Moda na sto dwudziestkę piątkę

nauka jazdy na motorze

Możliwość kierowania motocyklami o pojemności silnika nieprzekraczającej 125 cm3 przez osoby posiadające jedynie prawo jazdy kat. B od co najmniej trzech lat napędziło rynek motocykli.

Już pierwsze wiosenne doniesienia medialne o zmianach w prawie spowodowały, że konsumenci ruszyli do salonów po motocykle – donosi portal Bankier.pl. Powołując się na raport Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, informuje, że w tym roku prawie 35 proc. zarejestrowanych (w okresie od stycznia do sierpnia) nowych motocykli pracowało na silnikach o pojemności poniżej 125 cm3. Potwierdzają to również przedstawiciele koncernów produkujących motocykle o tej pojemności. – Od chwili pierwszych głosowań nad poprawką do ustawy o kierujących pojazdami notujemy zdecydowanie większe zainteresowanie klientów pojazdami o pojemności 125 cm3 i, co za tym idzie, zwiększoną sprzedaż w tym segmencie – komentowała na łamach portalu Bankier.pl Joanna Kazanecka z firmy Yamaha.

Statystyki potwierdzają

Jak czytamy w raporcie PZPM, wszystkich nowych jednośladów zarejestrowano w sierpniu 5591. Jest to o 14,7 procent mniej niż przed rokiem (-962 szt.). Rezultat motorowerów (-26,8 proc. r/r; 1592 szt.) miał przeważający negatywny wpływ na łączny wynik. Ich sprzedaż systematycznie spada szósty rok z rzędu, a słabszy sierpień był ostatnio w 2005 roku. Pozytywnie do rezultatu nowych jednośladów przyczyniły się motocykle, których rejestracje podwoiły się w porównaniu z sierpniem 2013 roku (+101,8 proc. r/r; +630 szt.). Czynnikiem tego wzrostu było trwające zwiększone zainteresowanie sto dwudziestkami piątkami.

Liczba rejestracji nowych jednośladów liczona od początku roku to 41880 sztuk ? jest o 13,4 procent mniejsza niż w tym samym okresie ub.r. (-6471 sztuk). Używanych jednośladów zarejestrowano w sierpniu 5946. Jest to wynik lepszy niż w sierpniu 2013 roku (+555 szt.; +10,3 proc.). Licząc od początku roku takich jednośladów zarejestrowano 45458, czyli o 3,9 procent więcej niż w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2013 roku (+1686 szt.).

W sierpniu – jak podaje PZPM ? zarejestrowano 1249 nowych motocykli. Jest to wynik dużo lepszy niż w najlepszym dla sprzedawców motocykli 2008 roku. Wtedy w sierpniu zarejestrowano „tylko” 950 sztuk. W porównaniu z sierpniem 2014 roku jest to więcej o 630 sztuk. Zapewniła to podpisana nowelizacja ustawy.

Od stycznia do sierpnia zarejestrowano 7419 motocykli, czyli prawie o jedną piątą więcej (+1163 szt.; +18,6 proc.) niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jest to najlepsze osiem miesięcy od 2009 roku.

Jaką markę wybieramy najchętniej?

Jak podaje raport PZRM, najpopularniejszą marką motocyklową, licząc od początku roku, pozostaje w grupie nowych pojazdów Romet Motors (1256 szt.; +27,3 proc.), następna jest Yamaha (1001 szt.; +79,1 proc.), która w tym czasie zwiększyła sprzedaż blisko dwukrotnie. Trzecią pozycję, z wynikiem 808 szt. (+32,5 proc. r/r; +198 szt.), zajmuje BMW. W sierpniu zarejestrowano 4342 nowe motorowery, czyli mniej o 26,8 proc. niż przed rokiem. Od początku roku zarejestrowano ich 34461. Oznacza to spadek o 18,1 procent r/r (7634 szt.). Podobnie sytuacja kształtuje się jeżeli chodzi o motorowery. Na czele znajduje się niezmiennie z dużą przewagą Romet Motors (13371 szt.). Jego wynik jest ponad trzy razy lepszy niż drugiego Junaka (4111; +50,5 proc.). Trzeci jest ZIPP (3827 szt.; 20,3 proc.).

Oprac. Maciej Piaszczyński

2 komentarze do “Moda na sto dwudziestkę piątkę”

  1. Pingback: slot gacor

  2. Pingback: jarisakti

Dodaj komentarz