Aktualności Część przejść dla pieszych do likwidacji
GDKiA skontrolowało przejścia dla pieszych na najbardziej niebezpiecznych odcinakach dróg. Zaledwie 36 procent to przejścia bezpieczne. Całościowa analiza bezpieczeństwa przejść dla pieszych potrwa 3 lata.
Tymczasem kontrolerzy weryfikowali m.in. poprawność oznakowania, oświetlenie i dogodność ulokowania przejścia.
Każdy z elementów był oceniany w skali od 0 do 5. W przypadku 9 procent przejść odnotowano duże lub bardzo duże niebezpieczeństwo dla niechronionych uczestników ruchu drogowego, którzy w razie wypadku mogą ponieść śmierć.
70 procent przejść nie posiada udogodnień dla osób niewidomych i niesłyszących.
24 procent ma złe oznakowanie poziome. W przypadku 22 procent audytorzy zasugerowali zastosowanie rozwiązań obniżających prędkość pojazdów.
97 wymaga natychmiastowego doświetlenia. W przypadku 13 przejść zarekomendowano ich likwidację.
Tymczasem kontrolerzy weryfikowali m.in. poprawność oznakowania, oświetlenie i dogodność ulokowania przejścia.
Każdy z elementów był oceniany w skali od 0 do 5. W przypadku 9 procent przejść odnotowano duże lub bardzo duże niebezpieczeństwo dla niechronionych uczestników ruchu drogowego, którzy w razie wypadku mogą ponieść śmierć.
70 procent przejść nie posiada udogodnień dla osób niewidomych i niesłyszących.
24 procent ma złe oznakowanie poziome. W przypadku 22 procent audytorzy zasugerowali zastosowanie rozwiązań obniżających prędkość pojazdów.
97 wymaga natychmiastowego doświetlenia. W przypadku 13 przejść zarekomendowano ich likwidację.
Przeczytaj także ›
- Warsztaty dla Instruktorów - online
- Zbudują i… zburzą. Filia WORD-u w Bydgoszczy będzie miała nową siedzibę [wizualizacje, zdjęcia]
- Szkoła Jazdy nr 11/2010 (59)
- Korwin-Mikke o neo-totalitarnym prawie jazdy
- Honda: 2 miliardy inwestycji w samochody autonomiczne.
- Barlinek uroczyście otwarty
- Testy na prawo jazdy w "Gazecie Wyborczej"