Zapoznaj się z zawartością najnowszego, jubileuszowego numeru miesięcznika „Szkoła Jazdy” nr 4/2014 (100)!
Temat numeru:100 numerów „Szkoły Jazdy”
To już setny numer naszego miesięcznika. Obserwujemy i opisujemy wydarzenia związane z branżą
szkolenia kierowców od listopada 2005 roku.
Trzymajcie tak dalej!
Jubileuszowy felieton Janusza Ujmy.
Miejskie auta dla początkujących
W drugiej odsłonie naszego cyklu pod lupę weźmiemy kilka małych miejskich samochodów.
Neverending story
Eugeniusz Kubiś pisze o kolejnym odcinku serialu pt. „Prace podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia komisyjnego projektu ustawy o zmianie ustawy o kierujących pojazdami”.
Jesteśmy reprezentantami państwa
O nadchodzących zmianach w ustawie o kierujących, samochodach OSK na egzaminie i jawności pytań egzaminacyjnych rozmawiamy z Łukaszem Kucharskim, prezesem Krajowego Stowarzyszenia Dyrektorów WORD.
Praktyczność ponad wszystko
Praktyczne i oszczędne kombi z trzyletnią gwarancją za bardzo rozsądne pieniądze. W świecie współczesnej motoryzacji takie kombinacje są coraz rzadziej spotykane. Dacia Logan MCV z silnikiem 1.5 dCi udowadnia, że nie ma rzeczy niemożliwych.
Poznajmy Porsche
Długoletni redaktor naczelny magazynu „Der Spiegel” i autor bestsellerów, Stefan Aust, oraz dziennikarz i ekspert Porsche, Thomas Ammann, zgłębiają historię marki Porsche.
Korekta liczników
Paweł Żuraw: „Więcej dobra i pożytku jest w dawaniu niż w braniu. Czy się z tym zgodzicie?”
Jak dbasz, tak masz
Wielu kierowców, nawet doświadczonych, zapomina, że troska o stan techniczny pojazdu nie ogranicza się do okresowych przeglądów oraz przestrzegania wyszczególnionych w książce serwisowej terminów wymian elementów eksploatacyjnych.
Pana Michała batalia z sądami
Sprawa właściciela Ośrodka Szkolenia Kierowców „Motoklub” w Więcborku, Michała Jóźwiaka, którą opisywaliśmy w grudniowym numerze „Szkoły Jazdy”, cały czas jest w toku. Nastąpił jednak nieoczekiwany zwrot akcji. Sąd Okręgowy w Bydgoszczy przyznał się do błędu i wniósł o kasację wyroku do prokuratora generalnego.
Orłoś za kółkiem
Znany dziennikarz i prezenter telewizyjny lubi auta wygodne, bezpieczne, ekonomiczne, najlepiej z napędem na cztery koła. Przede wszystkim jednak takie, gdzie działają wszystkie biegi, bo w maluchach, od których rozpoczęła się jego przygoda z motoryzacją, było z tym różnie.
Dwa plus jeden
Dwa pasy w jedną stronę, a jeden w drugą. Po przejechaniu kilku kilometrów zmiana: jeden pas w jedną stronę i dwa w drugą. To rozwiązanie rodem ze Skandynawii. Czy przypadło do gustu polskim kierowcom?
Uspokojenie ruchu – doświadczenia śląskie
Wobec braku szczegółowych unormowań, dotyczących choćby stosowania tzw. fizycznych środków uspokojenia ruchu na drogach, poszczególni zarządcy dróg radzą sobie z tym problemem w różny sposób.
Trzy pasy i 40 km/h? To nie dla mnie!
Często jadąc zgodnie z maksymalną dozwoloną prędkością prawym pasem jesteśmy przyczyną nerwów pozostałych kierowców. Ale dlaczego denerwują się na kogoś, kto chce przestrzegać przepisów?
Zmiany… Czy wyjdą na dobre?
Tym razem będę omawiał zmiany, które podkomisja nadzwyczajna do rozpatrzenia projektu o zmianie ustawy o kierujących pojazdami zatwierdziła podczas ostatnich posiedzeń. Podsumuję co ważniejsze zmiany dla środowiska instruktorów i egzaminatorów i sprawdzę, czy idą one w dobrą stronę.
Dlaczego tak trudno uzyskać wynik pozytywny (2)
Gdybym był egzaminatorem, oczekiwałbym od kandydata na kierowcę przyzwoitej jazdy oraz myślenia.
Nowoczesność w domu i zagrodzie… choć nie każdej
To było do przewidzenia – okazuje się, że jest w Polsce przynajmniej jedno miejsce, w którym do uzyskania prawa jazdy wciąż konieczne jest papierowe zaświadczenie o ukończeniu kursu. Jak za starych, dobrych czasów – chciałoby się rzec.
Awans wiceprezesa
W walce o fotel szefa Polskiej Federacji Stowarzyszeń Szkół Kierowców łowiczanin Krzysztof Bandos pokonał łodzianina Krzysztofa Kołodziejczaka stosunkiem głosów 23:16. Wybory odbyły się 22 marca w Gorzowie, podczas XVI Zjazdu Delegatów Stowarzyszeń PFSSK.
Tajność czy nieudolność?
Tadeusz Sobotka, szkoleniowiec i działacz społeczny, postanowił podzielić się z nami swoimi przemyśleniami na temat bazy pytań egzaminacyjnych.
Historia autobusu dla podróżnych
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych rozbudowuje elektroniczną bazę Centralnej
Ewidencji Pojazdów i Kierujących (CEPiK), w której zawarte są dane dotyczące osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami oraz dane o pojazdach.
Oj, zapomniałem o…
Niestety, zdarza się, że przy kontroli drogowej otwieramy dowód rejestracyjny pojazdu, zaglądamy do polisy ubezpieczenia OC i robimy wielkie oczy widząc, że czegoś nam brakuje. Zdarza się również, że nie dopełniamy (często z niewiedzy) obowiązków wynikających z ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych OC lub innych formalności, które powinien załatwić właściciel pojazdu mechanicznego dopuszczonego do ruchu.
Forma czy treść?
Kolejny felieton Wojciecha Szemetyłły.
Wykłady w OSK nieobowiązkowe to świetny pomysł!!! Instruktorzy i szkoły także zyskają na zmianach. Obecnie mamy fikcje, część szkół nie robi teorii i obniża ceny. Jak zmiany wejdą w życie to Kursant sam zdecyduje czy zapłaci więcej i bedzie chodzil na wyklady czy teorii pouczy sie sam ksiazek lub sieci.
A ja bym poszła jeszcze dalej, egzamin teoretyczny powinno się zdawać w Starostwie, bo przecież nie potrzeba specjalnych kwalifikacji żeby obsłużyć komputer egzaminacyjny, może to zrobić urzędnik Starostwa. A było by znacznie prościej i bliżej niż do niektórych WORD-ów. A kandydat na kierowcę i tak musi udać się do Starostwa po PKK. W WORD-zie zdawało by się JEDYNIE część praktyczną egzaminu. Prosto i mniej czasu się traci , i nie trzeba czekać na egzamin, można zdawać z marszu, nieprawda ?
i w każdym starostwie zatrudniać kolejnych urzędasów do obsługi egzaminów? W Polsce to nie przejdzie, bo będzie większy bałagan.
zmiany są potrzebne! Trzeba iść do przodu. Nauka teorii w formie wykładów to przepis, który i tak w wielu szkołach nie jest przestrzegany. Lepiej, aby była możliwa opcja do wyboru dla kursantów. Albo Kurs z wykładami z teorii albo sama praktyka a kursant uczy się teorii sam w domu.
100 numerów szmatławca – tyle drzew zmarnotrawionych.
Uzasadnij , albo nie zaśmiecaj przestrzeni publicznej .Chyba ,że dzięki wyżyciu się w taki sposób nie bijesz żony i dzieci.
Może nie od razu szmatławca, ale do rzetelności daleko w gazecie. Art. są marne i nie zgodne z zapisami prawa (oczywiscie nie wszystkie). Zwłaszcza opinie „fachowców” pozostawiają wiele do rzyczenia. No i oczywiscie komercja, komercja i jeszcze raz komercja.
Pingback: สล็อตเว็บตรง
Pingback: BAUC
Pingback: Kampala International University
Pingback: why not look here
Pingback: กงล้อ888
Możliwość komentowania została wyłączona.