„Na wymianę samochodów nie mamy pieniędzy”

nauka jazdy

Ośrodki szkolenia kierowców mówią stanowcze „nie” nowym samochodom. Szczeciński WORD za wypożyczenie Hyundai i20 na 4 lata zapłaci nieco ponad 9 złotych. Ile zakup nowych pojazdów wyniesie szkoły jazdy? Prawie milion złotych.

Większość ze szczecińskich szkół nie ma wystarczających środków na zakup nowych samochodów. Za jeden nowy samochód marki Hyundai i20 trzeba obecnie zapłacić ponad 40 tys. zł.

– Nie stać nas na kupno nowych samochodów, w obecnej sytuacji to niemożliwe – żali się Dariusz Tyrakowski, właściciel jednego z ośrodków. – Skąd mamy wziąć ponad 40 tys. na zakup hyundaia, jeśli ilość kursantów spadła o 70% i żyjemy z dnia na dzień?

Wtóruje mu Zenon Grzesik, właściciel Auto Testu – przetargi z nowymi samochodami to kuriozum. Jedni dostają je za grosz, inni muszą je kupować za tysiące złotych. Nie wszystkich na to stać. Boli nas przede wszystkim to, jak to wszystko jest rozgrywane, że jesteśmy podzieleni na tych mocnych i słabszych.

Co prawda nie ma nigdzie zapisu, że szkoły jazdy muszą posiadać takie same samochody co ośrodki egzaminacyjne. Jednak większość kursantów patrzy, czy dana szkoła oferuje mu pojazdy te same co WORD. Łatwiej mu nauczyć się wszystkich manewrów i ustawień w samochodzie, na których będzie zdawać egzamin.

Właściciele ośrodków liczą po cichu, że pomimo zawirowań personalnych w resorcie, ciągle jest szansa na wejście w życie projektu, zaproponowanego przez tzw. grupę roboczą. Przypomnijmy, że zakłada on m.in., że „Praktyczna część egzaminu państwowego w zakresie prawa jazdy kategorii AM, A1, A2, A B i B+E na wniosek i koszt osoby egzaminowanej, jest prowadzona wskazanym pojazdem ośrodka szkolenia kierowców, który prowadził szkolenie tej osoby.”

Jeśli projekt wszedłby w życie, szkoły jazdy nie musiałyby kupować nowych samochodów, co w rzeczywistości poprawiłoby ich sytuację finansową, a kursanci mięliby mniej stresu związanego z nieznanym pojazdem.

Magdalena Stępińska

 

21 komentarzy do “„Na wymianę samochodów nie mamy pieniędzy””

  1. Nic nie poradzimy, zaraz znajdą się tacy, którzy jako pierwsi kupią nowe samochody aby pokazać się wśród innych, aby zwrócić na siebie uwagę. Zrobią to tylko dlatego, aby „zniszczyć” małe i mniejsze szkoły jazdy, które nie będą posiadały nowych modeli. Nie potrafimy się zjednoczyć, dogadać, każdy dużo szumi, jednakże myśli tylko o sobie. Ja już takie wymiany przerabiałem cztery razy – brak słów. Oto Polska właśnie !!!!!!

  2. chryste panie. Albo akceptujecie te patologie i nadal prowadzicie OSK albo zamykacie OSK i szukacie pracy za granicą – gdzie będziecie docenieni. Ja zamknąłem OSK bo nie godzę się z patologią – proste. Tym bardziej chodzi o WORD szczecin – już bliżej do Niemiec lub Norwegii mieć nie można. Po co gnijecie w tym bagnie ? zamykajcie OSK, PUP niech was przeszkoli i spadajcie z kraju który zbankrutuje w przeciągu 30 lat. Owszem, trzeba się pogodzić, że za granicą będziecie fizolami – ale lepiej płakać w Mercedesie niż w Maluchu

    1. PAJ: Pisze do Ciebie po raz setny, skoro zamknełeś ten syf jakim jest OSK to …. PO KIEGO LICHA SIE ODZYWASZ na stronie na temat OSK?!Jesteś za granicą, szanują Cie to po co wszystkim jeszcze mówisz o zamykaniu?! Hmm….a może NIE jesteś za granicą, masz duży OSK i chcesz wykosić małą konkurencję? Innych opcji NIE widze po Twoich wpisach…..uciekł z branży od tego „syfu” a wszystko wie najlepiej Wujek Dobra Rada się znalazł hehe 🙂

  3. Wczoraj dotarliśmy do treści umowy na wynajem pojazdów do WORD Szczecin i w tej umowie jest zapis ,
    że firma która wygrała przetarg może za 1 miesięcznym wypowiedzeniem po zapłaceniu kary umownej w
    wysokości 20% ceny tj.2 zł i 21gr rozwiązać umowę w każdym czasie. Ustawowe zawarcie umowy na 4 lata to czysta fikcja. Właściciele OSK którzy rzucą się na Hyundaje mogą tego mocno pożałować.
    Wniosek : dyrektorzy WORD z dilerami grają przeciwko nam. Urząd Marszałkowski odpowiadając na skargę Stowarzyszenia napisał ,że wszystko jest zgodne z prawem i ok !!!

  4. Niestety, ale prawo dżungli wkracza we wszystkie obszary naszego życia i jest raczej mało realne, by nagle nastąpiła zbiorowa solidarność i właściciele OSK w ramach protestu nie kupili ani jednego Hyundaia. Może przygotowywana przez salon oferta dla szkół będzie tak samo atrakcyjna? Pytanie to retoryczne, wszak ktoś te autka musi spłacić, a tym kimś są właściciele OSK. Nóż się w kieszeni otwiera.

  5. Koledzy z stowarzyszenia trzymam za was kciuki, a wielce panujący Pan Prezes z Koszalina zajmuje się interpretacją zapisu art 26 ust 9 i 3 – dniowych warsztatów, zamiast podjąć działania ratujące branżę.
    Kiedy WORD-y zrozumieją że OSK i WORD-y to jeden organizm, bo jedno nie istniej bez drugiego, a drugie bez pierwszego i kiedy zaczną z nami rozmawiać jak z partnerami?

    1. ale dlaczego w projekcie jest zapis że samochód podstawiany na egzamin ma należeć do osk w którym kursant się szkolił??? powinno być pojazdem wskazanym przez kursanta i spełniającym warunki pojazdu egzaminacyjnego. przecież dadzą takie wymogi że te samochody będzie trzeba wymieniać co dwa lata i tak nikogo na to nie będzie stać, a przynajmniej większości. poza tym montaż monitoringu też tani nie jest.
      w zg to ok 7000 zł. ja jestem za tym aby mniejsze szkoły mogły się dogadać z większymi, egzaminować na ich pojazdach i razem na tym zarabiać, a nie każdy kupuje nowe auta czy ładuje kasę w system rejestracji egzaminu, a później wszyscy narzekają na brak kasy, brak kursantów, a raty trzeba płacić. ogarnijcie się ludzie i zacznijmy współpracować konkurencja zawsze była i będzie, przypuszczam że coraz większa, a nie wiem ilu wygra z dużym kapitałem, z dużymi osk czy też z synalkami posłów na sejm.

    2. już kiedyś pisałem jaki jest najlepszy sposób na załatwienie takich pseudofirm,które liczą, że po sprzedaży -wypożyczeniu do WORDów samochodów ,właściciele osk rzucą się do nich po kupno nowych takich samych pojazdów…otóż kupujcie je w innych miastach,salonach ,które nie są powiązane z tą firmą i następnym razem napewno nie podejdą do przetargu,a tak nawiasem mówiąc to i tak niejest u Was żle bo w Katowicach wygrała firma ,która sobie w umowie na 4 lata zaznaczyła ,że po wejsciu nowego modelu yariski wymienią je ponownie i tak też sie stało i trzeba było kupić po dwóch latach nowy model…ale większość kupiła yariski w Krakowie i myslę ,że tamta firma kiepsko wyszła na tym przetargu..pozdrawiam

      1. Okamerowanie pojazdów na których dotychczas tylko szkoliliście jest możliwe od zaraz. W Zielonej Górze mamy podpisane stosowne porozumienie z dyrektorem WORD. Ja od września będę miał tak przystosowane dwa Grande Punto ,na szesć ,które używam do szkolenia.Po wprowadzeniu Toyot uzgodniliśmy z dyrektorem , że do końca sierpnia w WORD zostają cztery samochody z dotychczasowej floty. Nie są to pewnie rozwiązania idealne ,ale bardzo nam pomogły. Był to jeden z podcelów naszego protestu z 21 marca. Zarząd województwa poparł nasze dążenia. Wygrało myślenie ,że Marszałek odpowiada nie tylko za WORD ,ale również za drobną przedsiębiorczość. Służę treścią porozumienia i wzorem umowy.

              1. Po raz koleiny środowisko żywo Eugeniuszu reaguje, tylko nie w tym kierunku w którym reagować winno. Dzielisz się z innymi jak można kwestie pojazdów rozwiązać, a tu kolejne płyną inwektywy. Dlatego rób swoje informacja do zainteresowanych napewno dotrze że jest taka możliwość. A maluczcy będą zawsze małymi, pieniacz będzie zawsze pieniaczem, znaleźli się znawcy prawa i przepisów osoby wszechwiedzące ,inaczej nic nie wiedzące, ale za to roszczeniowe im wszystko się należy PODANE NA TACY rękawy do góry zakasać i do pracy.

                1. Koledzy z zachodniopomorskiego!Moja rada jest taka.Nie kupujcie samochodów u dealera.Szukajcie aut z rynku wtórnego.Po pierwsze zapłacicie mniej a po drugie układ wordowsko-dealerowski padnie.Oni nas mają za nic,Dlatego nie dajmy im satysfakcji.Szukajcie a znajdziecie.A teraz krysia komentarz.

              1. Pingback: Best universities in Africa

              2. Pingback: browning a5 for sale

Dodaj komentarz