- Na chwilę obecną prace w ramach projektu CEPiK 2.0 realizowane są zgodnie z harmonogramem, co oznacza, że planowane uruchomienie systemu nastąpi w styczniu 2017 r. - mówi rzecznik prasowy Ministerstwa Cyfryzacji Karol Manys.

Manys informuje "Szkołę Jazdy", że resort od początku roku, w ramach podprojektu „Integracja”, zintensyfikował prace związane z integracją z systemem CEPiK 2.0 jego interesariuszy, porządkując prace integracyjne, zapewniając im wsparcie, usprawniając komunikację, a także wprowadzając mechanizmy monitorowania poprzez zobowiązanie interesariuszy do cyklicznego raportowania postępu prac.


Póki co prowadzone są testy systemu z podmiotami - producentami, wykonawcami, właścicielami rozwiązań, które zostaną podpięte do centralnej bazy. Chodzi m.in. o Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych.


- Ministerstwo Cyfryzacji od lipca planuje uruchomienie środowiska szkoleniowego, w ramach którego poszczególne podmioty posiadające produkcyjne certyfikaty do systemu CEPiK 2.0 będą mogły zapoznać się z tymi aplikacjami.


Niekorzystny zapis usunięty!


Od rzecznika prasowego resortu cyfryzacji udało nam się zdobyć jeszcze jedną ważną informację. Chodzi o mocno krytykowane przez środowisko szkoleniowe rozporządzenie w sprawie zakresu danych udostępnianych z centralnej ewidencji kierowców. Pojawiły się wątpliwości co do zapisu, dzięki któremu można będzie sprawdzić liczbę kolizji byłych kursantów danego instruktora. Może to spowodować sytuację, gdzie instruktor będzie niejako obwiniany za "grzechy" kierowcy, którego niegdyś szkolił.


- Resort uwzględnił tę uwagę do rozporządzenia w sprawie zakresu danych udostępnianych z centralnej ewidencji kierowców w postaci elektronicznej, usuwając kwestionowany zapis - informuje Manys.


Jakub Ziębka


Szczegółowe informacje na temat prac nad wdrożeniem systemu CEPiK 2.0 ukażą się w czerwcowym numerze "Szkoły Jazdy".

felietonista z działu
Shopping Cart
Brak produktów w Twoim koszyku.
Razem
0,00 
0