Prawko na motor – zmiany w 2013 r.

Od 2013 roku prawo jazdy na motocykl będzie mogła zrobić osoba, która ukończyła 24 lata.

Rewolucja, której celem jest zmniejszenie liczby „dawców organów”, nadejdzie za dwa, a nie jak informowaliśmy wcześniej – za rok. Nowy termin wiąże się z błędem, który był w ustawie. Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa infrastruktury: Zmiany dotyczące wieku dla kategorii A wchodzą w życie dokładnie 19 stycznia 2013 r. Mówi o tym art. 139 pkt. 3 ustawy o kierujących pojazdami przy uwzględnieniu zmiany naniesionej przez ustawę z dnia 1 kwietnia 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o kierujących pojazdami.

Podpisana przez prezydenta w styczniu Ustawa o kierujących pojazdami podnosi próg wiekowy na uzyskanie uprawnień do prowadzenia motocykla do 24 lat (art. 8 ustawy). Nowe zapisy wejdą w życie 19 stycznia 2013 roku. To nowość, bo do tej pory prawo jazdy kategorii A mógł zrobić osiemnastolatek.

Osoby, które nie będą chciały czekać do 24. roku życia, będą miały taką możliwość. Jednak pod warunkiem, że będą to mniejsze pojazdy, na które zdobędą odpowiednie uprawnienia. 18-latek będzie mógł jeździć motocyklem, którego moc nie przekracza 35 kW, czyli ok. 46 koni mechanicznych (i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla), lub motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW. Osoba, która uzyska najpierw kategorię A2, nie będzie musiała czekać do 24. roku życia, by przesiąść się na większy motor. Po dwóch latach od uzyskania kategorii A2 będzie mogła ubiegać się o kategorię A. W praktyce oznacza to, że prawo jazdy na motor można zdobyć w wieku 20 lat, ale pod warunkiem, że motocyklista będzie przez dwa lata zdobywał doświadczenie w prowadzeniu słabszej maszyny. Nowe przepisy popierają szkoleniowcy.

mur

19 komentarzy do “Prawko na motor – zmiany w 2013 r.”

  1. „Rewolucja, której celem jest zmniejszenie liczby „dawców organów” – raczej ktorej celem jest zdzieranie kasy z przyszlych motocyklistow, chcialem se w 2013 zrobic kat. A, to teraz bede musial zrobic kat A2 i za rok z powrotem im placic za mozliwosc jazdy wiekszym motocyklem

  2. a co ma do tego wiek to zależy jak kto jeździ czy z głową czy nie. można mieć i to 24 lata i jak nie będzie poukładane w głowie to można się zabić a jeśli ktoś myśli o spokojnej jeździe to będzie jeździł

  3. Bardzo dobrze, że tak zmienili, tylko szkoda, że od tych 18 lat można zdać na mniejszą pojemność, mogli od 24 lat zrobić albo od 26, zawsze większe szanse na bezpieczeństwo. I nie wypowiada się tutaj osoba, która ma już prawko na motor !

  4. Drogi ” zaa „, proszę uszanuj to że nie jeden z nas jeździ z głową i nie łapie Adrenaliny pełnym gardłem więc, proszę nie twierdź że na drogach będzie bezpieczniej bo nasze wypadki to nic w przeciwieństwie do waszych wypadków oraz zgadzam się z tym że ogromny % winy za śmierć moich braci ponosicie wy kierowcy samochodowi . Ja osobiście z motoru nigdy nie zejdę i zawsze będę wyrażał swoją opinię na takowe tematy . I głupotą jest wprowadzanie prawa jazdy na motor od 24 roku życia, ponieważ ogromna część młodych ludzi będzie się poruszała bez uprawnień .

  5. moim zdaniem to jest glupota bo wlasnie chcialam zrobic prawko na motor i teraz czytam co oni wymyslaja. nie mam pytan. jestem dziewczyna i co?? ja tez nie bede miala glowy do jazdy?? samochodem co prawda jezdze za szybko ale motorem to jest calkiem co innego. przeciez to jest poje**ne. niech wymyslaja dalej to napewno wszyscy beda za tym rzadem.

  6. to jest pojeb**e! większość osób „niepełnoletnich” i tych pełnoletnich będzie jeździć bez uprawnień.. moim zdaniem to jest głupi przepis gdyż będzie większe zagrożenie na drogach przez idiotów którzy nie maja znajomości z przepisami a także ze znakami drogowymi.. i będzie to prowadzić do wypadków.. A zgodzę się z kolegami wyżej ze większość wypadków jest spowodowana przez kierowców aut gdyż nie patrzą w lusterka.. popieram !

  7. I tak będę jeździł na motorze-a policjant to mi pałę obciągnie pod warunkiem że sobie mordę wymyje, bo na pieszczoty to sobie trzeba zasłużyć…a tak na marginesie-no komu wy chcecie pierdolić że wam zależy na tym aby zmniejszyć liczbę „dawców organów” biedakami jesteście i tyle…jak by wam naprawdę zależało to lepiej byście uczyli i tyle .

  8. Hmm nie patrzą?? a kto wam ku**a każe sie pchać na chama między autami ?? nikt to po c**j sie pchasz a później stękasz ze wypadek… dobrze że tak zrobili będzie mniej dawców i więcej kierowców z głowami a nie z pustką a później wypi**doli gdzieś:)

  9. Ustawa totalnie bez sensu. Nie jeden 18latek ma wiecej w głowie niż 24, wiec tak jak wspomniał kolega wyżej będziemy jeździć bez dokumentów. Czy to ma sens? Motory są moja pasja, mam to po tacie i nie będę czekał do 24. Podobno pracując dla służb (np policja) można mieć prawko A już mając 18. Jeśli mnie nie przyjmą to cóż… i tak będę robił co lubię. Dziękuje, pozdrawiam.

  10. Jak wygląda obecnie KONTROLA OSK coroczna? Chodzi mi dokładnie o sytuację z motocyklami i „pomiarem prędkości” czepiają się o to bardzo i czym Wy mierzycie prędkość? Macie jakieś urządzenia czy nie?

  11. Pingback: เว็บตรง

  12. Pingback: http://www.namely-yours.com/links/go.php?id=60&url=https://ytow.net/

  13. Pingback: ราคาบอลวันนี้

Dodaj komentarz