W przeciwieństwie do tradycyjnych fotoradarów, które wykonują wyłącznie zdjęcia zbliżającego się pojazdu, system testowany na ulicy Radzymińskiej w Warszawie umożliwia identyfikację jednośladu dzięki skomunikowaniu kamery z fotoradarem. Kamera zarejestruje widok tyłu pojazdu, czyli umożliwi identyfikację motocykla: to z tyłu mocowane są tablice rejestracyjne jednośladów.  Stosunkowo tanie i łatwe do wprowadzenia rozwiązanie jest stosowane i sprawdziło się w krajach Europy Zachodniej.

Obecnie analizowane  są:

  • możliwości techniczne urządzenia w praktyce

  • kwestie formalno-prawne zezwalające na identyfikację motocyklisty i wykorzystanie materiału dowodowego w procesie prowadzonych czynności w sprawach o wykroczenia.


Statystycznie, rok 2017:

  • 2240 wypadków drogowych, w których uczestniczyli motocykliści (motocykliści zostali uznani za sprawców 915 wypadków)

  • 231 ofiar śmiertelnych wśród motocyklistów i ich pasażerów

  • 1825 motocyklistów rannych.


 

 

 
Szymon Janicki felietonista z działu Język angielski dla instruktorów
Shopping Cart
Brak produktów w Twoim koszyku.
Razem
0,00 
0