W czwartek Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych i Instytut Transportu Samochodowego podpisały umowę określającą zasady współpracy tych podmiotów w przygotowaniu jednolitego systemu teleinformatycznego i bazy pytań egzaminacyjnych dla potrzeb wszystkich WORD-ów. 

- Zgodnie z przyjętymi ustaleniami, za system teleinformatyczny będzie odpowiadać PWPW, za bazę pytań egzaminacyjnych - ITS - poinformował nas rzecznik prasowy ITS Mikołaj Krupiński. - Dzięki połączeniu baz obu podmiotów, w 2014 r. liczba pytań na egzaminach wzrośnie do ok. 3,2 tys.


Kiedy tak się stanie?


 - Prace już się rozpoczęły, do końca roku obie bazy powinny być połączone - zdradza Marcin Kaleta, zastępca rzecznika prasowego PWPW. - Zostaną przedłożone do akceptacji ministra transportu.


 Jednak główną intencją dwóch zwaśnionych dotąd firm jest wspólny start w postępowaniach o wybór systemu teleinformatycznego, które będą prowadziły WORD-y. Jest to konieczne, ponieważ wcześniejsze umowy już wygasają.


PWPW i ITS liczą, że tylko stworzone przez nich konsorcjum będzie w stanie sprostać wymaganiom wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego. Co ciekawe, podobnego zdania jest resort transportu. Wynika to z pisma, które dyrektor departamentu transportu drogowego Łukasz Twardowski wysłał prezesowi KSD WORD Łukaszowi Kucharskiemu.


Z naszych informacji wynika, że w tej sytuacji niektóre ośrodki będą skłonne do wybrania zamówienia (systemu teleinformatycznego) z wolnej ręki, nie do rozpisywania przetargu. Nie wiadomo jednak jak zachowają się WORD-y na Mazowszu i 15 kolejnych pod przewodnictwem Krakowa, które na taki krok już się zdecydowały. Czy będą mogły i chciały je anulować i wybrać z wolnej ręki ofertę konsorcjum ITS/PWPW? Co w sytuacji, gdy firmy uczestniczące w postępowaniach przetargowych chciałyby taką hipotetyczną decyzję ośrodków oprotestować? Na te pytania na razie odpowiedzi nie ma.


 


Jakub Ziębka

felietonista z działu
Shopping Cart
Brak produktów w Twoim koszyku.
Razem
0,00 
0