Przeczytaj, jak zmieniać biegi i hamować, by zdać egzamin na prawko.

Jak zmienić bieg z jedynki na dwójkę? Trzeba otwartą dłonią prowadzić dźwignię przy lewej krawędzi w linii prostej z zaakcentowaniem przejścia przez luz. Jak hamować? Samochód jadący szybko zatrzymujemy wciskając najpierw hamulec, a jadący wolno - naciskając najpierw sprzęgło, a potem hamulec. Takie instrukcje nauki jazdy znajdujemy w projekcie rozporządzenia w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami. Instruktorzy dostali dokładne wytyczne, jak uczyć jeździć, do tej pory mieli dowolność. Jedynym wyznacznikiem była minimalna liczba godzin nauki jazdy. Projekt trafił właśnie do Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego i tam jest analizowany. Roman Bańczyk, dyrektor WORD-u w Katowicach, podkreśla, że to tylko projekt i wiele może się zmienić. -Największe zmiany będą w egzaminie teoretycznym i to już od lutego. Będzie klip filmowy i 10 sekund na odpowiedź. Ta zaś będzie brzmiała: tak lub nie - wyjaśnia. Najwięcej kontrowersji budzi szkolenie motocyklistów. W tym przypadku kandydat na kierowcę będzie musiał wykonać slalom szybki i wolny, ominąć przeszkodę w tunelu o szerokości 4 metrów. Przy hamowaniu zdarza się, że dochodzi do wypadków. - Mieliśmy przypadki, że karetka zabierała motocyklistę z placu manewrowego - podkreśla Bańczyk. Z programu szkoleń wynika także, że połowa zajęć powinna się odbyć na placu zamkniętym lub na mało ruchliwych ulicach. Każda szkoła jazdy powinna mieć własny plac manewrowy. Ten przepis także jest mocno krytykowany.


Źródło: Dziennik Zachodni


 

redaktor felietonista z działu
Shopping Cart
Brak produktów w Twoim koszyku.
Razem
0,00 
0