Kierowcy busów będą musieli odpoczywać, a wszystko przez obowiązkowe tachografy

Zdarza się, że kierowcy busów, zwłaszcza na trasach międzynarodowych jeżdżą do ,,upadłego”. Na szczęście Parlament Europejski o nich zadbał.

Kierowcy dostawczaków o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 2,4t będą musieli pracować z tachografem.

Zmienione przez PE Rozporządzenie 561/2006 określa iż w każdym aucie o DMC powyżej 2,4 tony wykorzystywanym w transporcie międzynarodowym będzie musiał być zainstalowany tachograf. Do tej pory w niektórych krajach Europy Zachodniej był on wymagany w busach jedynie wtedy kiedy ciągnęły one za sobą przyczepkę.

Kilkutysięczne trasy busiarzy na tzw. strzała, czyli bez odpoczynków pójdą w zapomnienie. Warto dodać, że przemęczony kierowca jest równie niebezpieczny jak ten pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających. Zmęczenie skutecznie pogarsza widzenie, myślenie, a przede wszystkim opóźnia czas reakcji na niespodziewane zdarzenia.

Aby busy spełniły nowe standardy będą musiały mieć na pokładzie cyfrowy tachograf, a ich kierowca imienną kartę na której zapisywane są takie informacje jak: czas prowadzenia pojazdu, innej pracy, dyspozycji i postoju.

  • PE zmieniło rozporządzenie, ale Rada UE musi je jeszcze przyjąć, zaakceptować.

Albin Sieczkowski, bloger motoryzacyjny

 

Wasze komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Brak produktów w koszyku.