– Duże szkoły jazdy dostaną legalne narzędzie do niszczenia konkurencji – ostrzegają eksperci

nauka jazdy

Ośrodki szkolenia kierowców, które spełnią dodatkowe wymogi, będą mogły naprawdę dużo. Zakłada to projekt nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami – donosi Gazeta Pomorska

Niewinne z pozoru określenie „spełniające dodatkowe wymogi” zyskało u właścicieli szkół jazdy oraz instruktorów nazwę bardziej adekwatną do sytuacji: „super OSK”.

Rządowy projekt noweli ustawy zakłada, iż taki ośrodek będzie musiał szkolić przynajmniej w zakresie kategorii A, B, C i D, posiadać odpowiednie warunki lokalowe (projekt określa je dokładnie), posiadać odpowiednie pojazdy, pomoce dydaktyczne, zatrudniać wykwalifikowaną kadrę.

„Super OSK” będzie miał też przywilej szkolenia instruktorów i osób ubiegających się o kartę rowerową i chyba rzecz najważniejsza – szkolić na odległość z wykorzystaniem technik komputerowych i internetu.

To niesprawiedliwe dla szkół jazdy

– Jeśli ustawa wejdzie w życie, będzie dla wielu szkół jazdy niesprawiedliwa – uważa Jerzy Kociszewski z Bydgoszczy, wiceprezes Polskiej Federacji Stowarzyszeń Kierowców. – Tyle się mówi o wolności gospodarczej, a tu proszę – coś wręcz odwrotnego.

Pan Jerzy przypomina, że szkolenie na kartę rowerową jest bezpłatne (kartę można zdobyć w WORD i w szkołach). Oddanie „superośrodkom” szkolenia rowerzystów daje im w przyszłości potencjalnych klientów na kolejne kategorie prawa jazdy.

– Jak w XXI wieku można komuś ograniczać korzystanie z technik internetowych? – pyta Kociszewski. – Przecież teraz tak się studiuje. „Superośrodkom” podaje się do ręki narzędzie do niszczenia konkurencji.

Opinia prawna

Prof. Andrzej Bałaban, kierownik Katedry Prawa Konstytucyjnego i Integracji Europejskiej Uniwersytetu Szczecińskiego, sporządził w tej sprawie ekspertyzę prawną dla Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników, Kierowców Zawodowych i Ośrodków Szkolących Kierowców „Kierowca.pl”. „Tę kategorię ośrodków szkolenia wprowadzono albo w złej wierze, albo w sposób całkowicie nieprzemyślany” – pisze profesor. – „Artykuł 31. przyznaje im monopolistyczne uprawnienia w postaci wyłącznego prawa do szkolenia instruktorów nauki jazdy oraz do prowadzenia corocznych, trzydniowych warsztatów dla instruktorów, przedłużających ich uprawnienia. Kolejne wyłączne uprawnienia dotyczą szkolenia na kartę rowerową oraz szkolenia z wykorzystaniem technik komputerowych i internetu. Analiza skali sprzeczności ustawy z zasadami prawa polskiego i unijnego pozwala przewidzieć, że zostanie ona uchylona w trybie tak zwanej skargi abstrakcyjnej do Trybunału Konstytucyjnego bądź skargi konstytucyjnej podmiotów indywidualnych”.

 źródło: pomorska.pl

 

4 komentarze do “– Duże szkoły jazdy dostaną legalne narzędzie do niszczenia konkurencji – ostrzegają eksperci”

  1. Pingback: VENUS CASINO

  2. Pingback: that site

  3. Pingback: คอริ่ง

Dodaj komentarz