Zgodnie z projektem MI,  na elektryczne hulajnogi oraz UTO nałożone będą ograniczenia i konkretne przepisy dla ich użytkowników. Wszystko w trosce o bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego.
Zgodnie z nowym prawem użytkownik elektrycznej hulajnogi będzie miał nakaz jazdy po drogach dla rowerów. W przypadku braku drogi dla rowerów elektryczne hulajnogi będą musiały poruszać się po jezdni jeżeli maksymalna dopuszczalna prędkość na niej będzie wynosić 30km/h. Jeżeli na jezdni maksymalna dopuszczalna prędkość będzie wynosić powyżej 30km/h to wtedy elektryczną hulajnogą można będzie jechać po chodniku.

Zanim elektryczna hulajnoga trafi do ruchu,  jej prędkość będzie musiała zostać fabrycznie ograniczona do 25km/h - praktycznie większość modeli ma taki ogranicznik już wbudowany i to właśnie z takim limitem.

  • Jak zapowiedział na konferencji prasowej wiceminister Weber - ,,kierujący urządzeniami transportu osobistego będzie musiał poruszać się powoli po chodniku z zachowaniem szczególnej ostrożności oraz ustępować miejsca pieszym." To zdanie ma bardzo ważną moc. Skończy się już bezmyślna jazda użytkowników UTO, którzy dotychczas nie zwracali uwagi na dzieci i ogólnie pieszych poruszających się po chodnikach.


Kryteria jakie będą musiały spełniać UTO:

  • maksymalna szerokość urządzenia 0,9m,

  • maksymalna długość 1,25m,

  • maksymalna masa własna 20kg,

  • prędkość ograniczona fabrycznie do 25km/h


Ograniczenia wobec użytkowników:

  • elektryczną hulajnogą będzie mogła poruszać się maksymalnie 1 osoba,

  • minimalny wiek osoby to 10lat,

  • osoby w wieku od 10 do 18 lat będą mogły poruszać się UTO pod warunkiem wyrobienia karty rowerowej,

  • powyżej 18 roku życia nie będzie trzeba posiadać karty rowerowej aby jeździć UTO


Zanim zmiany dotyczące UTO wejdą w życie, trzeba zmienić ustawę Prawo o ruchu drogowym, ustawę o elektromobilności oraz paliwach alternatywnych. MI Andrzej Adamczyk liczy, że projekty zmian już po weekendzie zostaną wpisane do prac rządu.

Użytkownicy hulajnóg, które są napędzane wyłącznie siłą mięśni w dalszym ciągu będą traktowani jako piesi.

Albin Sieczkowski, bloger motoryzacyjny
Albin Sieczkowski felietonista z działu Felietony
Shopping Cart
Koszyk jest pusty
Razem
0,00 
0