Cyfrowe kamery i monitory zamiast lusterek bocznych

Kamery wysokiej rozdzielczości montowane podobnie jak tradycyjne boczne lusterka (ale na znacznie mniejszych uchwytach zmniejszających opór powietrza) i przekazujące obraz do dwóch umieszczonych wewnątrz samochodu 5-calowych monitorów  już wkrótce mają zastąpić tradycyjne lusterka boczne.

Lexus ES jest  pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, w którym zastosowane zostało rozwiązanie znane z targów motoryzacyjnych i concept-samochodów od początku 21 wieku.

Jednym z wyzwań było także dokonanie zmian legislacyjnych, które umożliwiły wprowadzenie do masowej produkcji nowego rozwiązania. Przyjęta w Japonii nowelizacja przepisów w 2016 roku dała projektowi zielone światło. Obecnie trwa „rozpoznanie” możliwości prawnych szybkiego wprowadzenia rozwiązania na rynki europejskie.

W Europie nad podobnym rozwiązaniem równolegle pracują Audi i BMW, jednak to Lexus jako pierwszy wprowadził je do produkcji, prawdopodobnie wyprzedzając niemieckich konkurentów o kilka miesięcy.

Lexus wskazuje następujące korzyści z montowania kamer zamiast tradycyjnych lusterek bocznych:

  • zdecydowana poprawa widoczności w trudnych warunkach pogodowych: osłona kamer przed deszczem/ śniegiem
  • mniejszy opór powietrza i zdecydowana redukcja hałasu
  • zniwelowanie martwej strefy
  • wyświetlanie dodatkowych informacji
  • możliwość dostosowania rozdzielczości, wielkości i jasności obrazu do jazdy nocnej.

LINK do video prezentacji rozwiązania wprowadzonego przez Lexusa

Wiadomość opracowana na podstawie ARTYKUŁU THE FORBES: „Mirror Mirror on the Front Door, Lexus Just Switched to Digital Monitor’.

 

1 komentarz do “Cyfrowe kamery i monitory zamiast lusterek bocznych”

  1. Pingback: astro pink strain

Dodaj komentarz