Czy ograniczenie prędkości do 30 km/h w obszarze zabudowanym to skuteczny sposób na zmniejszenie liczby wypadków drogowych?


Parlament Europejski proponuje wprowadzenie przepisu ograniczającego prędkość do trzydziestu kilometrów na godzinę w niektórych strefach obszaru zabudowanego. Pomysł wynika z trudności w osiągnięciu zakładanego przez ekspertów BRD celu zmniejszenia o połowę liczby wypadków ze skutkiem śmiertelnym. W okresie dziesięciu lat w Europie osiągnięto trzydziesto-sześcio procentowy spadek liczby ofiar na drogach, w Polsce ilość wypadków śmiertelnych spadła o 28 procent. Zgodnie z danymi Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dziewięciu na dziesięciu pieszych przeżywa zderzenie z pojazdem poruszającym się z prędkością trzydziestu kilometrów na godzinę. Jeśli pojazd jedzie z prędkością pięćdziesięciu kilometrów na godzinę, ginie połowa pieszych.





Szymon Janicki felietonista z działu Język angielski dla instruktorów
Shopping Cart
Brak produktów w Twoim koszyku.
Razem
0,00 
0