Grudniowy numer “Szkoły Jazdy” już w sprzedaży!

miesięcznik " Szkoła jazdy "

Ile zarabiają dyrektorzy WORD-ów, jakie zdanie o ośrodkach ma założone przez Leszka Balcerowicza Forum Obywatelskiego Rozwoju, kto skierował ustawę o kierujących pojazdami do Trybunału Konstytucyjnego? – odpowiedzi m.in na takie pytania znajdziecie czytając najnowszy numer “Szkoły Jazdy”. Zapraszamy do lektury!

Temat numeru

FOR: WORD-y utrudniają Polakom życie

Wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego specjalnie oblewają kandydatów na kierowców, żeby zmaksymalizować swoje zyski. Tym samym te instytucje publiczne odeszły od swojej działalności misyjnej i stały się prawie jak prywatna firma, która utrudnia życie Polakom – wynika z analizy Forum Obywatelskiego Rozwoju, fundacji założonej przez Leszka Balcerowicza.

Najlepiej zarabia się w Wielkopolsce

Na samym szczycie przygotowanej przez nas listy zarobków znajduje się Aleksander Kowalewicz, szef Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Poznaniu. Miesięcznie zarabia 15,5 tys. zł brutto. Najniższą pensję pobiera dyrektor WORD Tarnobrzeg Lucjusz Nadbereżny. Jego miesięczny dochód to 8 tys. zł brutto.

Mazowsze unieważniło przetarg

Pisma z taką informacją zostały wysłane w pierwszej połowie listopada do pięciu firm, które weszły do drugiego etapu przetargu na dostarczenie do wszystkich WORD-ów na Mazowszu systemu teleinformatycznego.

Uwaga, nadchodzi kolejna rewolucja!

Kolejny projekt nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami trafił do Sejmu. Dotyczy on m.in. wprowadzenia obowiązku wyboru jednolitego dla wszystkich WORD-ów systemu teleinformatycznego i przywrócenia odpowiedzialności merytorycznej ministra za treści zawarte w pytaniach egzaminacyjnych.

Elżbieta Bieńkowska szefem superresortu

W listopadzie objęła tekę wicepremiera i szefa nowo powstałego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

Ile osób może jechać w elce, czyli pana Michała przygody z policją

Na przestrzeni kilku miesięcy bydgoscy funkcjonariusze policji kilkakrotnie skontrolowali pojazd szkoleniowy Michała Jóźwiaka i stwierdzili, że jedzie w nim za dużo osób. Dwa razy sąd nie przyznał im racji, ostatnia sprawa jeszcze nie znalazła swojego finału.

Jak się jeździ w Chinach

Chiny to od kilku lat największy rynek motoryzacyjny świata. Ale wcale nie oznacza to, że sytuacja na drogach za Wielkim Murem jest najlepsza na świecie – pisze Filip Otto.

Klątwa

Oczami wyobraźni widzę uhonorowanie wieloletnich ofiarnych starań użytecznych sił społecznych. Przymknąłem powieki i na ich wewnętrznej stronie wyświetliły mi się wiadome warszawskie schody, a na nich szczęśliwie ocalony, jeszcze ozdobniejszy, bo oczyszczony minister Nowak, czule otoczony ramieniem premiera Tuska. A wokół nich wianuszek radośnie roześmianych, dostatnio prezentujących się, najbardziej zasłużonych przedstawicieli użytecznych sił społecznych – pisze w swoim felietonie Eugeniusz Kubiś.

Protest się udał, będzie kontrola

Buta i arogancja dyrektora WORD-u w Szczecinie oraz kontrowersyjna umowa na wymianę samochodów egzaminacyjnych to główne tematy protestu środowiska OSK, który odbywał się pod koniec października w Szczecinie. Radni sejmiku województwa zarządzili już kontrolę ośrodka.

Egzaminy w Nowym Targu – to już pewne

Jak informują lokalne media, już pod koniec 2014 r. wszyscy mieszkańcy Podhala, który nie mają prawa jazdy, będą mogli przystąpić do egzaminu w Nowym Targu.

Nissan note

Druga generacja przestronnego miejskiego nissana czeka już na nas w salonach. Pytanie jednak brzmi, czy my czekaliśmy niecierpliwie na ten model – pisze Filip Otto.

Kryzys autorytetu

Dlaczego we współczesnym świecie nastąpił kryzys autorytetów? Chyba zapomnieliśmy, co to jest autorytet, kim lub czym powinien on być. Dziś za wzór do naśladowania uważa się „gwiazdy” różnego formatu, a nie osoby z najbliższego otoczenia. Dziś liczy się ten, kto jest celebrytą, kto doskonale zna sztuczki związane z tzw. PR, kto potrafi się lansować – uważa Paweł Żuraw.

Ustawa niezgodna z konstytucją? Wniosek już w trybunale

Grupa posłów PiS-u skierowała do Trybunału Konstytucyjnego wniosek o stwierdzenie niezgodności z Konstytucją RP części przepisów ustawy o kierujących pojazdami.

Słodko-gorzki jubileusz PFSSK

Za nami jubileusz 15-lecia Polskiej Federacji Stowarzyszeń Szkół Kierowców. Były wyróżnienia i gesty przyjaźni, ale i słowa rozgoryczenia trudną sytuacją w branży.

Jazda z gwiazdą: Samochód ma służyć kierowcy, nie na odwrót

Choć dla Anny Guzik dzień zdjęciowy za kierownicą to męka, nie wyobraża sobie życia bez samochodu i wolności, którą daje.

Późne zielone

Na sygnalizatorze zmienia się światło z zielonego na pomarańczowe. Kierowca, zamiast hamować, dodaje gazu i wjeżdża na skrzyżowanie za czerwonym. Olsztyńska policja rozpoczęła wojnę z piratami drogowymi.

Parkowanie, czyli święte krowy za kierownicą

Ileż nerwów może przysporzyć kierowcy zwykłe parkowanie. Zwłaszcza takiemu, któremu akurat się spieszy, a ktoś zastawił jego auto, tłumacząc, że za chwilkę wróci. A przecież można tego typu sytuacji uniknąć… Jest na to prosty sposób – wystarczy myśleć o tym, co robimy – pisze Albin Sieczkowski, autor bloga StrefaKulturalnejJazdy.pl.

Coraz trudniej zdobyć prawko

W ostatnim czasie zrobiło się głośno o inicjatywie zmierzającej do usankcjonowania udzielania bezwzględnego pierwszeństwa pieszym, którzy zamierzają przekroczyć jezdnię. Tylko kto te przepisy będzie egzekwował?

Bądź wymagający. Głównie wobec siebie

Warunkiem osiągnięcia lub podtrzymywania sukcesu jest ciężka praca. Praca, samodyscyplina i wyrzeczenia. W człowieku z natury więcej jest lenia niż górnika przodowego, więc na ogół zmagamy się z sobą: zrobię to jutro, jakoś to będzie, niech to zrobią inni, na pewno mnie się nie uda, zrobię to po swojemu (niepotrzebne skreślić) – pisze Marek Zagórski.

Karta parkingowa

W każdym społeczeństwie jest grupa osób, która ze względu na różnego rodzaju stopnie niesprawności ruchowej posiadają uprawnienia niedostępne dla pełnosprawnych. Czy słusznie? – zastanawia się Marek Rupental.

Kto zapłaci za odszkodowanie?

Nienormalne przepisy najwięcej kosztują przedsiębiorców – temu nikt chyba nie zaprzeczy. Tym razem przyjrzyjmy się sprawie warunków technicznych pojazdów używanych do nauki jazdy – pisze Marek Kukawka.

Hamowanie awaryjne

Adam Knietowski odpowiada na list czytelnika, który dotyczy hamowania awaryjnego.

Uważaj na sygnalizator!

Wbrew pozorom, niezatrzymanie się na strzałce warunkowej nie jest takie rzadkie, chociaż, jeżeli zapytamy osobę szkoloną bądź egzaminowaną, oczywiście uzyskamy poprawną odpowiedź, że zatrzymać się trzeba było. A na pytanie, dlaczego w takim razie nie zatrzymał się pan/-ani, pada odpowiedź: nie wiem. No właśnie, dlaczego? – zastanawia się Michał Makarewicz.

Atak zombi, czyli kursantów brak

Receptą na ten kryzys wydaje się przywrócenie mody na prawo jazdy. Jak to zrobić? Recepta

nie jest prosta – pisze Marcin Zygmunt.

I co dalej?

Mogę pomarzyć, nie tak dawno czytałem, że jeden z kolegów cytował znane sformułowanie o śnie, że powołany na przykład przez resortowego ministra zespół po załatwienia doraźnych problemów przygotowałby zintegrowany z europejskim prawem projekt współczesnego i jednolitego prawa – pisze w swoim felietonie Wojciech Szemetyłło.

 

Wasze komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Brak produktów w koszyku.