W interpelacji skierowanej do Ministra Infrastruktury, poseł Krzysztof Sitarski pyta czy producenci samochodów legalnie oferują w Polsce klientom auta wyposażone w elektryczny hamulec postojowy, zamiast ręcznego ( w tradycyjnym rozumieniu).

Poseł zwraca uwagę, że zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z 2002 roku, w sprawie warunków technicznych pojazdu, obowiązkowe wyposażenie obejmuje min. (par.14)
hamulec postojowy , przeznaczony do unieruchamiania pojazdu na wzniesieniu i spadku, z możliwością:
a) działania podczas nieobecności kierowcy, przy czym robocze części hamulca powinny pozostawać w położeniu zahamowania za pomocą wyłącznie mechanicznego urządzenia,
b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy;
wyposażenie w hamulec postojowy nie jest wymagane, jeżeli hamulec awaryjny, o którym mowa w pkt 2, spełnia wymagane warunki określone dla hamulca postojowego.

W  świetle powyższego poseł wyraża wątpliwość i pyta:

  • czy  elektryczny hamulec ręczny, którego siły działania nie da się dozować ręcznie, jest zgodny z przepisami?

  • czy producenci samochodów mogą stosować hamulce postojowe typu elektrycznego?

  • czy elektryczny hamulec postojowy może pełnić funkcję hamulca awaryjnego i/lub postojowego?

  • czy planowana jest zmiana przepisów?


 

 

 
Szymon Janicki felietonista z działu Język angielski dla instruktorów
Shopping Cart
Koszyk jest pusty
Razem
0,00 
0