Powyższe znaki D-51a oraz D-51b to nowy pomysł Ministerstwa Infrastruktury na oznakowanie kontroli średniej prędkości.
Aktualnie kontrola średniej prędkości oznakowana jest takim samym znakiem jak stacjonarny fotoradar, ale z tą różnicą, że poniżej zawsze jest doczepiona tabliczka ,,Kontrola średniej prędkości na odcinku x km”. MI uważa, że taki znak jest mało czytelny i wielu kierowców ma problem z jego odczytaniem. Ponadto nie w każdym przypadku tuż przed znakiem D-51 stoi informacja o tym jaka maksymalnie dozwolona prędkość obowiązuje na danym odcinku drogi.
Nowe znaki D-51a i D-51b będą dużo bardziej czytelne. Patrząc na nie od razu widzimy maksymalną dozwoloną prędkość na danym odcinku. O końcu automatycznej kontroli średniej prędkości informuje nas przekreślona tabliczka. Jest prosto, szybko, czytelnie.
Na chwilę obecną w Polsce mamy 30 odcinkowych pomiarów średniej prędkości. ITD planuje zbudować kolejne 39.
Dzięki nowym znakom unikniemy niepotrzebnego zatoru na drodze. Ruch się upłynni bowiem kierowcy widząc aktualny znak D-51 z tabliczką poniżej często zapominają jakie w danym miejscu panuje ograniczenie prędkości i zwalniają dużo poniżej maksymalnie dozwolonej prędkości. Ruch staje się mniej płynny i tworzą się niepotrzebne korki.
- Rozporządzenie jest w fazie konsultacji i wejdzie w życie 14 dni od daty publikacji. Zarządcy dróg według prawa będą mieli 2 lata na zmianę całego oznakowania.
Albin Sieczkowski, bloger motoryzacyjny.
Pingback: Uodiyala
Pingback: view website
Pingback: ตรวจ nipt ราคา
Możliwość komentowania została wyłączona.