Ministerstwo Infrastruktury przygotowuje zmiany, aby spełnić wymogi UE.
Projekt nowego rozporządzenia dotyczy potwierdzenia badań technicznych pojazdu. Nowy wzór dokumentu będzie honorowany we wszystkich krajach UE. Dokument po zmianach będzie miał kody unijne dotyczące pojazdów, które ułatwią kontrolę techniczną poza granicami naszego kraju.

Kierowca zawodowy posiadający kategorię M2 i M3 (autobus), N2 i N3 (auta ciężarowe), przyczepy O3 i O4 oraz ciągnika kołowego T5 musi posiadać przy sobie dokument potwierdzający przeprowadzenie badań technicznych.

Nowy wzór dokumentu będzie także ułatwieniem podczas przerejestrowania pojazdu zarejestrowanego wcześniej w innym państwie UE bez konieczności powtarzania wstępnego badania technicznego oczywiście pod warunkiem, że w dalszym ciągu będzie ono miało ważny termin.

  • W nowym dokumencie znajdować się będą odpowiedniki polskich terminów w języku angielskim. Począwszy od nazwy dokumentu tj. Roadworthiness Certificate, a skończywszy na wyniku badania, czyli Positive/Negative. Pieczątki wbijane przez diagnostów odejdą w zapomnienie - nie będą już stosowane. Zamiast tego na nowym dokumencie będzie znajdował się nadruk danych identyfikacyjnych stacji, czytelny podpis diagnosty oraz numer jego uprawnienia.


Rozporządzenie będzie obowiązywać już dzień po ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw. Niestety nie wiadomo jeszcze kiedy to będzie miało miejsce. Nowe zmiany nie będą miały negatywnego skutku na zaświadczenia wydane w przeszłości - te zgodnie z wydanym dokumentem będą dalej obowiązywać.

  • Do 20 maja 2018 wszystkie kraje UE miały posiadać spójne dokumenty jeśli chodzi o przeglądy techniczne pojazdów. Jest ponad rok po terminie, a ,,my" dopiero zaczynamy zmieniać, dostosowywać się do wymogów UE.


Albin Sieczkowski, bloger motoryzacyjny
Albin Sieczkowski felietonista z działu Felietony
Shopping Cart
Brak produktów w Twoim koszyku.
Razem
0,00 
0