Zakorkowana autostrada A2 Warszawa-Łódź zyska nowe pasy ruchu

Ruszył przetarg na wykonanie przebudowy odcinka A2 na trasie z Warszawy do Łodzi.

Już teraz ruch na trasie Warszawa-Łódź jest bardzo wzmożony. Jest to bardzo oblegany przez kierowców odcinek autostrady A2 tzw. Autostrady Wolności. Z roku na rok samochodów przybywa, a w perspektywie najbliższych lat przepustowość na tej trasie mogła by spaść do granicznych wartości.

GDDKiA ogłosiła postępowanie przetargowe na dwa dodatkowe pasy ruchu. Zgodnie z planami inwestycji od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków dobudowany zostanie trzeci pas ruchu. Od węzła Pruszków do węzła Konotopa zostanie dobudowany czwarty pas ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie.

Ważnym argumentem dotyczącym poszerzenia tego odcinka był też fakt iż będzie on pełnił kluczową rolę odnośnie Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Prace przygotowawcze, których szacunkowy koszt ma wynieść około 7mln złotych, prowadzone będą maksymalnie do 2021 roku.

  • Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres 3 lat. Długi okres spowodowany jest tym iż ten odcinek nie zostanie wyłączony dla kierowców z ruchu.
  • Wartość rozbudowy szacowana jest na około 600mln złotych.

Poza dodatkowymi pasami ruchu zlikwidowany zostanie nieczynny PPO Pruszków (Punkt Poboru Opłat Pruszków). Jest to obecnie 17 wysp dzielących jezdnię na których miały być pobierane opłaty.

Dzięki tej inwestycji znacząco zwiększy się przepustowość na tym odcinku. Z własnego doświadczenia wiem, że zwłaszcza w piątki i niedziele, kiedy jest duża migracja ludzi ,,z” oraz ,,do” Warszawy, jazda na tym odcinku z maksymalną dozwoloną prędkością częściej jest niemożliwa jak możliwa, a przecież to autostrada – droga szybkiego ruchu. Najgorzej sytuacja zawsze wygląda przy PPO Pruszków, kiedy kierowcy muszą zwalniać przed nieczynnym punktem. Prędkość w tym miejscu jest ograniczona do 40km/h co powoduje w godzinach szczytu ogromne korki.

Albin Sieczkowski, bloger motoryzacyjny.

Wasze komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Call Now Button
  • Brak produktów w koszyku.