Właśnie rozpoczęła się kolejna edycja kampanii społecznej „Piłeś? Nie jedź!”. Jej celem jest informowanie o niebezpieczeństwach związanych z prowadzeniem pojazdów pod wpływem alkoholu. Choć policyjne statystyki wykazują, że wzmożone kontrole drogowe oraz prewencyjne działania edukacyjne już przekładają się na widoczne zmniejszenie liczby wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców, to każda inicjatywa wpływająca na bezpieczeństwo jest ciągle tak samo potrzebna i cenna.
Kampania „Piłeś? Nie jedź!” jest prowadzona od czterech lat przez Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy i wpisuje się w rządowy program ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem bezpieczniej”, który jest koordynowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Zgodnie z ideą projektu najlepszą metodą zapobieganiu niebezpieczeństwu na drogach jest edukacja. Wszyscy użytkownicy dróg powinni być wyposażeni w wiedzę z zakresu bezpiecznych zachowań i mieć motywację do korzystania z tej wiedzy na co dzień.
Kontrole drogowe oraz pasywne elementy zwiększające bezpieczeństwo ruchu drogowego, takie jak „wysepki” ułatwiające przejście przez ruchliwą jezdnię czy lepsze wyprofilowanie zakrętów nie rozwiążą bowiem problemu kierowców jeżdżących „na podwójnym gazie”. Policjanci nie mogą kontrolować wszystkich pojazdów, a żadna droga nie jest wystarczająco bezpieczna, jeśli porusza się nią osoba pod wpływem alkoholu – podkreśla Dyrektor Departamentu Analiz i Nadzoru w MSWiA Jacek Zalewski – Dlatego tak duże znaczenie przywiązujemy do kampanii edukacyjno-informacyjnych, które przekonują, aby nie prowadzić samochodu po spożyciu najmniejszej nawet dawki alkoholu. Kampanie takie jak „Piłeś? Nie jedź!” doskonale wpisują się w rządowy program „Razem bezpieczniej”, którego jednym z celów jest poprawa bezpieczeństwa na drogach.
Rok 2010 był kolejnym rokiem, w którym nastąpiła poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Doszło do 38 776 wypadków drogowych, ale w porównaniu do roku 2009, ich liczba zmalała o 5 364 – informuje Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji insp. Marek Fidos – Co najważniejsze, wyraźnie spadła liczba osób zabitych. W 2010 r. śmierć na polskich drogach poniosło 3902 osób, natomiast w 2009 r. było ich aż 4572. Zmalała także liczba rannych – w 2010 r. było ich 48 872, podczas gdy rok wcześniej było ich 56 046. Zdaniem insp. M. Fidosa, te dane napawają optymizmem, zwłaszcza w sytuacji dynamicznie rosnącej liczby samochodów poruszających się po drogach. Jednak nadal ilość i wymiar tragedii do których dochodzi na polskich drogach jest całkowicie nie do zaakceptowania.
Spadkowi ogólnej liczby wypadków towarzyszy duży spadek wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców. Działania prowadzone przez Policję oraz kampanie edukacyjno-informacyjne przynoszą skutek – uważa Leszek Wiwała, Prezes Zarządu ZP PPS – Co prawda w 2010 r. ujawniono aż 165 885 przypadków prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu, ale było to o 7439 mniej niż w 2009 r. Pijani kierowcy spowodowali 2455 wypadków, w których zginęło 248 osób, a 3419 odniosło obrażenia. To oczywiście nadal są bardzo wysokie liczby. Pocieszające jest jednak to, że od wielu lat mamy do czynienia z tendencją spadkową. Dziesięć lat wcześniej w 5243 wypadkach spowodowanych przez pijanych kierowców śmierć poniosło aż 676 osób, a obrażenia 7247 osób – zaznacza L. Wiwała. Warto podkreślić, że w Polsce jest ponad 20 mln pojazdów. Zdecydowana większość kierowców zachowuje się odpowiedzialnie i nie prowadzi pod wpływem alkoholu. – podkreśla Prezes ZP PPS – Osoby nietrzeźwe siadające za kółkiem reprezentują zachowania patologiczne, które powinny być eliminowane. Takie osoby są potencjalnymi zabójcami, stwarzającymi zagrożenie dla siebie i pozostałych uczestników ruchu.
Przekaz tegorocznej edycji „Piłeś? Nie jedź!”, której partnerami są Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komenda Główna Policji, Instytut Transportu Samochodowego, Polski Związek Motorowy, Koncern BP oraz Fundacja „Krzyś”, trafi do setek tysięcy osób w całym kraju.
Organizatorzy przygotowali kilkadziesiąt tysięcy ulotek, które będą wręczane kierowcom podczas kontroli drogowych. Spoty wyprodukowane na użytek kampanii pojawią się w ogólnokrajowej telewizji, kilkudziesięciu kinach w całej Polsce, ekranach LED na 37 uczelniach wyższych, w kilkuset autobusach komunikacji miejskiej i na ulicach kilku miast. Z informacją o kampanii będą mogli się także zapoznać użytkownicy telefonów komórkowych korzystający z technologii Bluetooth w 7 miastach Polski, którzy otrzymają odpowiednio przygotowane komunikaty. Plakaty kampanii pojawią się w ośrodkach szkolenia kierowców, ośrodkach egzaminacyjnych oraz w autobusach komunikacji miejskiej. Podczas plenerowych imprez wykorzystane zostaną symulatory dachowania oraz symulatory jazdy z modułem „prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu”.
Źródło: policja.pl
Pingback: white berry strain for sale near me
Pingback: รับเดินไฟฟ้า
Pingback: SEO Affiliate Domination
Możliwość komentowania została wyłączona.