Klienci polecają, interes się kręci!

logo Facebook

Prawie wszyscy korzystają dziś z mediów społecznościowych, szczególnie młodzi. Dlatego warto, żeby potencjalni klienci ośrodka szkolenia kierowców przeczytali o nim w sieci same dobre rzeczy. Jak zadbać o dobre recenzje w najpopularniejszym medium społecznościowym, czyli Facebooku? O tym dowiecie się z tego artykułu!

Po pierwsze i najważniejsze – klienci zazwyczaj wybierają szkołę nauki jazdy na podstawie poleceń. Zaraz po rekomendacjach rodziny i znajomych istotne są dla nich opinie byłych kursantów ośrodka, które można znaleźć w Internecie. Konsumenci chętnie je czytają. „Sprawdzałam opinie na Facebooku”, „interesowały mnie recenzje innych fanów szkoły” – takie odpowiedzi na pytanie o sposób wyboru szkoły jazdy pojawiają się coraz częściej.

Pięć prostych kroków

Przedstawiciele największej grupy docelowej ośrodków szkolenia kierowców (czyli osoby w wieku 17–19 lat) informacji o szkołach nauki jazdy szukają już przede wszystkim w Internecie, najczęściej w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach, coraz rzadziej na stronach WWW ośrodków. Nie ulega więc wątpliwości, że każda szkoła jazdy powinna mieć swój profil firmowy na Facebooku. To najpopularniejsze medium społecznościowe w Polsce, tam są potencjalni klienci ośrodków szkolenia kierowców. Co najciekawsze, to właśnie tam można zbierać rekomendacje od swoich kursantów i pozyskiwać kolejnych.

Co zrobić, żeby firmowy profil na Facebooku wzbogacił się o „Recenzje”? Nie jest to zadanie skomplikowane, wystarczy wykonać pięć kroków. Po pierwsze, trzeba kliknąć w „Ustawienia”. Następnie na pasku z lewej strony pojawi się opcja „Edytuj stronę”. Wybierzmy ją. Na środku ekranu pojawią się „Szablony” i „Zakładki”. Wybierzmy „Zakładki”. Na samym dole znajdziemy guzik „Dodaj kartę”. Kliknijmy w niego. Następnie należy skupić się na „Recenzjach” i wybrać guzik „Dodaj kartę”. Gotowe! Zakładka pojawi się na fanpage’u po lewej stronie, pod „Informacjami” i innymi odnośnikami.

Wybierajmy właściwe momenty

Mamy już miejsce na opinie od byłych kursantów. Pytanie tylko, jak je nimi wypełnić? Tego oczywiście nie zrobi się samemu. Część klientów z chęcią ocenia ośrodki, zostawia nawet dłuższe wypowiedzi. Dlaczego jednak nie robią tego wszyscy zadowoleni z usług? Powodów może być wiele, np. brak czasu. Dlatego warto zadbać o pozyskanie rekomendacji! Trzeba tylko pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Po pierwsze, wybierajmy właściwe momenty. Po zdanym egzaminie ludzie odczuwają euforię i wdzięczność wobec osób, które im pomogły. Trzeba to wykorzystać! Można takiej osobie zrobić zdjęcie (wraz z krótką wypowiedzią) i zamieścić je na facebookowym profilu. Nie umyka to rodzinie i znajomym świeżo upieczonego kierowcy. Oni przecież także mają konto na Facebooku. A to potencjalni klienci ośrodka.

Świeżo upieczonego kierowcę można także poprosić o zamieszczenie krótkiej recenzji, np. z poradą dla innych zdających, co konkretnie pomogło mu w zdaniu egzaminu, na co zwracał uwagę w trakcie jazdy po mieście.

O pozostawienie recenzji można poprosić także byłych kursantów, którzy zdanie prawa jazdy już dawno mają za sobą. Warto napisać do nich na komunikatorze Messenger w swoim stylu, bezpośrednio, na luzie lub w bardziej zdystansowany sposób. Można także skorzystać z wcześniej przygotowanego szablonu, np. „Szanowna Pani/Szanowny Panie, była Pani/był Pan naszą kursantką/naszym kursantem. Cieszymy się, że egzamin poszedł Pani/Panu tak dobrze! Bardzo chcielibyśmy pomagać innym osobom w zdobywaniu prawa jazdy – czy mogłaby Pani/mógłby Pan nas w tym wesprzeć, pozostawiając opinię o naszej szkole na Facebooku? Z góry dziękujemy!”.

Dobrym sposobem na pozyskanie rekomendacji jest poproszenie o nie w poście. Można np. przygotować specjalną grafikę, cytując jedną z dobrych opinii, a w treści wpisu zawrzeć uzasadnienie, że każda recenzja pozwala doskonalić usługi waszego OSK i dodaje skrzydeł całemu zespołowi.

Anna Duda, specjalistka ds. marketingu

Wasze komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Brak produktów w koszyku.