Celem wielkiej kampanii społecznej, która wystartowała 15 października jest poprawa bezpieczeństwa dzieci na drodze. W ramach akcji 3 miliony uczniów otrzyma w najbliższych tygodniach kamizelki odblaskowe.

Ponadto każdy uczeń dostanie plan lekcji z   "7 odblaskowymi radami drogowymi", to podręczny przewodnik bezpiecznego zachowania się na drodze.  Do wszystkich szkół trafią też konspekty lekcji na temat bezpieczeństwa dzieci w drodze do szkoły. Ambasadorem medialnym przedsięwzięcia jest Cezary Pazura.

Kampania ma na celu

  • poszerzyć wśród dzieci świadomość zagrożeń w ruchu drogowym

  • realnie przeciwdziałać wypadkom, w których ofiarami są dzieci,

  • wykształcić nawyki bezpiecznego zachowywania się na drodze.


Przygotowane dla dzieci kamizelki uszyte zostały w kilku rozmiarach. Mają być estetyczne i wygodne, a ich powierzchnia-   nieporównywalnie większa w stosunku do tradycyjnych odblasków, umożliwi dostrzeżenie dziecka na drodze w warunkach złej widoczności.
Dane dotyczące liczby poszkodowanych dzieci w wypadkach drogowych są zatrważające. W 2017 roku w Polsce, w 2822 wypadkach drogowych z udziałem dzieci do 14 lat, zginęło 56 dzieci, a 3116 zostało rannych. 

 

 

 
Szymon Janicki felietonista z działu Język angielski dla instruktorów
Shopping Cart
Koszyk jest pusty
Razem
0,00 
0