Kubiś apeluje: walczcie o zniesienie Super OSK

dziennik ustaw rzeczypospolitej polskiej

„Apeluję do prezesów: Jana Domasika (PIGOSK), Krzysztofa Szymańskiego (PFSSK), Romana Stencla (OIGOSK) oraz Włodzimierza Zientarskiego (KIEROWCA.PL) – doprowadźcie panowie do usunięcia z ustawy o kierujących pojazdami zapisów o Super OSK, których treść jest pomnikiem Aleksandra Wielkiego ufundowanym w dniu 21 Lipca 2010 r. Zdjęcie portretu niczego nie załatwia” – pisze Eugeniusz Kubiś, właściciel OSK Motorex z Zielonej Góry.

„W artykule „Historia zatoczyła koło” („Szkoła Jazdy” nr 6/2012) Zbigniew Popławski – wiceprezes OIGOSK – wspomina trudne czasy, gdy prezesem PIGOSK był Aleksander Igielski. Stwierdza, że pierwszy prezes PIGOSK przez swoją postawę i działania uniemożliwiał wypracowywania i artykułowanie jednym głosem stanowiska wszystkich organizacji środowiska. Niestety 21 Lipca 2010 r. w Warszawie, w ówczesnej siedzibie PIGOSK, Aleksander Igielski (PIGOSK), Krzysztof Szymański (PFSSK), Roman Stencel (OIGOSK) oraz przedstawiciel LOK przemówili jednym głosem podpisując się pod „społecznym” projektem art. 31 ustawy o kierujących pojazdami, wprowadzającym tzw. Super OSK. Zapis ten, z dokładnością do kropki i przecinka, został przez stronę rządową wprowadzony do ustawy. Przez ten „sukces” mamy rewolucyjny podział na ośrodki uprzywilejowane bez merytorycznego uzasadnienia i ośrodki peryferyjne. Autobus i ciężarówka okazują się obowiązkowe, żeby OSK mógł przygotować dzieci do uzyskania karty rowerowej. Także do uczenia w formie e-lerningu kandydatów na kierowców motocykli i osobówek, do szkolenia instruktorów, niezależnie od kategorii praw jazdy. Jaki jest związek tego rozwiązania z BRD i uczciwą konkurencją?” – czytamy w piśmie Kubisia.

11 komentarzy do “Kubiś apeluje: walczcie o zniesienie Super OSK”

  1. Popieram ale był bym szalenie wdzięczny za choćby jeden pomysł ,który by nam pomógł w realizacji.
    Przypominam,że nie tak dawno dwa miliony osób-obywateli podpisało się pod lista domagającą się odrzucenia przez sejm ustawy emerytalnej .Nas jest niestety dużo,dużo mniej.
    Z poważaniem W.Sz

    1. skoro projekt „super osk” powstał tak jak to opisane w powyższym artykule to oczywistym jest, że prezesom PIGOSK, PFSSK,OIGOSK, KIEROWCA.PL powstała w głowach taka myśl: „koledzy, dobrze nam na tych stołkach, musimy zapewnić sobie jak najwyzsze finansowanie. Życie mamy jedno, przeżyjmy je w dostatku”. To tak samo jak prezes Lato: nie ustąpi ze stołka bo spodobało mu się takie wygodnickie życie: bankiety, zjazdy, dobra wypłata: głupio wrócić do normalnego życia. Trzeba to uświadomić partii PO – jak powstała i dlaczego idea SUPER OSK. Prezesi tak naprawdę mają w dupie dobro ogółu: mogli zaproponować aby kurs trwał 40 godzin i tym samym i kursant byłby lepiej wyszkolony i biedny instruktor który ciuła od rana do wieczora coś więcej zarobić. A tak to woleli zapewnić dobrobyt tylko sobie.

  2. SUPER OSK z absurdalnymi wymaganiami, rozwiązania nieuczciwe, niszczące system szkolenia w Polsce
    – Projekty rozporządzeń o szkoleniu, egzaminowaniu i wydawaniu uprawnień napisane nieporadnie, na kompromitującym poziomie z legendarnie długim procesem opracowania i wdrażania,
    – brak projektów kilkunastu innych rozporządzeń wynikających z ustawy o kierujących,
    – Totalny bajzel i kryminał z systemem teleinformatycznym i egzaminacyjnym dla WORD-ów. Przy tym kompletny brak świadomości prawnej i elementranej znajomości prawa w zakresie swoich obowiązków wynikających z zajmowanego stanowiska ( Patrz :http://www.senat.gov.pl/dla-mediow/ )
    To jest obraz dzieła wiceministra Jarmuziewicza i jego ” mózgu ” dyrektora Bogdanowicza.
    Panie Premierze, Panie Ministrze Nowak- RATUJCIE ! Ci Panowie dowiedli,że nie dają rady i nie rokują poprawy.
    Buta, arogancja, kolesiostwo to nie są kwalifikacje do odpowiedzialnej pracy państwowej.

  3. Polecam wywiad Z Panem Tomaszem Piętką gł. specjalista z Ministerstwa Transportu opublikowany 14.06.2012r. na portalu Prawo drogowe & News. W/g Pana gł. specjalisty Super OSK – nie mające swojego odpowiednika w całej Europie to wspólne osiągnięcie Ministerstwa Transporu i środowiska OSK. Co Panowe Prezesi na to ? Dalej, egzaminy nie mogą się odbywać na naszych pojazdach bo będą one często niesprawne ! Programy szkoleniowe zawarte w projekcie rozporządzenia o szkoleniu to osiągnięcie na miarę historii polskiej motoryzacji. Że są bublowate to zdaniem Pana Piętki nie problem. Będą ewaluować po wejściu rozporządzeń w życie. Jak kilku bezczelnych pajaców może robić idiotów z milionów obywateli, w tym z polskich parlamentarzystów ? Panowie Prezesi – współczuję ! Jesteście teraz na pierwszej lini frontu. Obrońcie rzetelność i zdrowy rozsądek..

  4. W tej formie „SUPER OSK” jest nie do przyjęcia! Ponieważ autobus nie może decydować o innych przywilejach dla Ośrodków Szkolenia Kierowców. „SUPER OSK” ma rację bytu jedynie jak będzie w obrębie danych kategorii które prowadzi Ośrodek Szkolenia Kierowców i spełnia inne wymagania wynikające z ustawy. Jeśli nie, ustawę należy wyrzucić do kosza i rozpocząć nowe prace które nie będą faworyzować żadnych Ośrodków Szkolenia Kierowców. Natomiast e-larning w XXI wieku nie może być przypisany wąskiej grupie Ośrodków. Apeluję do prezesów organizacji o równość dla wszystkich podmiotów. Proszę o jeden głos (silny głos)!

  5. Argumenty p. Kubisia są niepodważalne i oczywiste. Szkoda tylko, że w środowisku szkoleniowców jest tak mało ludzi, którzy z taką determinacją chcieliby walczyć z aferzystami i biurokratami.

  6. Pingback: ซื้อหวยออนไลน์

Dodaj komentarz