Można wprowadzić tzw. opłatę za zatłoczenie. Jako pierwsze wprowadziły ją w 1975 r. władze Singapuru. Chciały zapanować nad niekontrolowanym rozwojem motoryzacji. Teraz taki pomysł z powodzeniem stosują miasta europejskie.

W Singapurze wraz z wprowadzeniem odpłatności za wjazd podniesiono także stawki za parkowanie. Uzyskano w ten sposób zmniejszenie ruchu pojazdów wjeżdżających do strefy o 1/3, a liczby samochodów osobowych o ponad 60 procent. Zbudowano także sieć parkingów strategicznych przy przystankach komunikacji publicznej. Dzięki już wcześniej działającemu systemowi kontyngentu oraz wprowadzeniu opłat wskaźnik motoryzacji utrzymuje tam się na poziomie pięciokrotnie niższym niż w USA czy Europie.


W jakich europejskich miastach zastosowano opłatę za zatłoczenie? Czy przyniosła zamierzony efekt? O wszystkim dowiecie się czytając marcowy numer Szkoły Jazdy.


 

redaktor felietonista z działu
Shopping Cart
Brak produktów w Twoim koszyku.
Razem
0,00 
0