Social media i OSK?

Wyjaśnijmy sobie jedno. Media społecznościowe to nie tylko Facebook. Nie zapominajmy o tym, że zanim pojawił się Facebook istniały fora internetowe. Istnieją nadal. Ale akurat w naszym przypadku ciężar zainteresowania klientów OSK przeniósł się na grupy na Facebooku. Pytanie brzmi czy tylko tam są nasi klienci?

Kursant jest tam gdzie są odpowiedzi

Eureka. Jeśli potrzebujesz kupić szynkę, idziesz do mięsnego. Jeśli mleko, idziesz do spożywczego. Bo wiesz gdzie jest odpowiedź na twoją potrzebę. A jeśli nie wiesz gdzie jest odpowiedź? Wtedy szukasz. Bo wiesz gdzie i jak szukać.

Kursanci sprawdzają Cię w wyszukiwarce

Tak samo robią kursanci. Sprawdzają oferty w wyszukiwarkach. W naszym przypadku najchętniej w Google. Badając popularność wyszukiwarek w Polsce na 12 miesięcy wstecz, Google zebrało ponad 98,3% udziału w rynku. Drugi w kolejności był Bing (wyszukiwarka od Microsoft) z udziałem 0,73%. Myślę, że nie musimy skupiać się zatem na innych wyszukiwarkach.

Stwórz własne medium społecznościowe

Czemu jednak z mediów społecznościowych odbiegliśmy w kierunku wyszukiwarek? Bo tą drogą kursant może trafić na twoją stronę internetową. A twoja strona internetowa też może być medium społecznościowym. Wykorzystaj fakt, że to twoje własne medium. I możesz tam publikować co chcesz i jak chcesz.

Zbuduj wizerunek eksperta

Odpowiedz na najczęściej pojawiające się problemy i pytania osoby, która jest o krok od rozpoczęcia nauki prawa jazdy. Przygotuj sekcję najczęściej zadawanych pytań, tak zwany FAQ. Opisz jasno i transparentnie swoją ofertę. Opowiadaj historie zawodowe. Im więcej właściwych i poszukiwanych treści opublikujesz, tym lepszą pozycję uzyska twoja strona w wynikach wyszukiwania.

Jak pokazać się w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe też mają swoje sposoby na pozycjonowanie treści. I w taki sposób w Facebookowej wyszukiwarce możemy znaleźć strony lub grupy, które mogą zawierać odpowiedzi na nasze pytania. Ważne, żeby taka strona lub grupa swoją nazwą od razu sugerowała jaką treść publikuje.

Nas interesujące grupy to np. Jak zdać Prawo Jazdy bez stresu? lub podobne, gdzie komunikują się ze sobą kursanci. Warto pojawić się tam i pokazać jako ekspert.

Można zyskać uwagę i sympatię kursantów, którzy mają problemy ze zdaniem prawa jazdy. Dzięki pomocy zyskasz kolejne polecenia i kolejnych kursantów. Poszukaj takich grup, dołącz do nich jako ekspert. To nic nie kosztuje.

Nawet 70.000 po 4 tygodniach

Na YouTube wpisujemy zapytania podobnie jak do wyszukiwarki Google. Dlatego tak ważne jest aby odpowiednio zatytułować swoje materiały wideo oraz jasno opisywać je w streszczeniach. To też ma wpływ na pozycję filmu w wyszukiwaniu. Nie tylko dla poszukującego ale także dla algorytmów YouTube, które oceniają na tej podstawie jakość materiału.

Nagraj wideo z jazdy ze swoim kursantem. Pokaż od zaplecza jak wygląda kurs w twojej szkole. Film opublikuj na YouTube i na Facebooku. To tylko twój czas, bez dodatkowych kosztów. Musisz wiedzieć, że niektóre filmy przedstawiające manewry parkowania już po kilku tygodniach osiągnęły oglądalność na poziomie nawet 70 tysięcy.

Odkrywaj #hashtagi

Na Twitterze, Instagramie, lub Tik Tok możemy poszukiwać tak zwanych hashtagów, pod którymi pozycjonowane są treści związane z naszą branżą.

Dla nas będą to oczywiste #prawko, #prawojazdy lub podobne. Ale warto skorzystać z darmowych narzędzi, które pokażą nam jakie inne hashtagi warto śledzić w tym temacie lub które są najpopularniejsze.

Na przykład hashtagify.me lub kokohash.com. W wynikach otrzymamy inne hashtagi współwystępujące z wyszukiwanym przez nas hasłem. Poniżej zrzut z narzędzia Kokohash, po wyszukaniu hasła #prawojazdy.

Szukaj okazji za darmo tam gdzie sama się pojawiła

Media społecznościowe potraktujmy jako miejsca gdzie zbierają się ludzie, którzy tworzą społeczność wokół jakiegoś problemu. W tej sposób artykuły wraz z komentarzami na dużych portalach też mogą pełnić rolę mediów społecznościowych. Skorzystaj z darmowych narzędzi, np. Google Alerts, aby pojawić się tam gdzie powstał taki artykuł, lub tam gdzie ktoś poruszył kwestie związane z prawem jazdy.

Zostaw swój ślad w sieci

Skomentuj, zostaw swój ślad, pojaw się tam gdzie są inni zainteresowani tematem prawa jazdy, egzaminów na prawo jazdy, kursów na prawo jazdy, itp. To nic nie kosztuje, poza twoim czasem. A możesz wypozycjonować się jako ekspert, budować wizerunek twojej szkoły i zyskać kolejnych kursantów.

Ciąg dalszy cyklu o mediach społecznościowych w OSK w kolejnym artykule. Tam też dowiesz się jak za 250 zł ściągnęliśmy do OSK Prima kursantów na 6 miesięcy do przodu.

Nasze artykuły w mediach społecznościowych pojawiają się pod hashtagami #marketingosk oraz #biznesosk.

Proszę udostępnij tę treść dalej

Chcemy pomóc branży OSK rozwinąć skrzydła w biznesie i zoptymalizować swoje działania. Udostępniając tę treść ty także pomagasz.