Zdawalność to pojęcia najczęściej pojawiające się w marketingowych tekstach wielu ośrodków szkolenia kierowców. „Najwyższa zdawalność w … (nazwa miejscowości), 100% zdawalność kolejny miesiąc z rzędu”.


W najbliższym odcinku Porozmawiajmy o Branży będziemy rozmawiać przede wszystkim o tym jak rozumiemy i interpretujemy dane, które wykorzystujemy dla potrzeb marketingowych w branży.


Chcemy zadać wiele pytań, które zasugerowaliście nam w czasie ostatnich kilku dni, od momentu ogłoszenia tematu odcinka.


Czy dysponujemy pełnymi danymi pozwalającymi w sposób rzeczywisty interpretować skuteczność nauczania w poszczególnych ośrodkach szkolenia kierowców?
Czy wrzucanie do jednego worka danych o kursantach zdających po raz pierwszy i kolejny nie zakłamuje rzeczywistości?
Czy indywidualne Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego stosują te same metody wyliczenia zdawalności w poszczególnych szkołach jazdy danego regionu? I czy na pewno dysponują odpowiednimi kompetencjami i instrumentami do przetwarzania informacji statystycznych?


Wobec braku jednego ogólnopolskiego standardu określania skuteczności procesu dydaktycznego pojawiają się wątpliwości odnośnie etyki wykorzystywania statystyk egzaminacyjnych w celach marketingowych. Jeśli jako specjaliści branżowi dostrzegamy fragmentaryczność przekazywanych nam danych oraz brak jednolitego standardu obliczenia wyniku, to czy nie powinna pojawić się refleksja przed wykorzystaniem tych danych dla potrzeb reklamowych…? Wiele mówimy o misji naszego zawodu, firm, branży. Może warto dla branżowej przejrzystości i uczciwości wobec naszych klientów (często przecież nastoletnich ludzi) połączyć siły i opracować spójną metodykę podawania danych statystycznych dotyczących naszych sukcesów i … porażek dydaktycznych. Przecież tylko mając rzeczywiste dane i


Serdecznie zapraszamy w środę 13 października o godzinie 20.30. Transmisja na portalu szkola-jazdy.pl oraz w naszych kanałach na Facebooku oraz Youtube.









Szymon Janicki felietonista z działu Język angielski dla instruktorów
Shopping Cart
Brak produktów w Twoim koszyku.
Razem
0,00 
0