Praktyczny wzrost

samochody szkoleniowe na placu manewrowym

Najlepszym wynikiem zdawalności egzaminu teoretycznego na kategorię B może poszczycić się WORD w Łodzi. Jeżeli chodzi o praktykę, najkorzystniej wypadła Ostrołęka. Na szarym końcu znalazły się odpowiednio Kielce i Szczecin. W porównaniu z 2013 rokiem w całej Polsce jazdę po placu manewrowym i mieście zdało o 3 proc. kandydatów na kierowców więcej – wynika ze sporządzonego przez nas raportu zdawalności egzaminów państwowych za rok 2014.

W ubiegłym roku średnia zdawalność egzaminu teoretycznego na kategorię B w całej Polsce wyniosła 38,46 proc. To o ponad 4 punkty procentowe mniej niż rok wcześniej. Jednak to porównanie nie jest w pełni miarodajne. Dlaczego? Nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami, która wpłynęła na zmianę formy przeprowadzania państwowego egzaminu teoretycznego, weszła w życie dopiero w drugiej połowie stycznia 2013 roku. Do tego czasu kandydaci na kierowców mogli jeszcze wypełniać testy zgodnie ze starą formułą. Z czego oczywiście duża część z nich korzystała. Zapewne właśnie ta sytuacja wpłynęła na rozbieżności w wynikach za rok 2013 i 2014. Jedno jest jednak pewne. Czasy, kiedy teorię zdawało w WORD-ach ponad 70 proc. podejmujących próbę, bezpowrotnie minęły… A teraz może być jeszcze gorzej. Dlaczego? Od początku roku zniesiony został wszak obowiązek odbywania szkolenia teoretycznego w ośrodkach szkolenia kierowców…

Inaczej ma się rzecz z egzaminem praktycznym. W zeszłym roku, w skali całego kraju, zdało go 34,54 proc. osób ubiegających się o uzyskanie kategorii B. W porównaniu z 2013 rokiem można zaobserwować wzrost rzędu 3 proc. Ciekawe tylko, czy utrzyma się on w następnych latach? Pamiętajmy o tym, że na początku tego roku szkolenie kandydata na kierowcę zostało poszerzone o umiejętność tzw. ekojazdy. Jak to przekłada się na zadania egzaminacyjne? W arkuszu znalazły się dwie nowe pozycje: „właściwa zmiana biegów” oraz „hamowanie silnikiem przy zatrzymaniu i zwalnianiu”. Z naszych informacji wynika, że liczba osób nieradzących sobie z tymi zadaniami jest niewielka, ale w ostatecznym rozrachunku może nieznacznie wpłynąć na wyniki zdawalności w 2015 roku.

Cały tekst oraz szczegółowe dane zdawalności ze wszystkich WORD-ów znajdują się w marcowym numerze „Szkoły Jazdy”.

Jakub Ziębka


13 komentarzy do “Praktyczny wzrost”

  1. No właśnie ciekawe które miejsce zajmujemy jeśli chodzi o inne kraje. To jest dobry temat dla miesięcznika Szkoła Jazdy. Bardzo proszę redakcjo miesięcznika pomyśl o tym aby to sprawdzić.
    pozdrawiam

  2. Mniej niż 40%… dla mnie szok… u mnie w OSK ponad 80 na teorii za 1 odkąd daje ludziom nowoczesne materiały (nie będę reklamował). Gratuluje kolegom instruktorom usilnego trwania we wpychaniu ludziom grubej książki z CD – to ona Wam daje takie wyniki. 😀 śmiech politowania 40% na Polskę…

  3. Uczenie teorii przez wąsatych Januszy to tylko rozdawanie tej samej książki od 25 lat co zmienia tylko okładke a w ogóle się nie nadaje do dzisiejszych czasów. Kursanci lepiej by wyszli na tym jakby sami kupowali sobie elearning niż chodzili na „wykłady” do niektórych szkół.

    1. Jaco ty jesteś chorym człowiekiem z nienawiści do drugiego człowieka zawsze jesteś krytyczny w pod- teksie patrzcie jaki ja jestem dobry, filozofować to każdy potrafi ale sztuką jest podanie rozwiązania problemu nie robiąc we własne gniazdo, radzę zastanów się w przyszłości zanim coś napiszesz.

    2. Pytania są pisane z założeniem żeby kursant nie zdał tego egzaminu PWPW bierze kasę od osoby i jest bezpośrednio zainteresowany negatywnymi wynikami egzaminu, Jest weryfikacja pytań dlatego że jest wiele błędów dla tego należy zmienić filozofię i podejście do tej sprawy , pytania muszą być takie aby kursant MÓGŁ ZDAĆ ten egzamin. Pytania muszą uczuć, utrwalać i sprawdzać wiedzę która ma być przydatna do bezpiecznego poruszania się po drogach, pytania też muszą być jasne i zrozumiałe dla tych co podstawówce i dla profesora

    3. To dobrze ,że krzywa rośnie ! Ale czy mamy powód do zadowolenia? Czy wynik ogólny -38.46% teoria i 34.56% praktyka co daję końcowy wynik ca 13.5% zdających za pierwszym razem cały egzamin kursantów może kogokolwiek zadowalać?
      Jest to najniższy spośród wszystkich znanych na świecie wskażników co wspólnie liczbą tragicznych wypadków na drogach , znamy przed ostatnie miejsce w tabeli nie powinno wszystkich zainteresowanych skłonić do szerszej refleksji?
      Z poważaniem W.Sz

    4. Pingback: สล็อต ฝากถอน true wallet เว็บตรง 888pg

    5. Pingback: สล็อตเว็บตรงไม่ผ่านเอเย่นต์

    6. Pingback: kinetisch zand

    7. Pingback: ufabtb

Dodaj komentarz