Nowelizacja w Senacie

Na wtorkowym posiedzeniu senacka Komisja Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej rozpatrywała ustawę o zmianie ustawy o kierujących pojazdami (druk senacki nr 638, druki sejmowe nr 1957, 2292 i 2292-A).

Wśród szeregu przyjętych poprawek większość miała charakter redakcyjny i porządkujący. Pojawiła się też poprawka oczekiwana zarówno przez osoby zainteresowane uzyskaniem prawa jazdy jak i – a może przede wszystkim – ośrodki szkolenia kierowców. Chodzi o skrócenie vacatio legis dla przepisów znoszących obowiązkowe szkolenie teoretyczne do 30 dni od momentu, kiedy ustawa zostanie ogłoszona w Dzienniku Ustaw. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której ośrodki szkolenia kierowców świeciłyby pustkami przez pół roku oczekiwania na nowe zasady szkolenia i egzaminowania. Poprawki zgłoszone w senacie będą musiały zostać jeszcze przegłosowane przez sejm – dopiero wtedy ustawa będzie mogła trafić do podpisu prezydenta i zostać ogłoszona.

red

 

Wasze komentarze (16)

  1. warto byłoby dodać, że ta poprawka bardzo istotna dla naszego środowiska została zgłoszona z obszernym uzasadnieniem przez odsądzanego od czci i wiary Romana Stencla.
    • Zgłaszał podczas obrad komisji infrastruktury i nic nie uzyskał.W Senacie był nieobecny , więc nie mógł nic zgłaszać.Poprawka przyjęta w Senacie ma swojego autora i nie jest nim pan prezes Stencel.Ale nie bądźmy małoduszni , pan Stencel ma tyle zasług dla środowiska ,że nie musi stawać do licytacji.
      • Panie Pilot, Pana ignorancja albo zła wola jest porażająca. Stencel nie może zgłosić poprawki, bo nie ma takich możliwości prawnych. Ale to on na zakończenie posiedzenia komisji (vide relacja) wystąpił z tym apelem, przewodniczący komisji zgodził się z jego argumentami i wyszedł z wnioskiem o przypilnowanie tej sprawy w senacie, co właśnie nastąpiło. Stencel nie jest z mojej bajki, wręcz przeciwnie, ale trochę zwykłej uczciwości naprawdę nie boli...
        • Proszę uważnie czytać wpis zibiego.Poza tym ,jak powiedziałem ; zasługi pana Stencla są tak znaczące ,że jedna więcej ,jedna mniej - nie ma znaczenia.W sobotę na wniosek kolegów ze Słupska zostanie honorowym członkiem OIGOSK.
      • Pilot omen-omen ma rację a Zybi już się puszy i bieli Prezia. Zybi posłuchaj nagrania jak Prezio wręcz skamle żeby środowisku się przypodobać. A teraz będziecie trąbić o sukcesie. Zibi znasz takie warzywo jak KAPUSTA ,wiesz co jest po środku?. Szkoda wysiłku na pisanie do specjalistów przez duże ,,S"
  2. Pan Prezio, ma teraz inne problemy, chociaż już pewne rozwiązał...wyeliminował z powodów proceduralnych delegatów z Gdańska na Walne Zebranie Delegatów Izby. Nikt nie będzie mu mącił, zostanie członkiem honorowym, by w następnym roku wyborczym dalej stać u steru władzy/regulaminy i statut sam sobie układa/. Żądano zwołania Zebrania Członków, ale demokracja kosztuje, izby nie stać na zwoływanie takiego gremium, musi być kasa na wyjazdy do Warszawy, z czegoś trzeba żyć. Te całe procedowanie daje możliwość godnego życia...a bidaki z OSK macie regularnie płacić składki i tyle w temacie.
  3. Witam Kolegów.WORD Warszawa umożliwia wszystkim warszawskim OSK uczestniczenie w przetargu na pojazdy egzaminacyjne.Będzie możliwość najmu pojazdów na takich samych zasadach oraz takich samych jak Word stawkach za najem pojazdów. Ale mogą z tego typu najmu skorzystać tylko przedsiębiorcy prowadzący OSK a wyklucza się osoby fizyczne ,które nie prowadzą OSK a tylko zajmują się szeroko pojętymi jazdami doszkalającymi. Pojazdy będą zakupione od razu z zamontowanym sprzętem do rejestracji przebiegu egzaminu praktycznego więc jest równiez mozliwośc podstawiania takiego pojazdy przez OSK na egzamin.Uważam ze w końcu zaczęto brać Nas pod uwagę i liczyć z OSK.Proszę o komentarze w tej sprawie.Dodaję iż byłem na tym spotkaniu-informacja sprawdzona.
  4. A mi się tak marzy żeby ustawę o kierujących szlak trafił ,żeby powstał jednolity tekst ustawy regulujący całość spraw związanych z szkoleniem w jednym akcie prawnym i nienowelizowanie go przez conajmniej 20 lat
  5. Gdzie idziesz ślepcze , chcę poznać model i kierunek jaki zostanie przyjęty w szkoleniu kierowców nie mogę żyć z dnia na dzień muszę znać perspektywę gdyż wiąże się to z inwestowaniem dużych pieniędzy, teraz idziemy od ściany do ściany czuje się walkę interesów i interesików, zniknął z pola widzenia człowiek jego bezpieczeństwo, mobilność itp, Pytam dlaczego niema pracy od podstaw od przedszkola do uniwersytetu Powstają wciąż wielkie programy które często są nietrafione i nie przekonsultowane, są wydawane ogromne pieniądze i brak rezultatów, powodem tego brak jest logicznego stanowienia prawa i brak koncepcji, i wizji szkolenia
  6. Proszę się zapoznać ze sposobem wypowiedzi obradującej komisji http://senat.atmitv.pl/SenatConsole/TransmissionArchiveItem.go?code=8KSTAP1681 NIC DODAĆ, NIC UJĄĆ - a potem dziwimy się jak dostosować działalność do wchodzących "nowych" ustaw prawnych.
  7. Dla dociekliwych - posiedzenie Komisji Infrastruktury z dnia 9 kwietnia 2014 r. godz. 15:45:30 http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/transmisje_arch.xsp?unid=57B0C4FD14F82996C1257CAF003CC58A

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Brak produktów w koszyku.