- System Info-Car.pl wprowadza innowacyjne rozwiązanie, jakim jest umożliwienie klientom wydziałów komunikacji korzystania z płatności online oraz kart płatniczych - uważa Karolina Szuleta, kierowniczka Referatu Rejestracji Pojazdów w Starostwie Powiatowym w Ostrowie Wielkopolskim.

Info-Car.pl to kompleksowy system stworzony przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych dla WORD-ów, wydziałów komunikacji starostw powiatowych, ich klientów oraz kandydatów na kierowców szkolących się w OSK. W przypadku urzędów, integracja systemów Pojazd i Kierowca z terminalami płatniczymi pozwala na dokonywanie płatności za czynności administracyjne kartą płatniczą bezpośrednio przy stanowisku urzędnika.


O opinie na temat systemu Info-Car.pl poprosiliśmy Krzysztofa Dąbkowskiego, naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Mrągowie oraz Karolinę Szuletę, kierowniczkę Referatu Rejestracji Pojazdów w Starostwie Powiatowym w Ostrowie Wielkopolskim.


Jakub Ziębka: Jak oceniacie Państwo system Info-Car.pl, który działa już w waszych urzędach?


Karolina Szuleta: Uważamy, że to bardzo dobre rozwiązanie. Stanowi swoiste kompendium wiedzy, zarówno dla osób zainteresowanych wydaniem uprawnień do kierowania pojazdami czy też rejestracją nowo zakupionego pojazdu, jak również dla instytucji i urzędów powołanych do realizowania tych zadań. Portal w sposób bardzo przystępny i czytelny opisuje cały proces, jaki musi przejść kandydat na kierowcę od momentu pobrania PKK w urzędzie do wydania prawa jazdy oraz przybliża użytkownikowi procedury związane z rejestracją pojazdu.


Krzysztof Dąbkowski: System Info-Car.pl jest oceniany pozytywnie przez klientów urzędu jak i pracowników. W naszym powiecie mieszka ok. 50 tys. osób. Obawialiśmy się czy mieszkańcy wykażą nim zainteresowanie. Teraz, po kilku miesiącach od przyłączenia się Starostwa Powiatowego w Mrągowie do sytemu, widzę, że miało to sens. Każdego dnia są osoby, które korzystają z ułatwień wprowadzonych przez system.


Czy rozwiązanie Info-Car.pl jest pomocne dla pracowników starostwa?


Krzysztof Dąbkowski: Najbardziej widoczną zmianą są wprowadzone terminale płatnicze, które obsługują bezpośrednio pracownicy rejestrujący pojazdy lub wydający prawa jazdy. Skróciły one w wielu wypadkach czas obsługi, konieczność wyjścia do kasy i dokonania opłaty gotówką. Każda zainteresowana osoba może uzyskać informacje o statusie swojego dokumentu (prawa jazdy lub dowodu rejestracyjnego) w jednym miejscu, na portalu Info-Car.pl. Udzielając informacji o innych produktach PWPW, np. karcie do tachografu dla kierowców zawodowych, możemy odesłać interesanta do sytemu Info-Car.pl, gdzie uzyska wszystkie niezbędne informacje.


A co z klientami?


Karolina Szuleta: Info-Car.pl to rozwiązanie, które ma służyć przede wszystkim naszym klientom. Daje im możliwość nie tylko zasięgnięcia informacji o procedurze rejestracji pojazdu czy wydawania uprawnień do kierowania pojazdami, ale również dokonywanie przez nich opłat administracyjnych z tytułu czynności związanych z wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami oraz dopuszczeniem pojazdu do ruchu, za pośrednictwem zintegrowanej platformy usług i płatności www.info-car.pl. Dokonywanie płatności może mieć miejsce na kilka sposobów - online lub w formie przedpłat (eprzelewów), za pośrednictwem strony www. info-car.pl albo przy użyciu kart płatniczych czy też innych elektronicznych instrumentów płatniczych. W naszym urzędzie klienci głównie korzystają zapłaty kartą płatniczą. Dla pracowników urzędu wiąże się to z tym, że klient nie musi odchodzić od okienka, żeby zapłacić za czynność w kasie banku. To powoduje, że klient od momentu podejścia do urzędnika cały czas znajduje się przy okienku i może aktywnie uczestniczyć w procesie załatwianej sprawy. Dopiero po zakończeniu sprawy odchodzi od okienka z kompletem niezbędnych dokumentów, a pracownik może poprosić kolejną oczekującą osobę.


Czy system Info-Car.pl jest godny polecenia innym starostwom powiatowym?


Karolina Szuleta: Tak. System wprowadza innowacyjne rozwiązanie, jakim jest umożliwienie korzystania klientom wydziałów komunikacji z płatności online oraz kart płatniczych. Internet i płatność bezgotówkowa zaczynają być coraz bardziej popularne w różnych aspektach naszego życia codziennego. Dają możliwość nie tylko wykonania pewnych czynności w zaciszu własnego domu, ale również pozwalają na oszczędność naszego czasu.


 


jak i pracowników. W naszym powiecie mieszka

ok. 50 tys. osób. Obawialiśmy się czy mieszkań-

cy wykażą nim zainteresowanie. Teraz, po kilku

miesiącach od przyłączenia się Starostwa

Powiatowego w Mrągowie do sytemu, widzę,

że miało to sens. Każdego dnia są osoby,

które korzystają z ułatwień wprowadzonych

przez system.

Czy rozwiązanie Info-Car.pl jest pomocne

dla pracowników starostwa?

Krzysztof Dąbkowski: Najbardziej widoczną

zmianą są wprowadzone terminale płatnicze,

które obsługują bezpośrednio pracownicy rejestrujący

pojazdy lub wydający prawa jazdy.

Skróciły one w wielu wypadkach czas obsługi,

konieczność wyjścia do kasy i dokonania

opłaty gotówką.

Każda zainteresowana osoba może uzyskać

informacje o statusie swojego dokumentu (prawa

jazdy lub dowodu rejestracyjnego) w jednym

miejscu, na portalu Info-Car.pl. Udzielając

informacji o innych produktach PWPW,

np. karcie do tachografu dla kierowców zawodowych,

możemy odesłać interesanta do sytemu

Info-Car.pl, gdzie uzyska wszystkie niezbędne

informacje.

A co z klientami?

Karolina Szuleta: Info-Car.pl to rozwiązanie,

które ma służyć przede wszystkim naszym

klientom. Daje im możliwość nie tylko zasię-

gnięcia informacji o procedurze rejestracji pojazdu

czy wydawania uprawnień do kierowania

pojazdami, ale również dokonywanie przez

nich opłat administracyjnych z tytułu czynnośc

 

felietonista z działu
Shopping Cart
Brak produktów w Twoim koszyku.
Razem
0,00 
0