Jan Buczek, Prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, uważa, że perspektywa upowszechnienia autonomicznego transportu drogowego nie zniechęci młodych osób do kształcenia w kierunku zawodu kierowcy. Według gościa programu Porozmawiajmy o Branży, jeśli młodzi ludzie mają szansę na dobrze płatny zawód już dziś, to nie rozpatrują niebezpieczeństwa zastąpienia kierowcy zawodowego przez sztuczną inteligencję za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat.

Oni chcą zarabiać tu i teraz. Kupić samochód, wybudować dom, założyć rodzinę.

Według Jana Buczka, obecne warunki zatrudnienia i poziom zarobków umożliwiają im realizację tak określonych celów życiowych. Poza tym robotyzacja zagraża pracy kierowców międzynarodowych tylko w niektórych obszarach zatrudnienia.

Myślę, że robotyzacja transportu i logistyki będzie miała miejsce w dużych koncernach logistycznych. Ale przez wiele lat te koncerny nie sięgną po pokłady klientów, z którymi pracują mali i średni przedsiębiorcy.