Najnowocześniejszy WORD już otwarty

sala wykładowa w WORD

Na początku października, po dwóch latach budowy, otwarto nową siedzibę WORD-u w Szczecinie. Jest ładnie i nowocześnie.

Budowa nowej siedziby Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Szczecinie rozpoczęła się w lipcu 2012 roku i trwała do lutego tego roku. Choć użytkowanie budynku rozpoczęło się w marcu, to oficjalne otwarcie odbyło się 9 października. Trzykondygnacyjny budynek ma dziś dużo większą powierzchnię niż uprzednio. Wynosi dziś ona 1550 mkw. Na piętrach mieści się pięć sal szkoleniowych i duża sala konferencyjna, która jest w stanie pomieścić 250 osób.

WORD na miarę potrzeb

Cezary Tkaczyk, dyrektor WORD-u w Szczecinie, przyznaje, że część obiektu, w tym sala konferencyjna, będzie wynajmowana firmom i instytucjom zewnętrznym. Jest to sposób na dodatkowe finansowanie ośrodka w trudnych czasach niżu demograficznego i niełatwej sytuacji na rynku. Tkaczyk wspomina, że funkcjonowanie WORD-ów będzie musiało w jakiejś części opierać się również o szkolenia, a do tego potrzebne są sale.

Trudna droga do celu

Przypomnijmy, że wokół budowy obiektu było głośno rok temu. Pod koniec października ubiegłego roku 60 właścicieli ośrodków szkoleniowych i instruktorów nauki jazdy przybyło pod gmach Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego, aby wyrazić sprzeciw wobec poczynań dyrektora WORD-u, który – jak twierdzili protestujący – nie liczył się z interesem ośrodków szkolenia przy wyborze samochodu egzaminacyjnego. Sprawa dotyczyła przetargu na wymianę floty pojazdów egzaminacyjnych, którego wynikiem była podpisana 31 lipca 2013 roku umowa na czteroletnie wypożyczenie hyundaiów i20. WORD za wypożyczenie dziewiętnastu samochodów na cztery lata zapłacił nieco ponad 9 złotych. Sprawa wzbudziła wówczas oburzenie Stowarzyszenia Ośrodków Szkolenia Kierowców ze Szczecina. Dzień przed protestem WORD opublikował na swojej stronie oświadczenie, że w przypadku, gdy do 1 grudnia 2013 roku nie nastąpi rozstrzygnięcie sprawy przez Urząd Zamówień Publicznych w sprawie postępowania przetargowego na najem samochodów osobowych dla WORD-u, egzaminy państwowe na prawo jazdy kat. B od 2 grudnia 2013 roku przeprowadzane będą na hyundaiach i20 oraz renaultach clio. Dyrektorowi zarzucono również, że WORD, zamiast dbać o poprawę bezpieczeństwa, np. na placu na kat. A, buduje dwa dwupiętrowe budynki o nieznanym przeznaczeniu. Szkoleniowcy wykazywali też, że w WORD-zie jest przerost zatrudnienia. – Po wprowadzeniu PKK (profil kandydata na kierowcę) starostwa przejęły zadania weryfikacji dokumentów, więc obowiązki (WORD – przyp. red.) się zmniejszyły, a liczba urzędników, kierowników, nawet takich, którzy nie mają podległych pracowników, wzrosła – tłumaczyli działacze SOSK. Podano tu przykład radnego sejmiku, z wykształcenia politologa, który miał być zatrudniony na pół etatu jako kierownik (bez podległych pracowników) jednego z wydziałów w WORD-zie.

Zalecenia pokontrolne

Radni najbardziej drążyli właśnie sprawy finansowania rozbudowy WORD-u i zatrudnienia. Dyrektor mówił, że w nowych budynkach będą sale szkoleniowe, a zatrudnienie nie zmieniło się w ciągu ostatnich lat. Największe zdziwienie radnych wzbudził fakt, że dyrektor WORD-u nie był w stanie – nawet w przybliżeniu – odpowiedzieć na pytanie, jakie roczne przychody ma ośrodek. Dyrektor udzielił odpowiedzi dopiero po konsultacji telefonicznej.

W związku z wieloma wątpliwościami komisja rewizyjna podjęła decyzję o przeprowadzeniu kontroli w WORD-zie. W wyniku tych czynności ośrodek otrzymał szereg zaleceń pokontrolnych, jedna z nich – jak wspomina dyrektor Tkaczyk – dotyczyć ma polepszenia współpracy z ośrodkami szkolenia kierowców.

Maciej Piaszczyński 

Wasze komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Brak produktów w koszyku.