla nas mam nadzieje. A ze ich rozwiazanie blado wypada na tle konkurencji, coż… Nie ma co dyskutowac z faktami. To co pokazalo PWPW jak na razie bije ITS na glowe.

      3. czy to oznacza, że szkoły, które będą chciały elektronicznie obsługiwać dokumenty (a od lipca będą zmuszone) będą musiały kupić/kupować systemy obu dostawców?
        Baza pytań, bazą pytań, ale cała reszta?

      4. Czegoś nie rozumiem, porównujecie dwa systemy mówiąc, że pwpw jest lepszy. To tak jak porównywać samochód za 100 tys. zł. z dwukrotnie droższym samochodem i mówienie, że ten za 200 tys. jest lepszy. To chyba nie jest zaskoczenie przy cenie x2 ?…Gratuluję spostrzegawczości 🙂 Przypominam – w zapytaniu jedyne kryterium jakie było, to cena = 100%. Lepszy, gorszy nie ma znaczenia. Oba mają spełniać wymagania, „styl” w jakim to robią i jak są „piękne” jest nieistotny…

          1. Dlaczego minister Nowak tak beznadziejnie długo nie reaguje na gierki swoich podwładnych. Kiedy skończy się żenujący spektakl pt. ,, wdrażanie ustawy o kierujących pojazdami,, Co z odpowiedziami na interpelacje poselskie/?Posłów też macie panowie z MTBiGM w głębokim poważaniu?

              1. Jak ktoś uczy tylko testów to ma taki problem. Przepisy kodeksu drogowego się nie zmieniły.
                Należy uczyć przepisów a nie tylko pod egzamin.

            1. Pingback: jetsurf dfi

Dodaj komentarz