Otwarcie nowego odcinka S-3

Otwarcie nowego odcinka S-3

26 maja 2010 roku otwarto dla ruchu odcinek Klucz-Pyrzyce drogi ekspresowej S-3.

Odcinek jest częścią projektu budowy drogi S-3 na odcinku Szczecin – Gorzów Wielkopolski. Uruchamiany odcinek o długości 28,2 kilometra umożliwi bezpieczny i komfortowy dojazd z podszczecińskiego węzła „Klucz” na autostradzie A-6 do zlokalizowanego na przecięciu z drogą wojewódzką numer 122 węzła „Pyrzyce” położonego w rejonie miejscowości Parnica.

Umożliwienie przejazdu tym fragmentem S-3 usprawni ruch w zbliżającym się okresie wakacyjnym. Koszystający z wypoczynku na zachodnim odcinku polskiego wybrzeża zyskają możliwość ominięcia centrum Pyrzyc oraz skrzyżowania dróg krajowych numer 3 i 10 w Szczecinie – Płoni, gdzie szczególnie w weekendy tworzą się uciążliwe “korki”. Wyraźnemu skróceniu i uproszczeniu ulegnie też alternatywna “trasa turystyczna nad morze” prowadząca dotychczas przez m. Myślibórz, Rów, Banie i Gryfino do Autostrady A6. W związku z tym, że droga wojewódzka numer 122 nie jest dostosowana do przenoszenia nacisków na oś większych niż 8 ton, do czasu otwarcia kolejnego odcinka S-3 od węzła „Pyrzyce” do węzła „Myślibórz” takie samo ograniczenie będzie obowiązywało również na odcinku Klucz – Pyrzyce drogi S-3. Otwarcie odcinka do węzła „Myślibórz”, przez który S-3 połączy się z siecią dróg krajowych przewidziane jest na wrzesień bieżącego. 

Prace przy realizacji największego projektu drogowego w północno – zachodniej Polsce na odcinku Klucz – Pyrzyce rozpoczęły się 18 lutego 2008 roku. Roboty realizowało konsorcjum firm, którego liderem była firma Herman Kirchner GmbH. Nowa trasa jest dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Ma długość 28,2 kilometra, przebiega w całości zupełnie nowym śladem, z dala od miejscowości. Droga jest w pełni bezkolizyjna, wygrodzona od otaczającego terenu. Połączenie z pozostałymi drogami zapewniają 3 węzły drogowe. Łącznie powstało 30 wiaduktów, z czego 9 pełni rolę przejść dla dużych zwierząt. Inwestycja obejmowała również budowę kanalizacji deszczowej, urządzeń podczyszczających wody opadowe, ekranów akustycznych, dróg dojazdowych o łącznej długości 34 kilometrów, obwodu utrzymania drogi ekspresowej w rejonie węzła „Pyrzyce”. Budowa drogi kosztowała 686,5 miliona złotych. Projekt powstał przy współfinansowaniu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: GDDiKA

mur

Wasze komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Brak produktów w koszyku.