„Weekend bez Ofiar” – już 11 tys. Polaków w projekcie

banner " Narodowy eksperyment bezpieczeństwa "

Już ponad 11 tys. Polaków przystąpiło do Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa „Weekend bez Ofiar“. Dołącz do nas i TY! Możesz to zrobić składając swój podpis na stronie www.WeekendBezOfiar.pl, przyłączając się do akcji SMS Info lub stając się fanem naszego profilu na Facebooku. Zachęcamy też do przyklejenia naklejki naszej akcji na tył samochodu, aby wpływać na pozostałych uczestników ruchu drogowego. Miesięcznik „Szkoła Jazdy” i portal „prawojazdy.com.pl są patronami akcji.

Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa „Weekend bez Ofiar” to akcja, której celem jest wypracowanie postawy dbałości o bezpieczeństwo w ruchu drogowym, a przez to ograniczenie liczby wypadków. Kampania określona została mianem eksperymentu, ponieważ dzięki niej będziemy mogli przekonać się, o ile można zmniejszyć liczbę ofiar na polskich drogach, jeśli zaangażowanie wykaże całe społeczeństwo.

 

Kampania promocyjna w mediach

W mediach w całej Polsce pojawią się reklamy zachęcające do udziału w akcji. Już teraz w ogólnopolskich stacjach radiowych i telewizyjnych emitowane są spoty zachęcające do zachowania bezpieczeństwa na drodze. Motywem przewodnim jest pełen pozytywnej energii utwór „No co Ty na to?“ autorstwa i w wykonaniu Mietka Szcześniaka. Artysta społecznie poparł akcję i przekazał prawa do wykorzystania utworu w kampanii promocyjnej. W działania promocyjne zaangażowało się ponad pięćdziesiąt różnych mediów.

 

Spoty radiowe i telewizyjne dostępne na kanale Youtube: http://www.youtube.com/user/weekendbezofiar

 

Edukacja

Kampanii towarzyszyć będą działania edukacyjne. Chcemy zwrócić uwagę Polaków na praktyczne aspekty bezpieczeństwa. Pokazujemy jakimi konsekwencjami grozi nieprawidłowe ułożenie bagaży w samochodzie, jak bezpiecznie przewieźć deskę surfingową czy rower, jak efektywnie wypoczywać w czasie długich podróży, jak samochód może zachowywać się na rozgrzanym asfalcie itd. Ciekawe teksty i materiały video sukcesywnie publikowane są na stronie akcji, na profilu w Facebooku, a także w mediach patronujących przedsięwzięciu.

 

Pikniki edukacyjne

W dniach 6-8 sierpnia zaplanowano cykl pikników edukacyjnych w Łodzi, Kołobrzegu i Warszawie. Goście będą mogli spróbować swoich sił na komputerowych symulatorach jazdy, w tym na modelu ciężarówki i autobusu, śmiałkowie przejdą też próbę dachowania. Będą platformy zderzeniowe, tory przeszkód z alkogoglami, miasteczka rowerowe i tory gokartowe. Ratownicy medyczni będą uczyć zasad udzielania pierwszej pomocy, a psychologowie transportu – jak opanować stres i zachować zimną krew w chwili wypadku. Pikniki trwać będą od godz. 13 do 21, a zakończy je koncert gwiazd popierających ideę Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa.

Szczegółowe informacje dotyczące pikników edukacyjnych dostępne na stronie www.WeekendBezOfiar.pl w zakładce O Akcji.

 

Symulacja karambolu

By ćwiczyć umiejętność współdziałania w sytuacjach kryzysowych, służby drogowe, policja, straż pożarna i ratownicy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego wezmą ponadto udział w symulacji karambolu na autostradzie. Wydarzenie będzie miało miejsce 7 sierpnia br. przed południem w Strykowie na autostradzie A2 pod Łodzią. W symulacji wypadków wykorzystanych zostanie ponad dwadzieścia samochodów i wezmą w niej udział statyści grający role poszkodowanych. Akcja ratownicza wymagać będzie rozstawienia punktów udzielania pomocy medycznej oraz transportu rannych śmigłowcami, które lądować będą na pasie ruchu.

 

System SMS

Uruchomiliśmy także system powiadamiania kierowców smsem o bieżącej sytuacji na drogach. Każdy, kto zechce otrzymywać takie wiadomości w dniach 6-8 sierpnia 2010 r. Może już dzisiaj wysłać SMS pod numer 70567 wpisując w jego treść kody województw, przez które zamierza podróżować w dniach 6-8 SIERPNIA (kody publikujemy poniżej; są one także dostępne na stronie internetowej www.weekendbezofiar.pl). W jednej wiadomości wpisać można maksymalnie trzy kody, oddzielając każdy z nich kropką, np. DS.OP.SL – dolnośląskie, opolskie, śląskie. SMS wysłany pod numer 70567 kosztuje 50 gr + VAT, a regulamin akcji dostępny jest na stronie www.weekendbezofiar.pl.

 

Kody województw do zgłoszeń SMS:

DS – dolnośląskie

KP – kujawsko-pomorskie

LB – lubelskie

LS – lubuskie

LD – łódzkie

MP – małopolskie

MZ – mazowieckie

OP – opolskie

PK – podkarpackie

PL – podlaskie

PM – pomorskie

SL – śląskie

SK – świętokrzyskie

WM – warmińsko-mazurskie

WP – wielkopolskie

ZP – zachodniopomorskie

Organizatorem Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa „Weekend bez Ofiar“ jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Partnerami przedsięwzięcia są Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Komenda Główna Policji, Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Honorowy patronat nad akcją objął Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk. Akcję wspierają media ogólnopolskie i regionalne.

 

 

2 komentarze do “„Weekend bez Ofiar” – już 11 tys. Polaków w projekcie”

  1. Pingback: buying psilocybin mushrooms online​

  2. Pingback: Belcampo Fernald

Dodaj komentarz