Nie musisz mieć bloga. Blog jest dla tych, którzy mają coś do powiedzenia i chcą się dzielić swoją wiedzą. Poza tym pozycjonuje twoją stronę w wynikach wyszukiwania. Oprócz tego blog daje możliwość zbudowania społeczności wokół Twojego OSK.

Zostań ekspertem w branży OSK

Blog to platforma, która dla wielu służy do zaprezentowania swojego doświadczenia i nabytej wiedzy. To przede wszystkim twoje autorskie miejsce w sieci. To oznacza, że możesz je prowadzić według własnych zasad.

Najważniejsze to poruszać tematy istotne dla Twoich klientów, czyli potencjalnych kursantów. Bez względu na to, na którym etapie się znajdują. Czy są jeszcze przed wyborem kursu, czy już w trakcie jazd.

Pisz o branży, o zmieniających się przepisach w kontekście życia kierowcy. Komentuj sytuacje, które angażują uwagę społeczeństwa. Zbuduj wokół różnych wydarzeń swój wizerunek eksperta. Do tego wszystkiego może posłużyć Twoja własna platforma komunikacyjna jaką jest blog.

Im więcej wartościowych treści umieścisz na swoim blogu, tym lepiej odczytają to wyszukiwarki internetowe i zajmiesz wyższą pozycję w wynikach.

Czym są wartościowe treści dla OSK?

Wybierz przede wszystkim do kogo chcesz pisać. Możesz to zrobić na kilka sposobów w zależności od wybranego kryterium. Dla przykładu wybierzmy dwie persony:
1. Potencjalny kursant, kategoria wiekowa 17-24 lata, przed rozpoczęciem kursu
2. Potencjalny kursant, kategoria wiekowa 17-24 lata, po rozpoczęciu kursu, w trakcie części praktycznej.

Skoro już wiesz do kogo piszesz, wiesz także jak pisać. Weź pod uwagę, że młody kursant, może być zaaferowany także wszystkimi formalnościami, których musi dopełnić. NApisz mu jak to zrobić. Wyjaśnij. Odpowiedz na najczęściej zadawane pytania.

Dlaczego to tak ważne? Wejdź w buty kursanta. Jeśli masz problem, to zadajesz pytanie. Jeśli to pytanie zadasz wyszukiwarce internetowej, to wyszukiwarka przepuści przez swoje sito treści w internecie i wyłuska odpowiedzi. Jeśli przewidzisz pytanie, które może zadać kursant, i odpowiesz na nie na swojej stronie / blogu, wtedy pojawisz się w wynikach wyszukiwania. Proste prawda?

Blog pozycjonuje wyżej w wynikach wyszukiwania?

Może, ale nie musi. To tak jak z młotkiem, bloga potraktuj jako narzędzie. Jeśli będziesz się źle nim posługiwać, wtedy nie skorzystasz. Ale nie martw się na zapas, postaramy się Tobie pomóc i podpowiedzieć co robić.

Przede wszystkim pamiętaj, aby przypominać w swoich artykułach, co robisz i gdzie. To znaczy w jakim mieście prowadzisz kursy i co oferujesz. Weź pod uwagę fakt, że potencjalny kursant może rozglądać się za szkołą jazdy wpisując w wyszukiwarce, np. “Szkoła Jazdy Szczecin”, lub nawet dokładniej “Szkoła Jazdy Szczecin Słoneczne”.

Jeśli będziesz pamiętać o tym w swoich artykułach, łatwiej będzie Ciebie i ofertę Twojego OSK znaleźć. Nie rób tego nachalnie, staraj się ubrać w kontekst. W artykułach wstawiaj linki do oferty, budowanie wewnętrznego linkowania na stronie też ma znaczenie dla wyszukiwarki.

Zachęcaj w swoich artykułach do pozostawiania opinii, często linkuj do poleceń. W ten sposób też zbudujesz wartościowe treści z punktu widzenia kursanta. To będzie spisany dowód społeczny jakości Twoich usług!

Odwiedzaj fora internetowe, lub popularne artykuły w sieci oczywiście w kontekście szkoleń kierowców, komentuj także linkując do swoich artykułów lub oferty. Nie spamuj, pisz rozsądnie, przekaż w takich komentarzach też dawkę wiedzy, opinii, rozpocznij dyskusję. Linkowanie zewnętrzne ma duży wpływ na pozycjonowanie Twojego bloga / strony.

Co teraz?

Do dzieła! :)
Krzysztof Syrek felietonista z działu Marketing
Shopping Cart
Brak produktów w Twoim koszyku.
Razem
0,00 
0