Ciągnik i naczepa jednak od 1 stycznia 2027

Szkolenie i egzaminowanie na kategorię C+E miały według pierwotnego planu być prowadzone na ciągnikach z naczepami od 1 stycznia 2025 roku. W rzeczywistości, nowe realia szkoleniowo-egzaminacyjne wejdą w życie dwa lata później. To ukłon w stronę ośrodków egzaminacyjnych i szkół jazdy.

Po prostu ośrodki szkolenia kierowców oraz centra egzaminacyjne potrzebują czasu na finansowe przygotowanie się do wymiany floty szkoleniowej i egzaminacyjnej.  Szkoły jazdy i organizacje branżowe wskazywały, że po zmianach potrzebne będą pojazdy w dwóch różnych konfiguracjach: ciężarówka z zabudową na kategorię C oraz ciągnik z naczepą na kategorię C+E. Do tej pory szkolenie na kategorię C oraz C+E mogło odbywać się na tej samej ciężarówce. 

Ministerstwo Infrastruktury przyznaje zresztą, że przesuwając termin wprowadzenia w życie nowych regulacji, wzięło pod uwagę kondycję finansową WORD-ów. Stan ich finansów przedstawiony został w stanowisku Zarządu Krajowego Stowarzyszenia Dyrektorów  Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego.