Cyfrowe kamery i monitory zamiast lusterek bocznych

Kamery wysokiej rozdzielczości montowane podobnie jak tradycyjne boczne lusterka (ale na znacznie mniejszych uchwytach zmniejszających opór powietrza) i przekazujące obraz do dwóch umieszczonych wewnątrz samochodu 5-calowych monitorów  już wkrótce mają zastąpić tradycyjne lusterka boczne.

Lexus ES jest  pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, w którym zastosowane zostało rozwiązanie znane z targów motoryzacyjnych i concept-samochodów od początku 21 wieku.

Jednym z wyzwań było także dokonanie zmian legislacyjnych, które umożliwiły wprowadzenie do masowej produkcji nowego rozwiązania. Przyjęta w Japonii nowelizacja przepisów w 2016 roku dała projektowi zielone światło. Obecnie trwa “rozpoznanie” możliwości prawnych szybkiego wprowadzenia rozwiązania na rynki europejskie.

W Europie nad podobnym rozwiązaniem równolegle pracują Audi i BMW, jednak to Lexus jako pierwszy wprowadził je do produkcji, prawdopodobnie wyprzedzając niemieckich konkurentów o kilka miesięcy.

Lexus wskazuje następujące korzyści z montowania kamer zamiast tradycyjnych lusterek bocznych:

  • zdecydowana poprawa widoczności w trudnych warunkach pogodowych: osłona kamer przed deszczem/ śniegiem
  • mniejszy opór powietrza i zdecydowana redukcja hałasu
  • zniwelowanie martwej strefy
  • wyświetlanie dodatkowych informacji
  • możliwość dostosowania rozdzielczości, wielkości i jasności obrazu do jazdy nocnej.

LINK do video prezentacji rozwiązania wprowadzonego przez Lexusa

Wiadomość opracowana na podstawie ARTYKUŁU THE FORBES: “Mirror Mirror on the Front Door, Lexus Just Switched to Digital Monitor’.

 

Wasze komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Brak produktów w koszyku.