Jazda w warunkach specjalnych [aktualizacja]

Wojewoda Świętokrzyski wystosował do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju pismo o nieprawidłowościach i problemach związanych z organizacją i kontrolą szkoleń zawodowych kierowców.

Wszystko zaczęło się od informacji, która dotarła do nas od anonimowego informatora. Twierdził on, że urzędy wojewódzkie rozpoczęły kontrole krzyżowe dokumentacji kursów zawodowych dla kierowców.

Urzędy wojewódzkie, zapytane o docierające do naszej redakcji pogłoski o rzekomych kontrolach krzyżowych w ośrodkach szkolenia, zaprzeczyły tym doniesieniom. Okazuje się jednak, że realnie istnieją problemy ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością ośrodków szkolenia, czemu wyraz daje przekazane nam pismo Wojewody Świętokrzyskiego, wystosowane 10 czerwca do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju właśnie w związku z nieprawidłowościami i problemami zwianymi z organizacją i kontrolą szkoleń zawodowych kierowców.

W swoim piśmie wojewoda zwrócił uwagę przede wszystkim na faktyczny brak możliwości kontroli szkoleń okresowych trwających 35 godzin wskazując na łatwość z jaką ośrodki mogą unikać kontroli takich szkoleń. W piśmie czytamy, ze ośrodki nagminnie zgłaszają szkolenia w piątek z informacją, że zaczęło się w czwartek. W momencie kiedy zgodnie z przepisami mogłaby zostać przeprowadzona kontrola nie ma już czego kontrolować.

W piśmie zawarte zostały w związku z powyższym postulaty dosyć daleko idących zmian legislacyjnych. Wojewoda zaproponował bowiem:

– przedstawianie wojewodzie właściwemu ze względu na miejsce prowadzenia ośrodka szkolenia, na 10 dni przed rozpoczęciem kursu kwalifikacyjnego/szkolenia okresowego informacji o terminie, czasie i miejscu kursu oraz harmonogram zajęć. Najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu/szkolenia przedstawianie listy uczestników kursu lub informacji o odwołaniu kursu/szkolenia. Taki tok postępowania umożliwi wojewodzie przeprowadzenie czynności kontrolnych;

– ze względu na dużą ilość realizowanych przez niektóre ośrodki kursów (kilkaset kursów organizowanych rocznie) należy wyłączyć kontrole wojewody realizowane w ramach pełnionego nadzoru spod ograniczenia wynikającego z ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, gdzie wskazuje się maksymalną ilość dni kontroli u danego przedsiębiorcy w roku (od 12 do 48 dni w zależności od wielkości przedsiębiorcy);

– umożliwienie przeprowadzania kontroli planowych lub kontroli doraźnych bez obowiązku zgłaszania na 7 dni przed rozpoczęciem kontroli lub

– wprowadzenie innych instrumentów kontroli np. w formie wizyt monitorujących, gdzie pracownicy wojewody mogą sprawdzić kluczowe elementy na miejscu realizacji, tj. obecność uczestników na zajęciach, listy obecności, dziennik zajęć

– ewentualne monitorowanie sal wykładowych, w których odbywają się zajęcia (możliwość odtworzenia danych przez określony czas);

Dla zobrazowania istniejących problemów Wojewoda do pisma załączył wybraną korespondencję z ośrodkami. Wyraził on również obawę o negatywny wpływ problemów z kontrolą działalności ośrodków szkolenia na jakość szkoleń i w efekcie bezpieczeństwo na drogach.

 

red

 

19 komentarzy do “Jazda w warunkach specjalnych [aktualizacja]”

    1. a największa skala nieprawidłowości jest w obowiązkowej jeździe po mieście podczas kwalifikacji wstępnej- TYCH JAZD PO PROSTU NIE MA. Kursant przeważnie wykupuje pakiet: kurs prawa jazdy + kurs kwalifikacji wstępnej. Kurs kwalifikacji wstępnej obejmuje kilka godzin jazd, chyba 8, z jazd w ruchu drogowym na których omawia się retarder itp. Te jazdy to fikcja. OSK aby odbić sobie tani kurs kwalifikacji wstępnej nie realizuje tych jazd. Uważam, że skala nieprawidłowości w przeprowadzaniu kwalifikacji wstępnej jest szokująca. Urzędy miast powinny uzyskać możliwości kontroli tych kursów – ankiety wśród kursantów itp.

    2. Ciesze się że nie miałem uprawnień do szkolenia na K.W….na sam początek stos papierów, ciągle marudzący i kontrolujący urzędnicy U.W. (Białystok to już mega marudy) i potem jeszcze jakieś kontrole krzyżowe. A przez co one są? Przez takich „życzliwych” jak wyżej piszący „paj-ac” wszystko tu opisał co i jak i teraz organy kontrolne tylko to potwierdzą a wiadomo że tak było….paj-ac nie chciał bym mieć takich znajomych jak ty…ty specjalnie przez małe t….

      1. Pewnie jak ty byś szkolił to ty byś oczywiście robił wszystko na PEŁNYM LEGALU? Wszystkie jazdy, wszystko zgodnie ze szkoleniem i jeszcze może więcej godzin poza planowych?!….tylko wtedy byłbyś nie przedsiębiorcą a idiotą – św. mikołajem który nie zarabia a rozdaje gratis kursy i jeszcze dopłaca…ale ty tego nigdy nie zrozumiesz bo nie byłeś i nie będziesz w sytuacji właściciela dużego OSK…dzięki Bogu.

        1. ja zakończyłem szkolenie. A głównym powodem byli oszuści w branży. Stwierdziłem, że skala nieprawidłowości w przeprowadzaniu KW jest tak duża, że nie ma szans z nimi wygrać. Te wszystkie fikcyjne umowy, funkcjonujące tylko na papierze – na wynajęcie ciężarówki przystosowanej do KW, na płyty poślizgowe. Byłbym głupcem gdybym w to brnął. Zawiasy prędzej czy później do przewidzenia. Więc z KW wycofałem się jak najszybciej

      2. WOW 🙂 jestem w szoku jakim bagnem jest OSK. toż to oficjalnie nawet właściciele OSK potwierdzają, że tak właśnie było ! niech już to pokolenie, które chce zarobić na oszustwach, zdechnie jak najszybciej. Jak najszybciej wszystkim zarzuty postawić, pozamykać i dać szansę młodym i uczciwym na prowadzenie biznesu.

      3. wystarczy przejrzeć przetargi powiatowych urzędów pracy. Sory. Wygrywa oferta za 78500 zł za przeszkolenie 25 osób za szkolenie z prawa jazdy CE + Kwalifikacja wstępna. Na osobę 3140 zł !!!! pytam: jak to zrobić ???!!! Polecam policji wezwać na przesłuchania wszystkie osoby biorące udział w szkoleniu.

        1. Może to będzie jakaś podpowiedź. Pisałem,że za 800-1000 zł nie da się wyszkolić kursanta.Tarnów,Tarnobrzeg-takie ceny kursów,zdawalność na egzaminach bdb.Minęło parę miesięcy i okazało się jak to wszystko wyglądało.

      4. chcialbym zwrocic uwage, ze po wprowadzeniu jednolitej bazy pytan its/pwpw pogorszyla sie zdawalnosc, bo wraz z its w bazie pojawilo sie wiele bzdurnych pytan. po co bylo robic te integracje? juz kilku dyr word zwrocilo uwage na gorsza jakosc pytan its w porownaniu z tymi z pwpw. a jednak, chcialoby sie powiedziec. prosba o reakcje w tej sprawie.

          1. Na szczęście nie wiedzą, a odbywać się nie może inaczej bo każdy prowadzący te szkolenia musiałby dokładać do nich przy tych cenach i konkurencji, tylko odgórne ( i nie małe) ceny minimalne nałożone przez Ustawę dałyby jakiś początek lepszego…

            1. Cyniczni właściciele OS-ów nas wykończą bo oni nie posiadają OSk i jak wpadną to nic nie tracą ,więc cicho-sza żeby UE się nie dowiedziało ,a szczególnie odpowiedzialne za stan rzeczy M.T.

          2. Pingback: افتح حساب

          3. Pingback: วิเคราะห์บอลวันนี้

Dodaj komentarz