Ministerstwo chce wprowadzić kary dla ośrodków

wypełnianie dokumentów

Przedsiębiorca, który prowadzi szkolenie dla kandydatów na kierowców, instruktorów lub warsztaty doskonalenia zawodowego, w wypadku stwierdzonych przez starostę nieprawidłowości, powinien podlegać karze od 50 do 5 tys. zł za każde naruszenie – proponuje resort infrastruktury i rozwoju. 

Zacytujmy propozycję resortu: „Przedsiębiorca prowadzący szkolenie, o którym mowa w art. 23 (szkolenie kandydatów na kierowców – przyp. red.), kurs, o którym mowa w art. 35 ust. 1 (kurs kandydatów na instruktorów – przyp. red.) lub warsztaty doskonalenia zawodowego, o których mowa w art.35 ust. 6, lub inne czynności związane z tymi szkoleniami, kursami lub warsztatami, z naruszeniem obowiązków lub warunków dotyczących ich prowadzenia, podlega karze pieniężnej w wysokości od 50 zł do 5 tys. zł za naruszenie. Suma kar pieniężnych nałożonych za naruszenia stwierdzone podczas jednej kontroli nie może przekroczyć kwoty 10 tys. zł”.

W proponowanych zmianach zostały jeszcze dodane dwie kwestie. Postępowania w sprawie nałożenia kary pieniężnej nie wszczyna się lub już zaczęte zostaje umorzone, jeśli przedsiębiorca nie miał wpływu na naruszenia, nie mógł przewidzieć zdarzeń, które je spowodowały albo od momentu ujawnienia nieprawidłowości minęły dwa lata.

Zgodnie z projektem resortu infrastruktury i rozwoju, kara zostałaby nakładana przez starostę na drodze decyzji administracyjnej. Taka decyzja stałaby się wykonalna po upływie 30 dni od jej doręczenia. Oczywiście w przypadku, gdy przedsiębiorca nie złożyłby skargi do sądu. Jeśli jednak tak by się stało, decyzja byłaby wykonalna w chwili odrzucenia, oddalenia lub cofnięcia skargi.

Kara byłaby dochodem powiatu. Należałoby ją uiszczać do dwóch tygodni od dnia, w którym decyzja stałaby się wykonalna.

Cały tekst ukaże się w kwietniowym numerze „Szkoły Jazdy”.

Jakub Ziębka

11 komentarzy do “Ministerstwo chce wprowadzić kary dla ośrodków”

  1. Jak zwykle przedsiębiorcy traktowani jak najgorsi przestępcy. Państwo zamiast najpierw pouczyć, pomóc i dopiero jak ktoś celowo nie wykona polecania nałożyć ewentualną kare finansową to ściga od razu. Już widzę zacierających rączki powiatowych urzędasów, byle dowalić szkołom jazdy na i tak ciężkim rynku.

  2. A ile za błędy które są nieporównywalnie większe i bardziej kosztowne zapłacą premierzy ministrowie prezesi itp. proponuję stawkę od 100.000zł do 1.000.000zł. i wtedy będzie sprawiedliwie.niech wszyscy płacą za swoje błędy a nie ci najsłabsi

    1. Jak?
      „Podlegać karze od 50 do 5 tyś zł??”

      Od 50 tyś do 5 tyś !!! – przecież tak napisano a to święte.
      Otóż Ministerialni urzędnicy powinni podlegać przeszczepowi mózgów.

      Z obecnymi mózgami wymyślają same głupoty !!!
      Majzel wykucie głupawego mózgu i wszczepienie mózgu debila – by przypadkiem z nowym mózgiem nie robił w Ministerstwie.
      Kraj niekompetentnych kolesi z pod sztandaru PO !!!!!!

  3. Oto efekty „ciężkiej” pracy tzw liderów organizacji, które podobno maja reprezentować sprawy OSK.
    Polityka zgiętego karku i możliwości wypicia herbatki na salonach /teraz już podobno w poczekalni gabinetu/ przyniosła „wymierne” sukcesy…..a co tam fotel prezesa jest dożywotni i to jest najważniejsze.

  4. Witam Panów.
    Znowu robi się wrzawa o karanie. A może to właśnie uleczy system szkolenia kierowców ? Popatrzmy obiektywnie na tą sytuację. Przedsiębiorca który rzetelnie prowadzi szkolenie nie czego się obawiać, może skończą się w końcu nie wypełnione kontrolki, może zaczną się jazdy na drogach o podwyższonych prędkościach, może zaczną się jazdy nocą, może kierownicy OSK zobowiążą instruktorów do rzetelnego przeprowadzania szkolenia nawet jak Ci są zatrudniani na tzw. śmieciowe umowy!!!
    CDN.

  5. CD.
    Z drugiej strony czytając komentarze tu wypowiadających się osób ( nie tylko przy tym temacie ale również innych) dochodzę do wniosku że nie ma czego się obawiać jeżeli chodzi o kary.
    Wszyscy z tego co czytam wypełniacie swoje obowiązki zgodnie z przepisami , jesteście najlepszymi instruktorami, prowadzicie najlepsze OSK, nie kantujecie, prowadzicie rzetelna dokumentacje!!!!!!
    Więc skoro tak wszystko dobrze robimy to czego się obawiacie PANOWIE?
    CDN.

  6. CD.
    Czyżby tego że jak wyjedziemy na autostradę na 4 godz. to paliwko będzie kosztować na taki wypad koło 150 zł, albo tego że nie powie się już kursantowi że po ciemku to pojeździ jak odbierze prawo jazdy tylko będzie trzeba dymać po 22:00 żeby odbyć jazdy nocne ? A może tego że w końcu będzie trzeba przeprowadzać egzamin wewnętrzny (jedna godzina jazd dodatkowo i czas poświęcony na teoretyczny)?
    I jeszcze wiele można by pisać ale mam nadzieje że dotrze do was że żeby wykonywać ten zawód lub prowadzić OSK to trzeba to robić za rozsądną CENĘ.
    P.S
    NISKA CENA = ( może jak wejdą nowe przepisy) WYSOKIE KARY

  7. Pingback: https://www.kirklandreporter.com/reviews/phenq-reviews-fake-or-legit-what-do-customers-say-important-warning-before-buy/

  8. Pingback: คู่มือเตรียมสอบงานราชการ

Dodaj komentarz