Kamery wysokiej rozdzielczości montowane podobnie jak tradycyjne boczne lusterka (ale na znacznie mniejszych uchwytach zmniejszających opór powietrza) i przekazujące obraz do dwóch umieszczonych wewnątrz samochodu 5-calowych monitorów  już wkrótce mają zastąpić tradycyjne lusterka boczne.

Lexus ES jest  pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, w którym zastosowane zostało rozwiązanie znane z targów motoryzacyjnych i concept-samochodów od początku 21 wieku.

Jednym z wyzwań było także dokonanie zmian legislacyjnych, które umożliwiły wprowadzenie do masowej produkcji nowego rozwiązania. Przyjęta w Japonii nowelizacja przepisów w 2016 roku dała projektowi zielone światło. Obecnie trwa "rozpoznanie" możliwości prawnych szybkiego wprowadzenia rozwiązania na rynki europejskie.
W Europie nad podobnym rozwiązaniem równolegle pracują Audi i BMW, jednak to Lexus jako pierwszy wprowadził je do produkcji, prawdopodobnie wyprzedzając niemieckich konkurentów o kilka miesięcy.

Lexus wskazuje następujące korzyści z montowania kamer zamiast tradycyjnych lusterek bocznych:

  • zdecydowana poprawa widoczności w trudnych warunkach pogodowych: osłona kamer przed deszczem/ śniegiem

  • mniejszy opór powietrza i zdecydowana redukcja hałasu

  • zniwelowanie martwej strefy

  • wyświetlanie dodatkowych informacji

  • możliwość dostosowania rozdzielczości, wielkości i jasności obrazu do jazdy nocnej.


LINK do video prezentacji rozwiązania wprowadzonego przez Lexusa

Wiadomość opracowana na podstawie ARTYKUŁU THE FORBES: "Mirror Mirror on the Front Door, Lexus Just Switched to Digital Monitor'.

 
Szymon Janicki felietonista z działu Język angielski dla instruktorów
Shopping Cart
Brak produktów w Twoim koszyku.
Razem
0,00 
0