Norweski spot trafia na polskie Podlasie, aby edukować dzieci jak mają przemieszczać się obok największych pojazdów ruchu drogowego. fot. WORD Białystok
Od ostatniego piątku (7.06.2019) WORD w Białymstoku prowadzi akcję ,,Hallo, czy mnie widzisz?". Głównym celem inicjatywy jest wzrost bezpieczeństwa wśród najmłodszych i to właśnie dla nich będą prowadzone lekcje z tej dziedziny, wzorowane na norweskim spocie ,,Venner på veien".

„Venner på veien” został stworzony przez NFL (norweskie stowarzyszenie przewoźników. W ramach akcji, dzieciaki z klas pierwszych oraz drugich szkół podstawowych edukowane są z tzw. ,,martwego pola" znajdującego się wokół samochodów ciężarowych.



Powyższa wersja filmu zawierająca polski dubbing ma być wykorzystywana prze WORD Białystok. Im więcej placówek zgłosi się do WORD`u Białystok celem przeprowadzenia lekcji z tematyką brd tym większa szansa na wzrost bezpieczeństwa u najmłodszych.

  • Nie tylko dla najmłodszych. Martwe pole, inaczej tzw. " martwy punkt " to ta część obszaru wokół naszego auta, której nie możemy dostrzec patrząc w lusterka, gdy siedzimy jako kierowca w aucie. Przyczyną powstania martwego punktu jest zwykle błędne ustawienie lusterek - w przypadku aut osobowych. Jeśli chodzi o ciężarówki to nie każda jest wyposażona w taką ilość lusterek aby martwy punkt wyeliminować. W nowszych są specjalne czujniki które ostrzegają kierowcę, ale nie każda ciężarówka to najnowszy, salonowy egzemplarz. Największe zagrożenie dla nas to przechodzić tuż przy samej masce samochodu ciężarowego - mamy wtedy niewielkie szanse na to, aby kierowca nas zauważył.


Albin Sieczkowski, bloger motoryzacyjny
Albin Sieczkowski felietonista z działu Felietony
Shopping Cart
Koszyk jest pusty
Razem
0,00 
0