Innowacje w starostwach

– System Info-Car.pl wprowadza innowacyjne rozwiązanie, jakim jest umożliwienie klientom wydziałów komunikacji korzystania z płatności online oraz kart płatniczych – uważa Karolina Szuleta, kierowniczka Referatu Rejestracji Pojazdów w Starostwie Powiatowym w Ostrowie Wielkopolskim.

Info-Car.pl to kompleksowy system stworzony przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych dla WORD-ów, wydziałów komunikacji starostw powiatowych, ich klientów oraz kandydatów na kierowców szkolących się w OSK. W przypadku urzędów, integracja systemów Pojazd i Kierowca z terminalami płatniczymi pozwala na dokonywanie płatności za czynności administracyjne kartą płatniczą bezpośrednio przy stanowisku urzędnika.

O opinie na temat systemu Info-Car.pl poprosiliśmy Krzysztofa Dąbkowskiego, naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Mrągowie oraz Karolinę Szuletę, kierowniczkę Referatu Rejestracji Pojazdów w Starostwie Powiatowym w Ostrowie Wielkopolskim.

Jakub Ziębka: Jak oceniacie Państwo system Info-Car.pl, który działa już w waszych urzędach?

Karolina Szuleta: Uważamy, że to bardzo dobre rozwiązanie. Stanowi swoiste kompendium wiedzy, zarówno dla osób zainteresowanych wydaniem uprawnień do kierowania pojazdami czy też rejestracją nowo zakupionego pojazdu, jak również dla instytucji i urzędów powołanych do realizowania tych zadań. Portal w sposób bardzo przystępny i czytelny opisuje cały proces, jaki musi przejść kandydat na kierowcę od momentu pobrania PKK w urzędzie do wydania prawa jazdy oraz przybliża użytkownikowi procedury związane z rejestracją pojazdu.

Krzysztof Dąbkowski: System Info-Car.pl jest oceniany pozytywnie przez klientów urzędu jak i pracowników. W naszym powiecie mieszka ok. 50 tys. osób. Obawialiśmy się czy mieszkańcy wykażą nim zainteresowanie. Teraz, po kilku miesiącach od przyłączenia się Starostwa Powiatowego w Mrągowie do sytemu, widzę, że miało to sens. Każdego dnia są osoby, które korzystają z ułatwień wprowadzonych przez system.

Czy rozwiązanie Info-Car.pl jest pomocne dla pracowników starostwa?

Krzysztof Dąbkowski: Najbardziej widoczną zmianą są wprowadzone terminale płatnicze, które obsługują bezpośrednio pracownicy rejestrujący pojazdy lub wydający prawa jazdy. Skróciły one w wielu wypadkach czas obsługi, konieczność wyjścia do kasy i dokonania opłaty gotówką. Każda zainteresowana osoba może uzyskać informacje o statusie swojego dokumentu (prawa jazdy lub dowodu rejestracyjnego) w jednym miejscu, na portalu Info-Car.pl. Udzielając informacji o innych produktach PWPW, np. karcie do tachografu dla kierowców zawodowych, możemy odesłać interesanta do sytemu Info-Car.pl, gdzie uzyska wszystkie niezbędne informacje.

A co z klientami?

Karolina Szuleta: Info-Car.pl to rozwiązanie, które ma służyć przede wszystkim naszym klientom. Daje im możliwość nie tylko zasięgnięcia informacji o procedurze rejestracji pojazdu czy wydawania uprawnień do kierowania pojazdami, ale również dokonywanie przez nich opłat administracyjnych z tytułu czynności związanych z wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami oraz dopuszczeniem pojazdu do ruchu, za pośrednictwem zintegrowanej platformy usług i płatności www.info-car.pl. Dokonywanie płatności może mieć miejsce na kilka sposobów – online lub w formie przedpłat (eprzelewów), za pośrednictwem strony www. info-car.pl albo przy użyciu kart płatniczych czy też innych elektronicznych instrumentów płatniczych. W naszym urzędzie klienci głównie korzystają zapłaty kartą płatniczą. Dla pracowników urzędu wiąże się to z tym, że klient nie musi odchodzić od okienka, żeby zapłacić za czynność w kasie banku. To powoduje, że klient od momentu podejścia do urzędnika cały czas znajduje się przy okienku i może aktywnie uczestniczyć w procesie załatwianej sprawy. Dopiero po zakończeniu sprawy odchodzi od okienka z kompletem niezbędnych dokumentów, a pracownik może poprosić kolejną oczekującą osobę.

Czy system Info-Car.pl jest godny polecenia innym starostwom powiatowym?

Karolina Szuleta: Tak. System wprowadza innowacyjne rozwiązanie, jakim jest umożliwienie korzystania klientom wydziałów komunikacji z płatności online oraz kart płatniczych. Internet i płatność bezgotówkowa zaczynają być coraz bardziej popularne w różnych aspektach naszego życia codziennego. Dają możliwość nie tylko wykonania pewnych czynności w zaciszu własnego domu, ale również pozwalają na oszczędność naszego czasu.

 

jak i pracowników. W naszym powiecie mieszka
ok. 50 tys. osób. Obawialiśmy się czy mieszkań-
cy wykażą nim zainteresowanie. Teraz, po kilku
miesiącach od przyłączenia się Starostwa
Powiatowego w Mrągowie do sytemu, widzę,
że miało to sens. Każdego dnia są osoby,
które korzystają z ułatwień wprowadzonych
przez system.
Czy rozwiązanie Info-Car.pl jest pomocne
dla pracowników starostwa?
Krzysztof Dąbkowski: Najbardziej widoczną
zmianą są wprowadzone terminale płatnicze,
które obsługują bezpośrednio pracownicy rejestrujący
pojazdy lub wydający prawa jazdy.
Skróciły one w wielu wypadkach czas obsługi,
konieczność wyjścia do kasy i dokonania
opłaty gotówką.
Każda zainteresowana osoba może uzyskać
informacje o statusie swojego dokumentu (prawa
jazdy lub dowodu rejestracyjnego) w jednym
miejscu, na portalu Info-Car.pl. Udzielając
informacji o innych produktach PWPW,
np. karcie do tachografu dla kierowców zawodowych,
możemy odesłać interesanta do sytemu
Info-Car.pl, gdzie uzyska wszystkie niezbędne
informacje.
A co z klientami?
Karolina Szuleta: Info-Car.pl to rozwiązanie,
które ma służyć przede wszystkim naszym
klientom. Daje im możliwość nie tylko zasię-
gnięcia informacji o procedurze rejestracji pojazdu
czy wydawania uprawnień do kierowania
pojazdami, ale również dokonywanie przez
nich opłat administracyjnych z tytułu czynnośc

 

Wasze komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Brak produktów w koszyku.