Zdarza się, że kierowcy busów, zwłaszcza na trasach międzynarodowych jeżdżą do ,,upadłego". Na szczęście Parlament Europejski o nich zadbał.
Kierowcy dostawczaków o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 2,4t będą musieli pracować z tachografem.

Zmienione przez PE Rozporządzenie 561/2006 określa iż w każdym aucie o DMC powyżej 2,4 tony wykorzystywanym w transporcie międzynarodowym będzie musiał być zainstalowany tachograf. Do tej pory w niektórych krajach Europy Zachodniej był on wymagany w busach jedynie wtedy kiedy ciągnęły one za sobą przyczepkę.

Kilkutysięczne trasy busiarzy na tzw. strzała, czyli bez odpoczynków pójdą w zapomnienie. Warto dodać, że przemęczony kierowca jest równie niebezpieczny jak ten pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających. Zmęczenie skutecznie pogarsza widzenie, myślenie, a przede wszystkim opóźnia czas reakcji na niespodziewane zdarzenia.

Aby busy spełniły nowe standardy będą musiały mieć na pokładzie cyfrowy tachograf, a ich kierowca imienną kartę na której zapisywane są takie informacje jak: czas prowadzenia pojazdu, innej pracy, dyspozycji i postoju.

  • PE zmieniło rozporządzenie, ale Rada UE musi je jeszcze przyjąć, zaakceptować.


Albin Sieczkowski, bloger motoryzacyjny

 
Albin Sieczkowski felietonista z działu Felietony
Shopping Cart
Brak produktów w Twoim koszyku.
Razem
0,00 
0