,,Jadę na CPN” – kultowa marka z okresu PRL`u powróciła.

CPN ul.Markowska 15A, 03-742 Warszawa

Najsłynniejsze logo polskiej motoryzacji zostało ożywione. CPN to Centrala Produktów Naftowych, która pierwszy raz pojawiła się na rynku 3 grudnia 1945 roku. Niemalże od początku skrót CPN był synonimem stacji paliw. Tak pozostało do dziś mimo upływu lat i pokoleń. Wciąż wśród znajomych słyszę ,,jadę na CPN” zamiast ,,jadę na stację paliw”.

CPN zniknął z rynku w 1999 roku kiedy firmę połączono z Petrochemią Płock, a później przekształcono w Orlen.

  • Logo CPN zostało zaprojektowane przez Ryszard Bojara, Stefana Solika oraz Jerzego Słowikowskiego. Mimo wielu lat jest to wciąż jeden z najbardziej rozpoznawalnych logotypów w kraju.

Międzyczasie została wskrzeszona także stacja Petrochemia Płock w Bodzanowie nieopodal Płocka. W głównej mierze koncernowi chodzi także o zachowanie praw do logotypów marek oraz powstrzymanie konkurencji przed ich wykorzystywaniem.

Póki co mamy już jeden CPN w Warszawie. Nie wiadomo czy będzie ich więcej. Jeżeli pomysł się przyjmie to historycznych stacji, który przywołują wspomnienia z dzieciństwa pewnie powstanie więcej. Szkoda tylko, że poza marką ceny paliw na stacji także nie są w stylu retro, kiedy to na przykład w latach dziewięćdziesiątych można było zatankować litr paliwa za mniej niż 2zł.

Albin Sieczkowski, bloger motoryzacyjny.

Wasze komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Call Now Button
  • Brak produktów w koszyku.